Globals zijn evil. En dat is een understatement.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:39 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dus globals maken de boel eerder dirty
Hmm, inderdaad. Dat framework waar Boze_Appel zo enthousiast over is zal denk ik wel voldoen toch?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, laatse versie: 0.6 beta. Klinkt niet echt alsof het volwassen is
Een forum met 7 topics en 11 posts duidt ook niet echt op een levendige community.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:30 schreef Tijn het volgende:
Mja, laatse versie: 0.6 beta. Klinkt niet echt alsof het volwassen is
Ik zocht op lightweight php framework en deze kwam eruit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een forum met 7 topics en 11 posts duidt ook niet echt op een levendige community.
Wat voor complexiteit voegt active record toe?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
CodeIgniter vind ik meer een verzameling libraries dan een framework. Veel van de libs zijn nogal simplistisch, vaak niet meer dan wat convenience wrappers die soms maar weinig voordeel opleveren, zoals die gare "active record" class, die alleen maar extra complexiteit toevoegt zonder dat je er veel gemak voor terugkrijgt.
Ik vind dit:quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 02:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat voor complexiteit voegt active record toe?
1 | $this->db->select('title')->from('mytable')->where('id', $id)->limit(10, 20); |
1 | select title from mytable where id = ? limit 10, 20 |
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is wat mij betreft ook de enige reden waarom je active record zou willen gebruiken.quote:In de praktijk komt het niet zo belachelijk veel voor, maar een simpele manier om database-interactie's te doen, ongeacht de database, is best praktisch. Een conversie van MySQL naar PostgreSQL is dan een eitje om maar wat te noemen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php $rij = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT movespeler1,movespeler2 FROM fightdata WHERE id = '1'")); $move = $rij['movespeler1']; if ($move != ""){ // De tegenstander heeft een move uitgevoerd mysql_query("UPDATE fightdata SET movespeler1 = '' WHERE id = '1'"); } ?> |
1 2 3 | <?php mysql_query("UPDATE fightdata SET movespeler1 = '' WHERE id = '1' AND movespeler1<>''"); ?> |
en heb je gelijk ondersteuning voor concurrencyquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:06 schreef Arcee het volgende:
Je kunt die IF ook als een WHERE in het UPDATE-statement verwerken:
[ code verwijderd ]
Dan kun je die fetch en de IF gewoon weglaten.
Je kunt ook eerst de update doen, dan controleren hoeveel rijen er aangepast zijn (met mysql_num_rows()) en op basis daarvan je IF doen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:40 schreef Devolution het volgende:
Nee helaas niet, omdat hij in die IF ook nog wat HTML output via een echo. Dit is voor dit probleem echter niet relevant en daarom heb ik dit niet in de code staan
Of hij begreep het heel goed en was bang voor overengineering of het second-system effect. Het wordt tijd dat de pragmatiek weer breder gedragen gaat worden in het developmentwezen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zat vanochtend nog bij een klant voor een nieuw project die me expliciet vroeg om het niet "te object-georiënteerd" op te zetten
Maar goed, dat komt waarschijnlijk omdat 'ie het zelf ook niet zo goed begrijpt denk ik. Ik zie eigenlijk geen reden om niet gewoon met controllers en models te werken.
Mja, de vrij strakke deadline dwingt sowieso al een bepaalde pragmatiek afquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:08 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Of hij begreep het heel goed en was bang voor overengineering of het second-system effect.
Het wordt tijd dat de pragmatiek breder gedragen gaat worden in het developmentwezen.
Programming Motherfucker.com, Do you speak it? :-)
Misschien dat je daar toch een stukje van kunt posten? Je zegt dat de code zoals je die postte in een nieuw document gewoon werkt, dus wellicht ligt het toch aan de overige code.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:11 schreef Devolution het volgende:
Ik heb de rest van de code op de pagina niet genoemd omdat ik niet denk dat daar het probleem in zit.
Daarnaast is het wel een walgelijk stukje code. In die 4 regels gaan al 4 dingen mis...quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:33 schreef Devolution het volgende:
Ik heb het eindelijk opgelost. Het had te maken met een AJAX call in de code (die werd aangeroepen via een javascriptcode die weer via een echo geplaatst werd in die IF hierboven) die de bewuste cel aanpaste nadat de update de cel leeggemaakt had. De update werkte dus wel maar daarna veranderde de AJAX call doodleuk de waarde weer in de oude![]()
Ik ben erachter gekomen door de javascriptcode weg te halen, waardoor de pagina het perfect deed. Toen wist ik dus dat het daaraan moest liggen en heb ik de complete javascriptcode (en de resulterende AJAX-call) vervolgens regel voor regel nagelopen en kwam ik achter de fout.
Ik heb hiervoor nog nooit met AJAX calls gewerkt dus vandaar dat ik deze stomme fout gemaakt had hahaMaar het werkt nu weer
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php $rij = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT movespeler1,movespeler2 FROM fightdata WHERE id = '1'")); $move = $rij['movespeler1']; if ($move != ""){ // De tegenstander heeft een move uitgevoerd mysql_query("UPDATE fightdata SET movespeler1 = '' WHERE id = '1'"); } ?> |
jij gaat voor de bullshitbingo?quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:42 schreef Scorpie het volgende:
Of pas na drie aanslagen fetchen, deze in cache opslaan en daar verder in filteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |