Betaal je 17 dollar meer, ik ben natuurlijk een arm studentje die als vakkenvuller nog niet eens 4 euro per uur verdiend. Moet ik 3 uur voor DHL shipping werkenquote:Op zondag 30 september 2012 13:28 schreef Downstar het volgende:
ik heb wel gekozen voor DHL, zeker gezien ik nu al een tijdje wacht op de telefoon
als hij dan uiteindelijk ook echt verzonden is, wil ik er niet nog 30 dagen op wachten
en idd, vandaag is de laatste mogelijkheid om te bestellen met 18$ korting!
22$ meer, dat was ook zo gek.. voor de korting was DHL shipment 17$ na berekenen van de korting was hij opeens 22$..quote:Op zondag 30 september 2012 13:35 schreef nodig het volgende:
[..]
Betaal je 17 dollar meer, ik ben natuurlijk een arm studentje die als vakkenvuller nog niet eens 4 euro per uur verdiend. Moet ik 3 uur voor DHL shipping werkenNah zou opzich best kunnen maar bestel hem omdat de prijs zo aantrekkelijk is en wil die prijs daarom zo laag mogelijk houden
lees het topic even door zou ik zeggen, uitgebreid hier aan bod gekomen..quote:Op zondag 30 september 2012 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Wat is dan nu de beste manier cq keuze om de douane te vermijden? Want ze zijn natuurlijk ook niet helemaal gek bij de douane. Pakketten die uit Azië en met name via HongKong 'reizen' hebben extra de aandacht van de douaniers om te controleren/een X-ray boven de transport band te hangen.
Die $18,- voordeel vind ik nog overheen te komen om in iedergeval vandaag nog niet te beslissen. ¤149,- ipv ¤131,- valt nog goed mee te leven.
quote:Op zondag 30 september 2012 13:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En hoeveel ¤ zouden douanekosten zijn?
Hmm oke. Nouja dat is een klein risico natuurlijk...quote:Op zondag 30 september 2012 13:43 schreef nodig het volgende:
[..]
21% btw + inklaringskosten van PostNL van 12,50
Bij Airmail tenminste, bij DHL zijn de inklaringskosten iets anders geloof ik.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit douanekosten of BTW moeten betalen voor pakketjes uit China, en het bestelbedrag is al vaak genoeg meer dan 22 euro geweest.quote:Op zondag 30 september 2012 15:41 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar hopelijk hoef je helemaal geen douanekosten te betalen, wat vrijwel wel zo is bij DHL en dan is de free shipping-optie opeens üb3rvoordelig.
quote:Op zondag 30 september 2012 13:10 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Ja, er komt wel specefieke assesoires uit.. en die komen ook op Lightake voor Sale.
Maar waarschijnlijk pas als de G3 ook echt uitgeleverd gaat worden.. je kan voorlopig op de Jiayu site zelf kijken (daar zijn ze overigens wel voor sale al, maar moet je via een tussenpersoon werken om dat in huis te krijgen)
( http://shop.ejiayu.com/?g(...)_ANY__p,0-index.html Jiayu shop met Oa G3 bumpers,hoesjes etc)
Die Chinezen knallen overal 'Gift' op.quote:Op zondag 30 september 2012 16:32 schreef eleganza het volgende:
[..]
Heb lightake nog even een berichtje nagestuurd of de value van het pakje ook wat lager gedeclareerd kan worden.
Weet ik al uit ervaring.... maaar...quote:Op zondag 30 september 2012 16:37 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Die Chinezen knallen overal 'Gift' op.
Dat dus! En DHL is erg strikt in het hanteren van die 22 euro regel, maar als er bijv 20 euro op staat, kijken ze er niet naar om. Let me tell you, ervaring genoegquote:Op zondag 30 september 2012 16:38 schreef shiznuts het volgende:
En toch zijn er genoeg voorbeelden geweest dat mensen toch lekker mochten neertellen.
Nog geen reactie op?quote:Op zondag 30 september 2012 16:46 schreef shiznuts het volgende:
Er staat al 20 dagen ofzo een opmerking bij m'n order daarover.
Ik wil niet veel zeggen maar het lijkt me toch dat je genoeg tijd hebt gehad........quote:Op zondag 30 september 2012 17:26 schreef Xu het volgende:
Last minute proberen te bestellen, werkt de zilveren/grijze coupon niet meer
Maakt weinig uit lijkt me, de douane kent de Chinezen ook wel onderhand, er wordt gewoon steekproefsgewijs gecontroleerd, of je nu 10 of 100 euro aan waarde er op hebt staan.quote:Op zondag 30 september 2012 17:30 schreef rene90 het volgende:
Is het nou wel of niet handig om lightake te vragen de waarde onder de 22 euro te zetten?
Ik snap hem niet?quote:Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef shiznuts het volgende:
Ik bedoel, dat ze in het systeem een opmerking hebben geplaatst bij m'n order, als reminder voor henzelf hoe ze het moeten declareren.Dat heb ik maar meteen geregeld toen.
Hij bedoelt dat ze in hun interne systeem een aantekening hebben gemaakt dat ze een bepaalde waarde moeten vermeldenquote:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of ook gewoon een berichtje gestuurd zoals ik gedaan heb? Kon niets bij paypal vinden, om daar een berichtje achter te laten. Heb bericht gestuurd met order nr, maar ze hebben nu natuurlijk vakantiequote:Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef shiznuts het volgende:
Ik bedoel, dat ze in het systeem een opmerking hebben geplaatst bij m'n order, als reminder voor henzelf hoe ze het moeten declareren.Dat heb ik maar meteen geregeld toen.
Bij DHL zijn ze wel strikt boven de 22 euro dus, TNT enorm wispelturig. Tot 45 euro volgens mij Gift ook douanevrij. Maar de hoed van de rand weet ik ook niet. Mn 95 euro kostende aurora II via BIC had geen douanekosten. Heb daar niet eens naar gevraagd bij mijn order, weet ook niet hoe ze dat gedeclareerd hebben op dat formuliertje, dat zie ik komende week pasquote:Op zondag 30 september 2012 17:32 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Maakt weinig uit lijkt me, de douane kent de Chinezen ook wel onderhand, er wordt gewoon steekproefsgewijs gecontroleerd, of je nu 10 of 100 euro aan waarde er op hebt staan.
Het enige voordeel wat je kunt hebben, is dat de BTW die je dan moet betalen lager is dan de daadwerkelijke BTW. Je kunt er sowieso van uit gaan dat men niet het volle bedrag vermeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |