abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 september 2012 @ 19:52:31 #1
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_117434949
''Hoi Allemaal,

Ik zit al een tijdje met het idee om eens in mijn ''eentje'' op vakantie te gaan.
Maar ik heb totaal geen idee hoe ik dat het beste kan regelen of via welke organisaties.

Ik zou het leuk vinden om bijv. met een groep jongeren te gaan, niet met 16 jarige maar met 20+ers. Een groepsvakantie met mensen die ik niet ken lijkt me dus erg leuk al heb ik geen zin om elke dag om 6 uur op te moeten staan om naar dingen te gaan kijken, ik wil ook vooral veel zon/zee/winkelen en veel feesten snachts.

Wie heeft zoiets wel eens gedaan? Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?
pi_117434985
Ik ga zelf in december een maand backpacken door India alleen O+

ben wel benieuwd trouwens :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_117435263
Misschien kan je dit beter in TRV plaatsen, hier zitten voornamelijk mensen die in het buitenland wonen en naar Nederland op vakantie gaan. ;)
  zondag 30 september 2012 @ 20:00:58 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_117435302
KAA > TRV
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 30 september 2012 @ 20:02:05 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117435345
Waarom perse een organisatie? Kies een bestemming uit en ga erheen!
censuur :O
  zondag 30 september 2012 @ 20:02:46 #6
365714 Vansschoen
pi_117435373
Ik tweifelde idd al over waar ik het neer moest zetten.

Aldo, hoe ga je dat aanpakken met slaapplekken? Gewoon kijken waar je uit komt?
  zondag 30 september 2012 @ 20:04:22 #7
365714 Vansschoen
pi_117435448
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom perse een organisatie? Kies een bestemming uit en ga erheen!
Dat is eigenlijk ook wat ik wil, maar vind het toch een beetje eng om dat ik nog nooit echt weken in mijn eentje naar het verre buitenland ben geweest. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar hoe mensen dat aanpakken :) .
pi_117435727
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:04 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook wat ik wil, maar vind het toch een beetje eng om dat ik nog nooit echt weken in mijn eentje naar het verre buitenland ben geweest. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar hoe mensen dat aanpakken :) .
Maar wat is alleen voor jou? Is alleen zonder vrienden/ouders maar wel met een organisatie waar je een groepsrondreis met allemaal andere alleenstaanden doet? of zoals Aldo zegt, `echt'' helemaal alleen. Dat is nogal een verschil :P en ik denk dat de plaats van bestemming ook wel belangrijk is van te voren.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 30 september 2012 @ 20:10:49 #9
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_117435769
Leuker lijkt me dat je onderweg aansluiting vind met gelijkgestemden?
Semi TVP.
Goed verhaal. Lekker kort.
  zondag 30 september 2012 @ 20:23:45 #10
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_117436417
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef Vansschoen het volgende:
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?
Dat eten en dan vooral 's avonds eten niet heel gezellig is in je eentje, tenzij je mensen ontmoet.
Tip; slaap in sociale hotels met gezamenlijke ruimtes. Aan één of ander luxe hotel heb je niks als je in je eentje op je kamer zit. Ander nadeel is dat kamers vaak duurder zijn en dat je bijvoorbeeld voor twee betaalt.
pi_117439222
Niet lang over nadenken en gewoon boeken. Ik zou gewoon helemaal alleen gaan niet met een georganiseerde groep. Kies dan wel een locatie waar veel andere mensen ook alleen reizen zoals bv ZO azie.
  zondag 30 september 2012 @ 21:14:27 #12
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_117439729
Als je in hostels verblijft kom je massa's leuke backpackers uit alle hoeken van de wereld tegen om leuke dingen mee te doen. Ik spreek nog steeds lui uit Canada, Nieuw Zeeland, de V.S. en Duitsland die ik tijdens het reizen heb ontmoet en ben zelfs al 2x naar Canada en de V.S. geweest en bij hun gecrasht. :)

Je kunt ergens heenvliegen en dan door dat land of door meerdere landen in de buurt gaan reizen, je kunt vanuit NL vertrekken met een interrail kaart, je kunt een auto huren. Mogelijkheden genoeg.

Ik zou niet snel in m'n eentje gaan kamperen of in een hotel gaan zitten, dat is veel eerder "eenzaam".
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_117440976
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef Vansschoen het volgende:

mijn eerste solo backpack vakantie , zat ik ook met die vragen. en ben gewoon gegaan.
eerste anderhalve week viel me tegen. maar toen ik er uit eindelijk achter kwam, dat je echt de hostels moet pakken in de Lonely planet staan met "our pick"

maar jouw vragen beantwoorden is ook erg afhankelijk van het budget.
pi_117441387
Gewoon doen, ZO azie en Oceanië zijn helemaal gericht op de beginnende avonturier.
pi_117441589
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef Vansschoen het volgende:

:Y

Wordt nu al een avontuur O+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 30 september 2012 @ 21:51:34 #16
365714 Vansschoen
pi_117442375
quote:
14s.gif Op zondag 30 september 2012 21:14 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als je in hostels verblijft kom je massa's leuke backpackers uit alle hoeken van de wereld tegen om leuke dingen mee te doen. Ik spreek nog steeds lui uit Canada, Nieuw Zeeland, de V.S. en Duitsland die ik tijdens het reizen heb ontmoet en ben zelfs al 2x naar Canada en de V.S. geweest en bij hun gecrasht. :)

Je kunt ergens heenvliegen en dan door dat land of door meerdere landen in de buurt gaan reizen, je kunt vanuit NL vertrekken met een interrail kaart, je kunt een auto huren. Mogelijkheden genoeg.

