Datquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:23 schreef Spanky78 het volgende:
Hangt er vanaf wat er in zat, hoeveel waarde het heeft en hoe nieuw. anders moet je wellicht nog BTW betalen.
Dat dus.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:23 schreef Spanky78 het volgende:
Hangt er vanaf wat er in zat, hoeveel waarde het heeft en hoe nieuw. anders moet je wellicht nog BTW betalen.
De inhoud van het pakket heb ik ook voor betaald. In Amerika ligt de prijs aanzienelijk lager dan ik t voor gekocht heb. Maar dit was bekend voor mij. Daarbij de verzendkosten van 37 euro was t wel betaald lijkt mij.....quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:23 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zit niet bij de douane. maar je hebt er in Nederland geen belasting over betaald. Waarom dacht je dat het zo goedkoop was? Dus laten ze je nu de invoerheffing en/of btw betalen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:30 schreef esrald het volgende:
[..]
De inhoud van het pakket heb ik ook voor betaald. In Amerika ligt de prijs aanzienelijk lager dan ik t voor gekocht heb. Maar dit was bekend voor mij. Daarbij de verzendkosten van 37 euro was t wel betaald lijkt mij.....
Op de doos staat keurig de waarde vermeld (wat ik ook betaald heb) en ook de verzendkosten staan erop geplakt
T was niet goedkoop , de winkelwaarde in Amerika is 40 dollar (wat er nog opgeplakt zat op de inhoud). t heeft mij 75 dollar gekost (excl. verzending)quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik zit niet bij de douane. maar je hebt er in Nederland geen belasting over betaald. Waarom dacht je dat het zo goedkoop was? Dus laten ze je nu de invoerheffing en/of btw betalen.
Irrelevant.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:34 schreef esrald het volgende:
[..]
T was niet goedkoop , de winkelwaarde in Amerika is 40 dollar (wat er nog opgeplakt zat op de inhoud). t heeft mij 75 dollar gekost (excl. verzending)
De verzendkosten zijn puur voor het verzenden/inpakken. En enkel voor de verkoper. Die kan soms veel rekenen (op het belachelijke af).quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:30 schreef esrald het volgende:
[..]
De inhoud van het pakket heb ik ook voor betaald. In Amerika ligt de prijs aanzienelijk lager dan ik t voor gekocht heb. Maar dit was bekend voor mij. Daarbij de verzendkosten van 37 euro was t wel betaald lijkt mij.....
Op de doos staat keurig de waarde vermeld (wat ik ook betaald heb) en ook de verzendkosten staan erop geplakt
quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:37 schreef DeWaasheid het volgende:
Verzendkosten zijn alleen de kosten voor het fysieke versturen. Zodra een product buiten de EU Nederland binnenkomt, is de kans groot dat je belasting (inklaring/btw) moet betalen.
Bezwaar lijkt me niet de moeite waard.
Kijk anders hier even http://www.belastingdiens(...)saties_en_bedrijven/
daar zou je eventueel een bezwaar op kunnen makenquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:43 schreef esrald het volgende:
Dank voor alle reacties, t verhaal wordt nu duidelijker voor mij. Ik ben niet zo goed in deze dingen geloof ik. Dus ben blij met jullie. Ook de bijgeleverde links zijn welkom.
De waarde staat inderdaad op de doos vermeld.
Al heb ik daar dan ook weer iets onduidelijks over:
De waarde staat 75 dollar, maar op de begeleidende brief van postNl staat 98 euro?
Wacht anders even met je 'advies' om bezwaar te maken. Ik denk zelf dat het verschil in de BTW + (inklarings)kosten zit. Zoek eens goed of je deze ergens tegenkomt..quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:46 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
daar zou je eventueel een bezwaar op kunnen maken
omgerekend scheelt het nog al 75dollar is +- 60 euro
Je betaalt $75,= ex verzendkosten voor iets wat daar in de winkel $ 40,= kost?quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:34 schreef esrald het volgende:
[..]
T was niet goedkoop , de winkelwaarde in Amerika is 40 dollar (wat er nog opgeplakt zat op de inhoud). t heeft mij 75 dollar gekost (excl. verzending)
Als je t graag wilt weten: het is een Transformer. Iets wat je in NL niet veel vindt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je betaalt $75,= ex verzendkosten voor iets wat daar in de winkel $ 40,= kost?
Waarom betaal je bijna het dubbele van de winkelwaarde?
En dan ook nog eens $ 37 verzendkosten... maakt het totaal $ 112...
Dat is dan zo'n ¤ 87,= dan nog een keer de inklaringskosten erbij, maakt het totaal ¤ 118,=
Geen flauw idee wat je besteld hebt, maar iets wat in de VS in de winkel $ 40,= moet je hier toch wel voor minder dan ¤ 118,= kunnen krijgen.
Staat deze niet bij hoorquote:Op vrijdag 28 september 2012 22:24 schreef Leandra het volgende:
Dan hoop ik voor je dat hij hier niet bijstaat....
Mocht hij daar wel bijstaan dan heb je iig reden de hoogte van de BTW aan te vechten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |