abonnement Unibet Coolblue
pi_117673598
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:40 schreef Devolution het volgende:
Nee helaas niet, omdat hij in die IF ook nog wat HTML output via een echo. Dit is voor dit probleem echter niet relevant en daarom heb ik dit niet in de code staan ;)
Je kunt ook eerst de update doen, dan controleren hoeveel rijen er aangepast zijn (met mysql_num_rows()) en op basis daarvan je IF doen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:07:21 #77
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_117684427
Nee kan ook niet, want hij moet de waarde eerst naar de browser outputten en daarna pas de waarde updaten :)

De waarde in de cel staat voor een aanval die een vechtpoppetje doet. Zodra dit poppetje de aanval doet moet hiervan een melding op het scherm van de speler komen en vervolgens wordt deze aanval uit de cel verwijderd (leeggemaakt).
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_117684446
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zat vanochtend nog bij een klant voor een nieuw project die me expliciet vroeg om het niet "te object-georiënteerd" op te zetten :+

Maar goed, dat komt waarschijnlijk omdat 'ie het zelf ook niet zo goed begrijpt denk ik. Ik zie eigenlijk geen reden om niet gewoon met controllers en models te werken.
Of hij begreep het heel goed en was bang voor overengineering of het second-system effect. Het wordt tijd dat de pragmatiek weer breder gedragen gaat worden in het developmentwezen.

Programming Motherfucker, Do you speak it? :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:10:33 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_117684480
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:08 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Of hij begreep het heel goed en was bang voor overengineering of het second-system effect.

Het wordt tijd dat de pragmatiek breder gedragen gaat worden in het developmentwezen.

Programming Motherfucker.com, Do you speak it? :-)
Mja, de vrij strakke deadline dwingt sowieso al een bepaalde pragmatiek af :+
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 oktober 2012 @ 11:43:31 #80
862 Arcee
Look closer
pi_117685071
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:11 schreef Devolution het volgende:
Ik heb de rest van de code op de pagina niet genoemd omdat ik niet denk dat daar het probleem in zit.
Misschien dat je daar toch een stukje van kunt posten? Je zegt dat de code zoals je die postte in een nieuw document gewoon werkt, dus wellicht ligt het toch aan de overige code.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:33:29 #81
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_117688872
Ik heb het eindelijk opgelost. Het had te maken met een AJAX call in de code (die werd aangeroepen via een javascriptcode die weer via een echo geplaatst werd in die IF hierboven) die de bewuste cel aanpaste nadat de update de cel leeggemaakt had. De update werkte dus wel maar daarna veranderde de AJAX call doodleuk de waarde weer in de oude :D

Ik ben erachter gekomen door de javascriptcode weg te halen, waardoor de pagina het perfect deed. Toen wist ik dus dat het daaraan moest liggen en heb ik de complete javascriptcode (en de resulterende AJAX-call) vervolgens regel voor regel nagelopen en kwam ik achter de fout.

Ik heb hiervoor nog nooit met AJAX calls gewerkt dus vandaar dat ik deze stomme fout gemaakt had haha :@ Maar het werkt nu weer _O_
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_117689424
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:33 schreef Devolution het volgende:
Ik heb het eindelijk opgelost. Het had te maken met een AJAX call in de code (die werd aangeroepen via een javascriptcode die weer via een echo geplaatst werd in die IF hierboven) die de bewuste cel aanpaste nadat de update de cel leeggemaakt had. De update werkte dus wel maar daarna veranderde de AJAX call doodleuk de waarde weer in de oude :D

Ik ben erachter gekomen door de javascriptcode weg te halen, waardoor de pagina het perfect deed. Toen wist ik dus dat het daaraan moest liggen en heb ik de complete javascriptcode (en de resulterende AJAX-call) vervolgens regel voor regel nagelopen en kwam ik achter de fout.

Ik heb hiervoor nog nooit met AJAX calls gewerkt dus vandaar dat ik deze stomme fout gemaakt had haha :@ Maar het werkt nu weer _O_
Daarnaast is het wel een walgelijk stukje code. In die 4 regels gaan al 4 dingen mis...
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:50:30 #83
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_117689517
Enlighten me?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_117689919
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$rij 
mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT movespeler1,movespeler2 FROM fightdata WHERE id = '1'"));
$move $rij['movespeler1'];
if (
$move != ""){
    
// De tegenstander heeft een move uitgevoerd
    
mysql_query("UPDATE fightdata SET movespeler1 = '' WHERE id = '1'");
}
?>

Geen foutcontrole.
Geen controle over resultaten.
2 spelernamen in 1 tabel ipv een aparte tabel voor spelers.
Where id = 1 zonder quotes. Anders vergelijkt hij als string en niet int
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:50:16 #85
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_117701043
Foutcontrole op de fetch is niet nodig omdat de cellen uit de query altijd bestaan.
Er zijn niet 2 spelernamen in 1 tabel, zie onder*.
Als laatste stonden er quotes omdat daar normaal een php string staat, maar voor testdoeleinden had ik daar even een 1 van gemaakt.

