bronquote:Een persoonlijk assistente van Joris Demmink moest voor hem afspraken regelen met minderjarige jongens. Dat gebeurde toen Demmink directeur generaal buitenland op het Ministerie van Justitie was. De vrouw deed hierover haar beklag tijdens een dienstreis met ’topambtenaren, waaronder Rita Verdonk, naar Engeland. Eén van hen heeft onlangs het in de Demmink-zaak zeer actieve CDA-kamerlid Pieter Omtzigt in een mail geïnformeerd.
Het betreft een voormalig gevangenisdirecteur die uit eigen waarneming meldt dat de assistente van Demmink ‘bijzonder geërgerd’ was over het feit dat zij voor haar baas afspraakjes had moeten regelen met ‘jonge, minderjarige mannen’. In zijn mail aan Omtzigt voegt hij daar aan toe: ‘Het staat mij bij dat het vooral om jonge mannen ging uit Thailand’. Het voorval speelde zich af in 1993 of daaromtrent. Tot zijn reisgenoten behoorden o.a. collega-gevangenisdirecteuren alsmede Rita Verdonk. Dat laatste blijkt uit een email van Omtzigt waarin ook de naam van de assistente wordt genoemd: mevrouw Storm van ’s-Gravesande.
quote:Pieter Omtzigt is woedend over het uitlekken van de aan hem gerichte email, met belastende informatie over Joris Demmink.
De email is vanochtend integraal gepubliceerd op website De Demmink Doofpot van de familie Poot. Jan Poot meldt daar bovendien uit goede bron te hebben vernomen dat Omtzigt na bemiddeling door partijleider Van Haersma Buma zwaar onder druk gezet is door de oud-ministers van Justitie, Piet-Hein Donner en - met name - Ernst Hirsch Ballin. Zij hebben als ministers Demmink steeds gedekt. Donner heeft hem zelfs aangesteld als secretaris-generaal van zijn ministerie.
Ondanks dat ik zelf ook tot die generatie behoor, hulde voor meneer Poot, wereldvent!quote:Omtzigt heeft nu geëist dat deze onthulling van de Demmink Doofpot onmiddellijk wordt verwijderd. Jan Poot (87) weigert dit."Ik ben van de generatie van voor de oorlog", zegt Poot desgevraagd kalm. "Laat ze maar schieten. Ik ben bereid te sterven voor het vuurpeleton voor onze vrijheid en democratie. Dat hoef je van de huidige generatie niet te verwachten. Dat zijn allemaal levensgenieters. Ik kan, mag en zal de informatie over de druk op Omtzigt niet verwijderen, omdat die druk onoorbaar is en intrekking van het bericht in strijd met de waarheid. Het recht moet zegevieren."
Ik ga hem even nog nader bekijken, want ik dacht ergens gelezen te hebben dat Demmink gefascineerd was door Thailand, maar dat hij op een tussenstop na niet in Thailand durfde te komen gezien zijn functie.quote:
Niet fijn dat Poot zaken in de openbaarheid brengt, die Omtzigt misschien eerst nog wel even had willen natrekken of nog even onder de pet willen houden tot het juiste moment.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:52 schreef LostInYourEyes het volgende:
http://www.katholieknieuw(...)demmink-doofpot.html
'Omtzigt eist aanpassing bericht Demmink Doofpot'
[..]
[..]
Ondanks dat ik zelf ook tot die generatie behoor, hulde voor meneer Poot, wereldvent!
Eens. Maar ik weet niet wat de afweging van Jan Poot is geweest, dus moeilijk om erover te oordelen. Misschien dat Poot wel bij zichzelf dacht dat Omtzigt ook zal zwichten voor de druk, en ook de berichten en uitgelekte e-mails over deze druk, weer in de doofpot zouden verdwijnen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Niet fijn dat Poot zaken in de openbaarheid brengt, die Omtzigt misschien eerst nog wel even had willen natrekken of nog even onder de pet willen houden tot het juiste moment.
Dat zou hierin staat, maar weet zo niet meer welke pagina precies;quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ga hem even nog nader bekijken, want ik dacht ergens gelezen te hebben dat Demmink gefascineerd was door Thailand, maar dat hij op een tussenstop na niet in Thailand durfde te komen gezien zijn functie.
Maar het moet er niet op uitdraaien dat iemand als Omtzigt, die zijn nek durft uit te steken, daar de dupe van wordt. Al eerder zijn mensen gestopt met hun onderzoek naar Demmink omdat ze in een vervelende positie zijn gemanouvreerd. Henk Krol bijvoorbeeld, heeft over de affaire Demmink een publicatieverbod gekregen destijds. Of Stan de Jong, die een tijd lang de motor was achter het onderzoek naar Demmink, maar opeens er niks meer over publiceerde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:48 schreef LostInYourEyes het volgende:
[..]
Eens. Maar ik weet niet wat de afweging van Jan Poot is geweest, dus moeilijk om erover te oordelen. Misschien dat Poot wel bij zichzelf dacht dat Omtzigt ook zal zwichten voor de druk, en ook de berichten en uitgelekte e-mails over deze druk, weer in de doofpot zouden verdwijnen.
Ze willen er nu de druk op houden, en zouden graag zien dat Omtzigt nu 'doorpakt' zoals Poot het zelf zegt. Misschien is dit zijn manier om de druk(van 'onze' kant) erop te houden. Of dat nou helemaal is doordacht en of dat wel zal uitpakken zoals hij zou willen, daar zou ik niets over durven zeggen.
En dan zijn er dus mensen die in deze topicreeks komen roepen dat er niets aan de hand is en dat het allemaal maar normaal is. Toch jammer, zulke desinteresse in de waarheid.quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
Henk Krol bijvoorbeeld, heeft over de affaire Demmink een publicatieverbod gekregen destijds.
twitter:demminkdoofpot twitterde op donderdag 21-03-2013 om 09:51:52Mail gevangenisdirecteur inzake #Demmink is authentiek, zegt @PieterOmtzigt. En nog STEEDS zwijgen @nrc, @volkskrant, @NOS en de rest. reageer retweet
Is Willem Middelkoop sarcastisch? Volgens mij is hij ook een beetje complotdenker.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:17 schreef LostInYourEyes het volgende:
http://www.katholieknieuw(...)r-demmink-email.html
'Nederlandse dagbladen zwijgen over Demmink-email'
Lol, zie ik net op Willem Middelkoop's twitter:
Komt net reactie namens kranten binnen: "Het stond niet op het ANP" #demmink #saysitall #satire
(Weet niet hoe ik twitterberichten moet posten zoals hierboven)
ANP, wat zijn ze toch hilarisch
Een bodemprocedure kan naar verluidt jaren duren. Voor Demmink dus een ideale zet, aangezien er minder druk staat en nogal veel geld kost voor de tegenpartij.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:07 schreef polderturk het volgende:
Waar zijn de tegenreacties? Zijn de meesten het er over eens dat de zaak Demmink stinkt? Hoe zit het trouwens met de rechtzaak die Demmink zou beginnen?
Dhr Jan Poot heeft een diepe zak. Dus als hij de verdediging gaat steunen kan het interessant worden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Een bodemprocedure kan naar verluidt jaren duren. Voor Demmink dus een ideale zet, aangezien er minder druk staat en nogal veel geld kost voor de tegenpartij.
Ik heb het vermoeden dat Demmink met zijn gluiperige advocaat gaat aansturen op een schikking zoals hij in 2003 met Gay Krant en Panorama.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:09 schreef polderturk het volgende:
Dhr Jan Poot heeft een diepe zak. Dus als hij de verdediging gaat steunen kan het interessant worden.
Als dat gebeurt hoop ik dat de gedaagden hun poot stijf houden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat Demmink met zijn gluiperige advocaat gaat aansturen op een schikking zoals hij in 2003 met Gay Krant en Panorama.
Was dat een retorische vraag?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is Willem Middelkoop sarcastisch? Volgens mij is hij ook een beetje complotdenker.
En tegelijkertijd heeft het AD een smoesje om niets over Demmink te publiceren. Als er achteraf dan wordt gesproken over het zwijgen van de mainstream media, dan zegt het AD simpelweg:"Sorry, wij mochten niet publiceren in afwachting van de uitkomst van de bodemprocedure"quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Een bodemprocedure kan naar verluidt jaren duren. Voor Demmink dus een ideale zet, aangezien er minder druk staat en nogal veel geld kost voor de tegenpartij.
Dat zal de Minister van Justitie nooit bekendmaken, aangezien hij dat natuurlijk onder een weigeringsgrond kan gooien in de WOB. Dit kan dus een procedure worden voor de bestuursrechter.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:10 schreef LostInYourEyes het volgende:
Ministerie van Justitie talmt met WOB-verzoek over Demmink
http://www.katholieknieuw(...)ek-over-demmink.html
Op welke grond kan hij weigeren dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat zal de Minister van Justitie nooit bekendmaken, aangezien hij dat natuurlijk onder een weigeringsgrond kan gooien in de WOB. Dit kan dus een procedure worden voor de bestuursrechter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |