abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117393406
Beste Luitjes,

Op 10 Oktober loopt mijn contract af bij mijn werkgever. Ik was al van plan om eind Oktober 3 weken naar mn familie in Praag te gaan om vakantie te vieren. Nu wordt mijn contract niet verlengd en is het ineens geen betaald verlof meer. Ik wil dus zsm een ww gaan aanvragen omdat ik 2 a 3 maanden zonder inkomen ga zitten. Maar nu is natuurlijk de vraag, het uwv gaat niet mijn vakantie betalen, maar hoe ga ik dit regelen? Mijn laatste loon krijg ik half Oktober en zal dus half November proberen om mijn ww te krijgen maar in die tussentijd zit ik in Praag...

Hoe gaan dit soort dingen...
2 x 11 is ook 22
  Forum Admin zaterdag 29 september 2012 @ 17:11:06 #2
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_117393632
WW aanvragen en bij de aanvraag vermelden over welke periode je op vakantie gaat.
De WW kent ook vakantiedagen naar rato. Als je op 10 oktober in de WW komt zul je ongeveer 5 dagen vakantie hebben voor de WW, over de overige dagen wordt de WW gewoon niet uitbetaald.

De duur van de WW schuift daarna op met het aantal dagen waarop je geen recht had op WW in verband met vakantie.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_117393829
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:11 schreef Armani XL het volgende:
WW aanvragen en bij de aanvraag vermelden over welke periode je op vakantie gaat.
De WW kent ook vakantiedagen naar rato. Als je op 10 oktober in de WW komt zul je ongeveer 5 dagen vakantie hebben voor de WW, over de overige dagen wordt de WW gewoon niet uitbetaald.

De duur van de WW schuift daarna op met het aantal dagen waarop je geen recht had op WW in verband met vakantie.
Oké dat klinkt duidelijk.
En nu even praktisch, ik stop per 9 Oktober. Ik vraag deze week mijn ww aan. 14 Oktober zal ik mijn laatste loon ontvangen, op welke datum denk je dan dat ik mn geld ontvang ?
2 x 11 is ook 22
  Forum Admin zaterdag 29 september 2012 @ 17:18:53 #4
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_117393883
Dat hangt ervan af wanneer je aanvraag beoordeeld wordt. Over het algemeen wordt een aanvraag binnen 4 weken beoordeeld maar vaak eerder. Zodra jouw aanvraag is beoordeeld krijg je de WW uitkering vanaf de eerste WW dag tot de week van beoordeling.

Ik jouw geval gok ik dat je ergens in de laatste week van oktober of de eerste week van november je eerste uitkering krijgt.
Wat wij kijken
pi_117394003
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:18 schreef Armani XL het volgende:
Dat hangt ervan af wanneer je aanvraag beoordeeld wordt. Over het algemeen wordt een aanvraag binnen 4 weken beoordeeld maar vaak eerder. Zodra jouw aanvraag is beoordeeld krijg je de WW uitkering vanaf de eerste WW dag tot de week van beoordeling.

Ik jouw geval gok ik dat je ergens in de laatste week van oktober of de eerste week van november je eerste uitkering krijgt.
Oke bedankt voor je reacties. Blijkbaar heb je er verstand van en heb ik toch nog 1 vraagje voor je ;)
Wat heeft het uwv nodig voor een ww aanvraag? Moet mijn (ex) werkgever nog iets van een officieel ontslag toesturen? etc..
2 x 11 is ook 22
pi_117394019
En ja ik lees ook de website van het uwv maar hoor graag praktische ervaringen ;)
2 x 11 is ook 22
  Forum Admin zaterdag 29 september 2012 @ 17:24:04 #7
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_117394048
Aanvraag kun je gewoon doen met je DigiD op werk.nl. De werkgever hoeft niets toe te sturen. Jij moet wel een kopie van je contract meesturen omdat daarin ook de einddatum van het contract is vermeld.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')