Ik zou niet snel in m'n eentje gaan kamperen of in een hotel gaan zitten, dat is veel eerder "eenzaam".
Bedankt iedereen voor de tips en ervaringen.

Hostels was ik dan sowieso van plan omdat je dan wat meer aanspraak hebt.
Maar hoe zou je dat bijvoorbeeld doen als je besluit ergens heen te gaan en geen slaapplaats kan vinden? Ik ben een meisje, niet zo groot en 22 Lijkt me niet zoon goed idee om snachts verdwaald ergens rond te dwalen. Wat doen jullie backpackers zoals de hele dag? Want ik neem aan dat je ook je bagage de hele dag mee moet dragen?
  zondag 30 september 2012 @ 21:52:15 #17
365714 Vansschoen
pi_117442414
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:40 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

:Y

Wordt nu al een avontuur O+
Waarom heb je voor India gekozen?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:42:15 #18
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_117565394
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:51 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Maar hoe zou je dat bijvoorbeeld doen als je besluit ergens heen te gaan en geen slaapplaats kan vinden? Ik ben een meisje, niet zo groot en 22 Lijkt me niet zoon goed idee om snachts verdwaald ergens rond te dwalen. Wat doen jullie backpackers zoals de hele dag? Want ik neem aan dat je ook je bagage de hele dag mee moet dragen?
Nee, je laat je backpack en spullen natuurlijk op je kamer in het hostel. Vaak kun je op de dag van vertrek, net als in een hotel, de spullen in een ruimte in bewaring geven / neerleggen als je die dag nog dingen wil doen/bezichtigen. Wel tijdens je verblijf je waardevolle spullen bij je houden of in een (fatsoenlijk) kluisje opbergen. Hoewel ikzelf louter positieve ervaringen heb is helaas niet iedereen 100% eerlijk. Over het algemeen zitten hostels op plekken die redelijk goed bereikbaar zijn via het openbaar vervoer en vaak ook nog dichtbij bezienswaardigheden.

Je kunt per hostel bekijken hoe het daar geregeld is qua voorzieningen. Qua slaapplek maakt men grofweg onderscheid tussen eigen kamers (duur) tot gedeelde slaapzalen (vaak; hoe groter hoe goedkoper). Soms mannen en vrouwen gescheiden, soms gedeeld. Dit staat er bij als je het via internet boekt. Zie de website hieronder.

Wat je de hele dag doet is natuurlijk afhankelijk van de plek waar je bent, maar ik zou zeggen; dezelfde dingen die iedereen op vakantie doet. Kerkje bezichtigen, naar een museum, scootertje huren, een boottocht maken, tempel bezoeken, een klooster bekijken, op het strand liggen, een safari boeken, wandeltocht maken etc. etc.

Via www.hostelworld.com kun je de beschikbaarheid, prijs en score van zo'n beetje elk zichzelf respecterend hostel checken. Wees heel kritisch over de "rating". Lees ook vooral de ervaringen van anderen. Niets is zo vervelend als een party-hostel als je rust wil, en een saai hostel als je alleen reist en contact zoekt. Ook over zaken als gemeenschappelijke ruimtes, bereikbaarheid, hygiëne etc. kun je vaak de gebruikerservaringen op die site raadplegen.

Als je nog nooit eerder bent wezen backpacken en (zo te lezen) sowiezo niet zo'n bereisd type bent zou ik er goed over nadenken om gelijk naar een land als India te gaan. Het land kan, zeker voor de wat minder ervaren reiziger, heftig zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jackie-Treehorn op 03-10-2012 21:57:37 ]
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:57:07 #19
365714 Vansschoen
pi_117596851
Bedankt J-T dat is een post waar ik erg veel aan heb!
Zelf zat ik te denken als ik ga backpacken om eerst te ''oefenen'' in landen die wat dichter bij zijn zoals Spanje om al wat ervaring op te doen.
pi_117599446
Ik ben 27 en heb wel al redelijk wat van de wereld gezien (Oceanie/Afrika/Azie/Europa). Begin gewoon in een westers land waar je de taal spreekt en je zult zien dat het allemaal easy peasy is. Ik sprak in Nieuw-zeeland en Australie vaak backpackers van rond de 18/19 jaar. Zelfs een 17 jarige Nederlandse jongen die een paar maanden alleen op reis was.

