abonnement Unibet Coolblue
pi_117796465
Damn, dat suckt zeg.
Op de goeie reactie na natuurlijk
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117806498
Goedemorgen dames!
Lesbosapiens
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:54:34 #53
296917 Abby79
Being myself!
pi_117806804
Morge :W
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_117820759
quote:
„Ik hou veel van homo’s, maar...”
09-10-2012 09:27 | Binnenlandredactie
„Ik hou veel van homo’s, maar...”

Op sociale media ontstond maandag ophef over een column die Steef de Bruijn, adjunct-hoofdredacteur van het Reformatorisch Dagblad, schreef naar aanleiding van het populaire televisieprogramma Boer zoekt vrouw. In dit artikel reageert hij.

Heeft u een hekel aan homo’s?

„Helemaal niet. Ik kan prima opschieten met collega’s van me die homoseksueel zijn. Ik bewonder ze en kan van hen leren. Ik heb er geen enkele behoefte aan hen te kwetsen. Sterker nog: ik erger me juist aan mensen die dat wél doen.”

Maar de oppervlakkige lezer van uw stuk trekt een totaal andere conclusie?

„In mijn column beledig ik geen homo’s maar gaat het me om het homohuwelijk en homoseksuele relaties. Ik hou van homo’s, echt, maar heb er grote moeite mee als ze een relatie met elkaar aangaan. Ik ben ervan overtuigd dat dat zonde is: het gaat in tegen de wil van God. En die is voor mij als christen van doorslaggevend belang.”

U heeft het over een ‘duivelse strategie’, is dat niet erg zwaar aangezet?

„Ik heb homo’s niet vergeleken met duivels, zoals sommigen twitterden. Ik zie de afbraak van het huwelijk, of dat nu het gevolg is van samenwonen of van de homolobby, als een list van satan, inderdaad. Hij probeert al vanaf het begin, toen God het huwelijk instelde, tweespalt te bewerken en Boer zoekt vrouw of Boer zoekt man past prima in zijn strategie. Dat zo’n programma massaal bekeken wordt, bewijst het succes daarvan. Overigens is dat niet nieuw. Henk Krol beweerde in 1993 al dat tv-programma’s duidelijk hebben meegewerkt aan de verschuivingen in opvattingen over homoseksualiteit in de Nederlandse samenleving.”

Op Twitter wordt u van alles verweten, onder andere dat u een programma bekritiseert dat u niet eens bekeken heeft...

„Natuurlijk heb ik daar eerst naar gekeken voor ik erover schreef. Maar niet op zondag.”

Er zijn ook veel christelijke homo’s die toch vinden dat ze in liefde en trouw kunnen samenwonen.

„Ik weet het. Ik ken ook homo’s die daar mee worstelen of daarover twijfelen. Ik kan echter niet anders dan concluderen dat in de bijbel alleen in positieve zin gesproken wordt over het huwelijk tussen man en vrouw. Over de homoseksuele praxis lees ik daarentegen niets in positieve zin.”

En die jongen van 16 die refo is, ontdekt heeft dat hij homo is en dat nog niet durft zeggen, zoals iemand twitterde?

„Als die zich bij zo’n artikel in de kou gezet voelt, spijt me dat oprecht. Het is nooit mijn bedoeling geweest om over de rug van homo’s kritiek te leveren op dit tv-programma. Het gaat mij niet om de homo’s als personen, het gaat mij om de uitholling van het huwelijk en het feit dat ook dit tv-programma het homohuwelijk propageert. En tegen de homo’s in eigen kring die worstelen met hun gevoelens wil ik zeggen: neem iemand in vertrouwen. Misschien is het moeilijk om hierover met je ouders te praten, of vrienden. Maar zoek op school of in je kerkelijke gemeente iemand tegen wie je je verhaal kunt doen. Desnoods anoniem via de mail. Gelukkig is er in de reformatorische gezindte op dit gebied heel veel veranderd.”

Toch bevestigt u met dit artikel naar buiten toe het beeld dat christenen eigenlijk een hekel hebben aan homo’s.

„Dat betreur ik. Echt. Ik neem geen letter terug van wat ik geschreven heb, maar ik zou een arm willen slaan om elke homo die zich hierdoor gekwetst voelt. Als er afschuw doorklinkt in mijn woorden, is dat zeker niet naar hen persoonlijk bedoeld, maar doel ik op de homolobby. Het beeld alsof het RD extreem homofoob is, is volstrekt misplaatst, ik kan je handen vol artikelen aanreiken waaruit het tegendeel blijkt.”
;( :?

Bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)homo_s_maar_1_681319
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:01:15 #55
296917 Abby79
Being myself!
pi_117821865
Tja. Het bewijst maar weer een dat religie een van de idiootste dingen is op aarde. (Religie dus he, niet geloof ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_117821876
ik had het idd gefacebookt laatst. Hier is het originele stuk:

quote:
Exportproduct Europa: Boer zoekt man
08-10-2012 09:28 | S. M. de Bruijn

Foto ANP
Het zal een deel van de lezers van deze krant mogelijk ontgaan zijn, maar vorige maand is de topper van de Nederlandse televisie weer van start gegaan: Boer zoekt vrouw. In tv-termen is dit programma een kijkcijferkanon en een paar weken geleden werd er weer een record mee gebroken: 4,2 miljoen kijkers. Dat is weliswaar minder dan het WK-voetbal maar onder de gewone tv-series voert Boer zoekt vrouw al sinds 2004 de lijst aan en scoort het beter dan het achtuurjournaal.

Over de inhoud kan ik weinig vertellen omdat ik niet bij die 4 miljoen Nederlanders hoor, maar van tijd tot tijd hoor ik anderen erover praten. Een reeks eenzame boeren solliciteert via de tv naar een levenspartner, kijkers reageren en tien dames mogen een afspraakje maken met de boer van hun voorkeur. Elke week wordt de kennismaking intensiever en vallen er wat vrouwen af. Uiteindelijk blijft er één dame per boer over, die samen een reisje maken. Iedere zondagavond worden de kijkers op de hoogte gehouden van de details van de ontmoetingen. Erg efficiënt is het allemaal niet, want uit de statistieken blijkt dat pakweg de helft van die boeren na verloop van tijd toch weer single is of met een ander ging samenwonen.

En ja, je kon er op wachten: het laatste nieuws rond Boer zoekt vrouw is dat sommige boeren juist een man zoeken. Bij boer Willem mochten onlangs drie kerels logeren: Jacob, Jurjen en Klaas. Hij denkt dat de heren zich goed zullen vermaken op zijn bedrijf, vertelt de website.

Zo worden wekelijks 4 miljoen mensen gehersenspoeld in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen. Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace en daarna door de indruk te wekken dat het volstrekt normaal is dat je als man een andere man zoekt om je leven mee te delen.

Hoe triest dit ook is, er zit één lichtpuntje aan. Het lijkt erop dat Nederland niet meer tot de voorhoede in de westerse wereld hoort. Boer Willem had zich al een paar jaar eerder opgegeven, maar kennelijk durfde de KRO het toen niet aan. In andere landen waar Boer zoekt vrouw ook draait, waren al eerder homostellen te zien: Duitsland, Zweden en Vlaanderen.

Een ander recent bericht wijst er ook op
dat we niet langer gidsland van de homolobby zijn in Europa. Frankrijk wil snel af van de woorden ”vader” en ”moeder” in officiële documenten vanwege de invoering van het homohuwelijk. Gelukkig zijn we in Nederland nog niet zo ver.

Moldavië

Toch kwam ik afgelopen zomer opnieuw een frappant staaltje van homolobby tegen, tijdens een reis naar Moldavië samen met enkele SGP’ers. Het kleine landje, ingeklemd tussen Roemenië en Oekraïne, kent ondanks het verscheurde politieke klimaat één duidelijke wens: aansluiting bij de Europese Unie. Wie het land bezocht, begrijpt dat meteen, want dit armste deel van Europa kan er daardoor alleen maar op vooruitgaan. Aansluiting bij de EU is echter niet zo gemakkelijk, maakte de Duitse bondskanselier, Frau Merkel, in augustus duidelijk. Er liggen nog verschillende hete aardappelen op het bord, zoals het vrijstaatje Trans-Dnjestrië.