* Elk gevecht krijgt een eigen rij. In die rij staan onder andere de columns movespeler1 en movespeler2. Deze geven aan welke aanval elke speler heeft gekozen in datzelfde gevecht en deze worden geleegd zodra beide spelers deze aanval gezien hebben als animatie. Het is dus niet nodig om deze in aparte tabellen te zetten omdat het slechts de acties weergeeft binnen 1 gevecht.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_117742895
Ik zit met een denk spelletje in mijn hoofd, zelf probeer ik steeds meer richting jquery en ajax op te denken. Al lukt het niet altijd even goed, maar nu vraag ik me af. ik heb een tabel met X aantal rijen. elke rij wou ik inline kunnen aanpassen (call back richting database). Zodat als een waarde verandert de goede rij aangepast wordt.

Ik zat nu aan 2 varianten te denken,

1. met een save knop aan het einde van de rij. (hoe hij weet dat hij de Rij daarvoor moet hebben weet ik nog niet ) . Tig <form> op een pagina maken leek me niet praktisch en was net een beetje semi ajax idee.

2. onchange javascript dat als een verandering op het input veld is er een javascript activeert, die de resultaten post richitng de server. Dit lijkt me alleen zwaar te zijn, (kan het mis hebben). elke aanpassing een aparte query verstuurd , geen idee in wat voor orde query's gaan maar, mij is geleerd zo min mogelijk query's te gebruiken. kan het helemaal mis hebben.

Onchange() -> functie in jquery pakt de value van het huidige input veld. Stuurt de waarde per $.post in javascript door naar functie in php. :P en php stuurt het door richting SQL database.
Redacted
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:35:35 #87
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_117744135
Je bedoelt een "onkeyup"-event van zo'n input text zeker?
Ik zie het wel vaker gebeuren; met zoeksuggesties bijvoorbeeld.
Ja je vuurt dan wel met elke toetsaanslag een $.post() af, maar dat is toch niet zo zwaar?
Je moeder is een hamster
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:42:55 #88
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117744523
Of pas na drie aanslagen fetchen, deze in cache opslaan en daar verder in filteren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:04:15 #89
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_117745740
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:42 schreef Scorpie het volgende:
Of pas na drie aanslagen fetchen, deze in cache opslaan en daar verder in filteren.
jij gaat voor de bullshitbingo?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:07:17 #90
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_117745943
Wie heeft er ervaring met Propel en verglijkbare ORM oplossingen in PHP. Is zoiets aan te raden om op te pakken voor wat hobbyprojectjes, of maak ik het me dan juist weer veels te moeilijk? En wat zou een tussenoplossing zijn? Het andere einde is nl. zelf e.a. aan classes schrijven voor PDO/MySQL, dat voelt alleen een beetje als het wiel op nieuwe uitvinden. Ik doe dat al op mijn werk dus om dat thuis nog eens na te gaan doen is mij een beetje te gortig.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:12:38 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117746321
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:04 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

jij gaat voor de bullshitbingo?
Nee lekker alles in het Nederlands uitspreken, dat zet zoden aan de dijk :')

'Na 3 aanslaguh de resultaten ophaluh en dan lokaal bijhouduh en dan daarin gaan zoekuh'.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 8 oktober 2012 @ 20:24:16 #92
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_117747076
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee lekker alles in het Nederlands uitspreken, dat zet zoden aan de dijk :')

'Na 3 aanslaguh de resultaten ophaluh en dan lokaal bijhouduh en dan daarin gaan zoekuh'.
Je strooide met termen zonder specifiek aan te geven waar dat gebeurde. Fetchen is in php-land sowieso iets vreemds als je het over user-input hebt. Het was voor mij onbegrijpelijk wat je met je post bedoelde.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_117748437
Heeft iemand hier ervaring met cURL? Ik heb een loginscript, maar ik krijg geen output. Waarschijnlijk heeft het te maken met een cookie.txt file waar naartoe geschreven moet kunnen worden. Ik weet alleen niet hoe. :?
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:04:29 #94
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117749460
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 20:24 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Je strooide met termen zonder specifiek aan te geven waar dat gebeurde. Fetchen is in php-land sowieso iets vreemds als je het over user-input hebt. Het was voor mij onbegrijpelijk wat je met je post bedoelde.
Data fetchen is jou vreemd? De relatie met een input field kon je ook niet leggen? User-input is wel een normale term ? Dit soort termen worden dagelijks gebezigd zonder dat er iemand is die niet snapt waar het over gaat, zeker de gemiddelde devver weet precies wat dit inhoud. Daarnaast is de door mij geposte manier een beproefde methode voor een live search veld.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_117753955
quote:
12s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:50 schreef Devolution het volgende:
Foutcontrole op de fetch is niet nodig omdat de cellen uit de query altijd bestaan.
Dan nog kun je zonder foutafhandeling in de problemen komen. Bijvoorbeeld als de tabel wordt aangepast en je de code niet overal bijwerkt. Of als het id niet bestaat, of de verbinding met de database moeilijk doet. Als mysql_query (een functie die je eigenlijk niet meer moet gebruiken) geen resultaat oplevert, gaat mysql_fetch ook mis.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:59:25 #96
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_117764634
Over het algemeen vang ik functies altijd af, bijna alle functies kunnen false terug geven als er iets misgaat. Als je dat meteen afvangt kun je dat meteen vastleggen, ipv dat je telefoontjes van klanten krijgt over foreaches die misgaan wegens missende data etc. (en eigenlijk vind ik dat je altijd moet checken of je wel een array/object naar je foreach stuurt, of iedere andere functie die een bepaalde iets verwacht.) Dan moet je namelijk helemaal terug gaan kijken waar dat ook al weer was, ipv dat je die informatie al hebt. En daarnaast is het voor de gebruiker meestal prettiger een foutmelding te zien die zij kunnen begrijpen, ipv een of andere php foutmelding.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:01:49 #97
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_117764688
Het woord altijd vind ik zo gevaarlijk in de ICT, "ja maar dat zal nooit gebeuren", "dat komt niet voor", "daar hoeven we geen rekening mee te maken", "die input/output is altijd goed"
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
pi_117764787
tegenwoordig leer je het tijdens je opleiding om overal rekening mee (proberen) te houden en (proberen) zo veel mogelijk op te vangen (ik toch :))
Avatar mede-mogelijk gemaakt door buurpoes
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:07:47 #99
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_117764835
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:09 schreef cablegunmaster het volgende:
2. onchange javascript dat als een verandering op het input veld is er een javascript activeert, die de resultaten post richitng de server. Dit lijkt me alleen zwaar te zijn, (kan het mis hebben). elke aanpassing een aparte query verstuurd , geen idee in wat voor orde query's gaan maar, mij is geleerd zo min mogelijk query's te gebruiken. kan het helemaal mis hebben.

Onchange() -> functie in jquery pakt de value van het huidige input veld. Stuurt de waarde per $.post in javascript door naar functie in php. :P en php stuurt het door richting SQL database.
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:42 schreef Scorpie het volgende:
Of pas na drie aanslagen fetchen, deze in cache opslaan en daar verder in filteren.
Ik doe zoiets meestal met een timeout, dus dit idee:
1
2
3
4
5
var timeout=null;
function onkeyupfunctie(){
if (timeout!=null) clearTimeout(timeout);
setTimeout("functieDieAjaxVerstuurt()", 3000);
}
Dan stuurt hij max. elke 3 seconden iets naar je server.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_117776012
quote:
12s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:50 schreef Devolution het volgende:
Foutcontrole op de fetch is niet nodig omdat de cellen uit de query altijd bestaan.
Je moet nooit er vanuit gaan dat iets altijd bestaat.

quote:
Er zijn niet 2 spelernamen in 1 tabel, zie onder*.
Het kan wel zo, maar het is niet netjes :)

quote:
Als laatste stonden er quotes omdat daar normaal een php string staat, maar voor testdoeleinden had ik daar even een 1 van gemaakt.
controleer je dan wel of die string ook aan je voorwaarden voldoet?

quote:
* Elk gevecht krijgt een eigen rij. In die rij staan onder andere de columns movespeler1 en movespeler2. Deze geven aan welke aanval elke speler heeft gekozen in datzelfde gevecht en deze worden geleegd zodra beide spelers deze aanval gezien hebben als animatie. Het is dus niet nodig om deze in aparte tabellen te zetten omdat het slechts de acties weergeeft binnen 1 gevecht.
Maar wat als je meer acties krijgt? Dan kun je het niet opschalen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')