Ik ga maandag in mn eentje vier weken naar Spanje. Vlieg naar Malaga en ga vanaf daar backpacken door Andalusie. Heb vliegtickets en een hostel voor de eerste nachten geboekt. Daarna zie ik wel....Granada? Sevilla? Cordoba? Nog even het lekkere weer opzoeken voor het hier weer koud en donker is. Gewoon via hostelworld/telefonisch hostels boeken en met het OV reizen.
pi_117616504
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:51 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Maar hoe zou je dat bijvoorbeeld doen als je besluit ergens heen te gaan en geen slaapplaats kan vinden? Ik ben een meisje, niet zo groot en 22 Lijkt me niet zoon goed idee om snachts verdwaald ergens rond te dwalen.
Als je het te eng vindt om gewoon te gaan en dan pas op zoek te gaan, kun je natuurlijk ook 1 of 2 dagen van tevoren op internet een hostel boeken. Of couchsurfen natuurlijk. :) Bij echt hoge nood kun je altijd nog een hotel in duiken en vanuit daar een hostel zoeken voor de volgende dag.

quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:42 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]
Via www.hostelworld.com kun je de beschikbaarheid, prijs en score van zo'n beetje elk zichzelf respecterend hostel checken. Wees heel kritisch over de "rating". Lees ook vooral de ervaringen van anderen. Niets is zo vervelend als een party-hostel als je rust wil, en een saai hostel als je alleen reist en contact zoekt. Ook over zaken als gemeenschappelijke ruimtes, bereikbaarheid, hygiëne etc. kun je vaak de gebruikerservaringen op die site raadplegen.

Als je nog nooit eerder bent wezen backpacken en (zo te lezen) sowiezo niet zo'n bereisd type bent zou ik er goed over nadenken om gelijk naar een land als India te gaan. Het land kan, zeker voor de wat minder ervaren reiziger, heftig zijn.
En absoluut deze twee dingen. Goed kijken of het hostel je aanspreekt. Ik had eentje gekozen met een mindere beoordeling maar wel een common room met tv en talloze films, open haard en gratis ontbijt :) Heb er de tijd van mijn leven gehad omdat ik heel graag rustig 'thuis' wilde komen na een lange dag. De beoordelingen van mensen die dat ook wilde waren dan ook lovend, de beoordeling van dronken feestbeesten waren enorm laag. Het was het enige hostel zonder bar in het hostel zelf wat ik echt niet wilde want dat betekent de hele week lamzakken in je kamer.
pi_117616821
Hostelworld heb ik ook laatst gevonden, maar er ontbreken echt veel hostels op, ik was net eens nieuwsgierig, maar voor mij legendarische hostels ontbreken er echt op. zeker kleine plaatsen.
ik zweer nog altijd op de lonely planet. naar mijn idee 97% klopt gewoon letterlijk wat er in de reviews staat
pi_117664805
Ik (meisje) heb ook in verschillende landen alleen gebackpackt en onderschrijf het nut van reviews op internet over hostels. Via hostelworld keek ik altijd naar recensies om te zien welke hostels schoon zijn (vind ik wel belangrijk) en idd geen party hostels omdat ik daar persoonlijk een hekel aan heb. Tripadvisor is ook een uitstekende website om te lezen hoe een hostel of guesthouse nou echt is.

Niks boeken van tevoren en iets zoeken na aankomst op bestemming heb ik een paar keer gedaan maar vond ik geen succes. Zo eindig je toch vaker in de mindere hostels (een uitzondering daargelaten) en bovendien vind ik het zonde van mijn tijd als ik na aankomst in een nieuwe stad of plek eerst moet rondstruinen op zoek naar een geschikte slaapplaats. Wel eens ergens aangekomen waar werkelijk alles volgeboekt was en ik uiteindelijk na twee uur tevergeefs alle hostels aflopen in een vet duur hotel moest gaan zitten. Die tijd had ik wel leuker kunnen besteden.

Via internet zijn echt de meest geweldige adresjes te vinden en die kunnen je reis deels echt maken!

Ik ben graag op mezelf dus vond alleen reizen heerlijk maar geloof me, het is echt niet moeilijk om mensen te ontmoeten om een dagje mee op te trekken als je daar zin in hebt.
pi_117689371
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:52 schreef Vansschoen het volgende:
''Hoi Allemaal,

Ik zit al een tijdje met het idee om eens in mijn ''eentje'' op vakantie te gaan.
Maar ik heb totaal geen idee hoe ik dat het beste kan regelen of via welke organisaties.

Ik zou het leuk vinden om bijv. met een groep jongeren te gaan, niet met 16 jarige maar met 20+ers. Een groepsvakantie met mensen die ik niet ken lijkt me dus erg leuk al heb ik geen zin om elke dag om 6 uur op te moeten staan om naar dingen te gaan kijken, ik wil ook vooral veel zon/zee/winkelen en veel feesten snachts.

Wie heeft zoiets wel eens gedaan? Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?
Google eens op "alleen reizen" of "reizen voor alleenstaanden" en je krijgt een hele waslijst an mogelijkheden waarbij je niet echt "alleen"hoeft te zijn.
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:18:13 #25
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_117712756
Even dit topic volgen, ik zit eraan te denken om volgende zomer in m'n eentje met de auto ergens heen te gaan dus vandaar :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')