Dat was een tegenvaller voor de Moldavische premier Filat, die zijn uiterste best heeft gedaan om indruk te maken op Merkel. Hij liet de snelweg van het vliegveld naar de hoofdstad renoveren, zodat de bondskanselier geen last zou hebben van de hobbels en kuilen – daar ligt nu ongeveer het enige stukje gladde vierbaansweg van Moldavië.

Ingrijpender was echter een andere maatregel die Filat voor de zomervakantie al regelde: een variant op de Nederlandse Algemene wet gelijke behandeling. Op 25 mei stemde het parlement in met deze zeer omstreden wet, die vooral bedoeld is om homo’s in Moldavië gelijke rechten te geven.

Reden voor die wet is niet dat Moldavië zo’n vrijgevochten land is waar men nu snel het homohuwelijk wil invoeren en waar Boer zoekt man niet eens opzien zou baren. Integendeel: een overgrote meerderheid van de bevolking moet niets van die nieuwe wet hebben, verzekerden christelijke politici ons ter plekke. Vrijwel alle Moldaviërs zijn christen en behoren tot een van de twee orthodoxe kerken die zich tegen deze wet hebben verzet. Dat hielp echter niets, want om in de gunst van Europa te vallen, dien je homovriendelijk te zijn en dus kwam die wet er toch. Hebben homo’s het dan zo slecht in Moldavië? Dat valt mee, er zijn homoclubs en er worden van tijd tot tijd Gay Prides gehouden.

Dit bewijst weer hoe lang de Brusselse vingers zijn. Terwijl aansluiting bij de EU nog decennia kan duren of zelfs nooit toegestaan wordt, terwijl handelsbarrières het land in de greep van de corruptie houden, terwijl een maandinkomen van 100 of 200 euro meer regel dan uitzondering is, moet een land als Moldavië zijn christelijke identiteit toch alvast opofferen op het Europese altaar van het gelijkheidsdenken. En ook hier weer mede aangevoerd door een Nederlandse Europarlementariër, Marije Cornelissen van GroenLinks. Je zou je schamen dat je Nederlander bent.

Er waren al diverse redenen om kritisch te zijn over Europa, maar dit is er weer een. Hier gaat de kost wel héél ver voor de baat uit.
Lesbosapiens
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:15:51 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117827561
Hij heeft wel lef he, door het over hersenspoelen te hebben :') Hij is vast geboren met zijn geloof :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_117829432
Moldavië is een paradijs voor homo's. :D
pi_117829731
Zekur. En ik hou van ze. Als ze maar met hun smerige poten van elkaar afblijven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117842690
Zo. Ik ga werken. Blijven jullie wel van elkaar af vandaag? Vieskezen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_117843054
Ik werk ook vandaag. Niks om aan te zitten dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117843095
Happy Nationnale Coming-Out dag. Working 'round the clock today.
Lesbosapiens
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:01:21 #63
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117843377
Hm. Misschien moet ik een mailtje rondsturen in het bedrijf of zo... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_117843911
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:01 schreef wonderer het volgende:
Hm. Misschien moet ik een mailtje rondsturen in het bedrijf of zo... ;)
Nou, doe dan :P
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:49:08 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117844238
Iedereen weet het al :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_117844253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:49 schreef wonderer het volgende:
Iedereen weet het al :{
mjah, dan heeft het niet veel zin.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:02:53 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117844530
heb wel een berichtje gepost op facebook :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_117845517
Vanmiddag, Radio 1. Lunch! vanaf 12:15 uwer eigen LizzyAdam op den Nederlandsche Radio in het stukje 'In De Praktijk.'
Lesbosapiens
pi_117846087
Er is trouwens gereageerd vanuit de gemeenschap op die gozer van het Refodagblad;

quote:
Uitspraken adjunct-hoofdredacteur Reformatorisch Dagblad beschamend en onvolledig

Liefdevolle en barmhartige houding ver te zoeken
De christelijke LHBT-/homo-organisaties LKP, ContrariO, CHJC, Mirre en HolyFemales.nl (verenigd in de zogenaamde LCC Plus organisaties) schamen zich diep voor de uitspraken die adjunct-hoofdredacteur dhr. S.M. de Bruijn van het Reformatorisch Dagblad op 8 oktober jl. deed over het tv-programma 'Boer zoekt vrouw' en de noodzakelijkheid al dan niet van wetgeving voor de gelijke behandeling van LHBT'ers in Moldavië. De LCC Plus organisaties erkennen het recht op vrije meningsuiting voor iedereen, maar zijn van mening dat de uitspraken van genoemde medewerker beschamend en onvolledig zijn. Wielie Elhorst, voorzitter van het LKP: "Als christelijke organisaties vragen wij ons af met name waar de liefde en de barmhartigheid van deze RD-medewerker te vinden is voor mensen in de knel en waarom hij zich zo slecht heeft laten voorlichten over de werkelijke situatie van LHBT'ers in landen als Moldavië."

Geen enkele kerk in Oost-Europa wil (christelijke) LHBT'ers ‘onderdak’ bieden
Van 3-7 oktober jl. vond in Moskou de vijfde conferentie van christelijke LHBT-groepen in Oost-Europa en Centraal-Azië plaats. Mariecke van den Berg, stafmedewerker van de LCC Plus Projecten, was aanwezig: "De verhalen over bedreiging, geweld en onveiligheid van de mensen die we hebben ontmoet, waren zorgwekkend. De realiteit is dat er in een miljoenenstad als St. Petersburg geen enkele kerk of geloofsgemeenschap is die openlijke LHBT'ers een veilig geestelijk onderkomen wil bieden. De realiteit is dat je in elkaar wordt geslagen als je op een feestje zegt dat je gay bent. Activiteiten als de Gay Pride en eigen organisaties zijn dus broodnodig, voor zelfwaardering en voor veiligheid die verder op geen enkele plek gegarandeerd wordt, zelfs niet mét wetgeving voor gelijke behandeling."

Gezamenlijke inzet voor de bescherming van LHBT-mensen in de knel noodzakelijk
De LCC Plus organisaties roepen het Reformatorisch Dagblad op afstand te nemen van de uitspraken van haar adjunct-hoofdredacteur, zowel over de vermeende strategieën achter het programma ‘Boer zoekt vrouw’ als over de veronderstelde ‘gunstige’ situatie van LHBT’ers in Moldavië. Daarnaast roepen de LCC Plus organisaties het dagblad, maar ook andere christelijke kranten, organisaties, politieke partijen en kerken op, zich serieus te verdiepen in de onveilige en zorgwekkende situatie van LHBT'ers in Oost-Europa en zich in te zetten voor het verbeteren van hun situatie, met de houding van liefde en barmhartigheid en de verontwaardiging over onrecht die alle christenen zou moeten kenmerken. Voor het zoeken van een veilige leef -en geloofsomgeving van (christelijke) LHBT'ers is een eensluidend moreel oordeel over seksuele oriëntatie of genderidentiteit niet noodzakelijk, wel een houding die afstand neemt van onnodig grievende uitspraken en feitelijke onvolledigheid.
Lesbosapiens
pi_117846267
Eerste wat ik dacht -> Holyfemales :? :? :?
pi_117846727
Ging mij meer om "hoe verzín je het"? :D
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:30:46 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_117847108
Wel een mooi bericht.

En dat in St Petersburg is echt waar... ik kreeg meer dan eens de waarschuwing al mijn regenboogdingen grondig weg te laten en ik heb verder ook tegen mensen daar mijn mond gehouden ... het is gewoon griezelig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_117847350
Ik heb bretels vandaag.
Wie t nog niet wist, moet nu toch wel een idee hebben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117847436
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:37 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb bretels vandaag.
Wie t nog niet wist, moet nu toch wel een idee hebben.
met regenboog print? <3
Lesbosapiens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')