Dat is eigenlijk ook wat ik wil, maar vind het toch een beetje eng om dat ik nog nooit echt weken in mijn eentje naar het verre buitenland ben geweest. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar hoe mensen dat aanpakkenquote:Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom perse een organisatie? Kies een bestemming uit en ga erheen!
Maar wat is alleen voor jou? Is alleen zonder vrienden/ouders maar wel met een organisatie waar je een groepsrondreis met allemaal andere alleenstaanden doet? of zoals Aldo zegt, `echt'' helemaal alleen. Dat is nogal een verschilquote:Op zondag 30 september 2012 20:04 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook wat ik wil, maar vind het toch een beetje eng om dat ik nog nooit echt weken in mijn eentje naar het verre buitenland ben geweest. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar hoe mensen dat aanpakken.
Dat eten en dan vooral 's avonds eten niet heel gezellig is in je eentje, tenzij je mensen ontmoet.quote:Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef Vansschoen het volgende:
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?
mijn eerste solo backpack vakantie , zat ik ook met die vragen. en ben gewoon gegaan.quote:Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef Vansschoen het volgende:
Ik tweifelde idd al over waar ik het neer moest zetten.
Aldo, hoe ga je dat aanpakken met slaapplekken? Gewoon kijken waar je uit komt?
quote:Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef Vansschoen het volgende:
Ik tweifelde idd al over waar ik het neer moest zetten.
Aldo, hoe ga je dat aanpakken met slaapplekken? Gewoon kijken waar je uit komt?
Bedankt iedereen voor de tips en ervaringen.quote:Op zondag 30 september 2012 21:14 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als je in hostels verblijft kom je massa's leuke backpackers uit alle hoeken van de wereld tegen om leuke dingen mee te doen. Ik spreek nog steeds lui uit Canada, Nieuw Zeeland, de V.S. en Duitsland die ik tijdens het reizen heb ontmoet en ben zelfs al 2x naar Canada en de V.S. geweest en bij hun gecrasht.
Je kunt ergens heenvliegen en dan door dat land of door meerdere landen in de buurt gaan reizen, je kunt vanuit NL vertrekken met een interrail kaart, je kunt een auto huren. Mogelijkheden genoeg.
Ik zou niet snel in m'n eentje gaan kamperen of in een hotel gaan zitten, dat is veel eerder "eenzaam".
Nee, je laat je backpack en spullen natuurlijk op je kamer in het hostel. Vaak kun je op de dag van vertrek, net als in een hotel, de spullen in een ruimte in bewaring geven / neerleggen als je die dag nog dingen wil doen/bezichtigen. Wel tijdens je verblijf je waardevolle spullen bij je houden of in een (fatsoenlijk) kluisje opbergen. Hoewel ikzelf louter positieve ervaringen heb is helaas niet iedereen 100% eerlijk. Over het algemeen zitten hostels op plekken die redelijk goed bereikbaar zijn via het openbaar vervoer en vaak ook nog dichtbij bezienswaardigheden.quote:Op zondag 30 september 2012 21:51 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Bedankt iedereen voor de tips en ervaringen.
Hostels was ik dan sowieso van plan omdat je dan wat meer aanspraak hebt.
Maar hoe zou je dat bijvoorbeeld doen als je besluit ergens heen te gaan en geen slaapplaats kan vinden? Ik ben een meisje, niet zo groot en 22 Lijkt me niet zoon goed idee om snachts verdwaald ergens rond te dwalen. Wat doen jullie backpackers zoals de hele dag? Want ik neem aan dat je ook je bagage de hele dag mee moet dragen?
Als je het te eng vindt om gewoon te gaan en dan pas op zoek te gaan, kun je natuurlijk ook 1 of 2 dagen van tevoren op internet een hostel boeken. Of couchsurfen natuurlijk.quote:Op zondag 30 september 2012 21:51 schreef Vansschoen het volgende:
[..]
Bedankt iedereen voor de tips en ervaringen.
Hostels was ik dan sowieso van plan omdat je dan wat meer aanspraak hebt.
Maar hoe zou je dat bijvoorbeeld doen als je besluit ergens heen te gaan en geen slaapplaats kan vinden? Ik ben een meisje, niet zo groot en 22 Lijkt me niet zoon goed idee om snachts verdwaald ergens rond te dwalen.
En absoluut deze twee dingen. Goed kijken of het hostel je aanspreekt. Ik had eentje gekozen met een mindere beoordeling maar wel een common room met tv en talloze films, open haard en gratis ontbijtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:42 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Via www.hostelworld.com kun je de beschikbaarheid, prijs en score van zo'n beetje elk zichzelf respecterend hostel checken. Wees heel kritisch over de "rating". Lees ook vooral de ervaringen van anderen. Niets is zo vervelend als een party-hostel als je rust wil, en een saai hostel als je alleen reist en contact zoekt. Ook over zaken als gemeenschappelijke ruimtes, bereikbaarheid, hygiëne etc. kun je vaak de gebruikerservaringen op die site raadplegen.
Als je nog nooit eerder bent wezen backpacken en (zo te lezen) sowiezo niet zo'n bereisd type bent zou ik er goed over nadenken om gelijk naar een land als India te gaan. Het land kan, zeker voor de wat minder ervaren reiziger, heftig zijn.
Google eens op "alleen reizen" of "reizen voor alleenstaanden" en je krijgt een hele waslijst an mogelijkheden waarbij je niet echt "alleen"hoeft te zijn.quote:Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef Vansschoen het volgende:
''Hoi Allemaal,
Ik zit al een tijdje met het idee om eens in mijn ''eentje'' op vakantie te gaan.
Maar ik heb totaal geen idee hoe ik dat het beste kan regelen of via welke organisaties.
Ik zou het leuk vinden om bijv. met een groep jongeren te gaan, niet met 16 jarige maar met 20+ers. Een groepsvakantie met mensen die ik niet ken lijkt me dus erg leuk al heb ik geen zin om elke dag om 6 uur op te moeten staan om naar dingen te gaan kijken, ik wil ook vooral veel zon/zee/winkelen en veel feesten snachts.
Wie heeft zoiets wel eens gedaan? Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |