1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Uit: ____________________________ [stroom]---[S] / [S] -------- [lamp] ____________________________/ Aan: ____________________________ [stroom]---[S] / \[S] -------- [lamp] ____________________________ |
Dus, kan ik 2 zwarte draden in 1 lasdopje doen, of moet ik ze echt ergens in mijn kamp bijschroeven?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:37 schreef ralfie het volgende:
Een enkelvoudige hotelschakeling bestaat uit drie schakeldraden. Twee tussen beide schakelaars en één draad van schakelaar naar lamp
[ code verwijderd ]
([s]=schakelaar)
De hotelschakelaars schakelen óf op de bovenste, óf op de onderste schakeldraad. Afhankelijk van hun gezamelijke stand is de lamp dan aan of uit.
Haal je hier een [S] weg, moet je een van de twee schakeldraden op de lamp-draad aansluiten. Je hebt een kans van twee op drie dat je het in één keer goed doet. Je hebt een kans van één op drie dat je het verkeerd doet. Er gebeurt dan niks, zoals je uit bovenstaand schema zou kunnen zien.
Zonde van je tijd. Afdoppen is voldoende.quote:Op zondag 7 oktober 2012 08:53 schreef maart78 het volgende:
draden verwijderen is beter, vanuit je centraaldoos.
Daar doe je eerst een dekseltje op natuurlijk.quote:Op zondag 7 oktober 2012 09:14 schreef maart78 het volgende:
en dan je doos afsmeren met roodband zodat de draden vast zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |