quote:Ja, de Beatles en de Stones overlegden gewoon wie wanneer z'n nieuwe single uitbracht zodat er geen strijd was om de eerste plaats van de hitlijsten.
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:38 schreef tong80 het volgende:[..]
Ze hebben die vete altijd zelf kunstmatig in stand gehouden.
Ik heb altijd begrepen dat ze elkaars muziek zeer waardeerden, en op het persoonlijke vlak gewoon vrienden waren.
quote:Zo'n geweldige wisselwerking en 3 van die enorme genieen in één band kan niet lang standhouden natuurlijk. In die korte tijd hebben ze meer gepresteerd dan de stones in hun hele carriere.
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:00 schreef Komakie het volgende:[..]
De Stones.
Waren tenminste een beetje rockers.
Daarnaast vindt ik het wel stoer dat ze er nog steeds zijn en das bij de Beatles niet zo (ok dat komt omdat er een paar dood zijn maar dan nog)
quote:Ja dat was zijn gezicht naar buiten. In werkelijkheid was het vaak een jaloerse, haatdragende en driftige klootzak.
Daarnaast hou ik niet van het "help de wereld en laat je zo vaak mogelijk van je goeie kant zien" gedoe zoals bij John Lennon bijv.
quote:En de beatles hadden het weer van Bob Dylan
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:16 schreef Thelonious het volgende:En de Beatles hebben de Stones aan de drugs geholpen, een ware vriendendienst.
quote:Let it Bleed was ook zo'n lekkere rip-off.
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:20 schreef Zander het volgende:
Nou ja, de Stones hebben het ook wel geprobeerd hoor, die love-and-peace liedjes (uiteraard nadat de Beatles hier succesvol mee waren, zo opportunistisch waren ze dan wel weer. Luister maar eens naar "We love you"), maar goed: dat paste toch niet echt bij ze.
quote:Uiteraard.
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:20 schreef Schorpioen het volgende:[..]
En de beatles hadden het weer van Bob Dylan
quote:Dat was de eerste plaat waarop ze zich niet door de Beatles lieten leiden. Een waar meesterwerk.
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:22 schreef tong80 het volgende:[..]
Let it Bleed was ook zo'n lekkere rip-off.
quote:Die plaat heeft ons wel de eerste compositie van Bill Wyman opgeleverd.
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:20 schreef Zander het volgende:
Nou ja, de Stones hebben het ook wel geprobeerd hoor, die love-and-peace liedjes (uiteraard nadat de Beatles hier succesvol mee waren, zo opportunistisch waren ze dan wel weer. Luister maar eens naar "We love you"), maar goed: dat paste toch niet echt bij ze.
quote:Het mooiste Beatles nummer is van george Harrison.
Op dinsdag 20 augustus 2002 19:34 schreef Thelonious het volgende:[..]
Die plaat heeft ons wel de eerste compositie van Bill Wyman opgeleverd.
Nu ik eraan denk, ik vond die paar liedjes van Ringo's hand beter dan die van Bill.
Here comes the sun. ![]()
quote:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:00 schreef Komakie het volgende:[..]
Daarnaast vindt ik het wel stoer dat ze er nog steeds zijn en das bij de Beatles niet zo (ok dat komt omdat er een paar dood zijn maar dan nog)
Maar the Beatles hadden er zo veel.
quote:Wil je wel geloven dat ik die single gewoon heb!
Op dinsdag 20 augustus 2002 20:48 schreef the-O het volgende:
Bill Wyman had wel een erg leuk hitje met Si si Je suis un Rock Star. Prachtig frans.
quote:Zander, ik heb er het e.e.a. over gepost in De Grote Beatles Topic.
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:44 schreef Zander het volgende:
Ik dacht eigenlijk altijd dat hij alleen bij de Let It Be / Get Back - sessies meegespeeld had, maar misschien is 'I Want You' gewoon iets eerder opgenomen dan de andere nummers op Abbey Road.

Ik heb welgeteld 2 best of albums van The Rolling Stones, sommige nummers zijn best aardig maar absoluut niet zo geniaal/melodieus/mooi als die van The Beatles. Ik weet niet of het al in deze topic naar voren is gekomen (heb geen zin om alles door te lezen), maar The Rolling Stones hadden na hun eerste hit problemen met het opnieuw scoren van een nieuwe hit. Ze hadden daarom de hulp van Paul McCartney en John Lennon ingeschakeld die ze toevallig in de straten van Londen tegen het lijf liepen. Deze hadden net een nummertje geschreven en gaven het aan The Rolling Stones, toen zijn The Rolling Stones definitief doorgebroken.
quote:En in dezelfde periode deden John en Paukl geloof ik het achtergrond koortje in We Love You (beste nummer van HerMajesties...etc)
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:35 schreef Zander het volgende:
... en Mick Jagger zit geloof ik in het achtergrondkoortje van All You Need Is Love. Volgens mij is de Stones - Beatles-vete meer iets van de fans dan van de bands...Maar goed, dit is allemaal wel erg off-topic (al ben ik nog steeds benieuwd naar dat orgel, wel jammer dat ik dat boek van Lewisohn zelf niet heb...)
quote:Yep! En hun hoofden staan toch ook (verborgen) op die hoes? (heb de lp zelf niet)
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:09 schreef Doc het volgende:
En in dezelfde periode deden John en Paukl geloof ik het achtergrond koortje in We Love You (beste nummer van HerMajesties...etc)
quote:Welk liedje bedoel je? Dat geschreven is door Lennon en McCartney en waar de Stones een hit mee hadden?
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:32 schreef Theeboon het volgende:
Welk liedje was dat dan?
Trouwens, even tussen neus en lippen door, weet iemand iets over 24-bit stereo remasters van (mono) Beatles platen?
[Dit bericht is gewijzigd door The_Beatles op 20-08-2002 23:50]
quote:Bedoel je de die flexi-plaatjes die ze elk jaar voor Kerst voor de fanclub-leden maakten? Sja, die heb ik geloof ik allemaal wel... (illegaal uiteraard, want officieel zijn ze nooit uitgebracht
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:58 schreef Thelonious het volgende:
Ik zou de opnames met sketches e.d. die de Beatles destijds voor hun Britse fanclub gemaakt hebben weleens op CD willen zien en hebben.
Melig, maar hartstikke leuk. Een beetje Monty Python-achtig. Of ken je ze wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |