abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117421106
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:28 schreef Downstar het volgende:
ik heb wel gekozen voor DHL, zeker gezien ik nu al een tijdje wacht op de telefoon
als hij dan uiteindelijk ook echt verzonden is, wil ik er niet nog 30 dagen op wachten :P

en idd, vandaag is de laatste mogelijkheid om te bestellen met 18$ korting!
Betaal je 17 dollar meer, ik ben natuurlijk een arm studentje die als vakkenvuller nog niet eens 4 euro per uur verdiend. Moet ik 3 uur voor DHL shipping werken :P Nah zou opzich best kunnen maar bestel hem omdat de prijs zo aantrekkelijk is en wil die prijs daarom zo laag mogelijk houden :D

EDIT: Denk dat ik als accessoire een zwart hoesje erbij haal.

[ Bericht 8% gewijzigd door nodig op 30-09-2012 13:40:55 ]
pi_117421254
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:35 schreef nodig het volgende:

[..]

Betaal je 17 dollar meer, ik ben natuurlijk een arm studentje die als vakkenvuller nog niet eens 4 euro per uur verdiend. Moet ik 3 uur voor DHL shipping werken :P Nah zou opzich best kunnen maar bestel hem omdat de prijs zo aantrekkelijk is en wil die prijs daarom zo laag mogelijk houden :D
22$ meer, dat was ook zo gek.. voor de korting was DHL shipment 17$ na berekenen van de korting was hij opeens 22$.. :')

maargoed, ik zie het maar zo.. die korting die we hebben gekregen is voor mij gratis DHL shipping geworden :)
pi_117421271
Wat is dan nu de beste manier cq keuze om de douane te vermijden? Want ze zijn natuurlijk ook niet helemaal gek bij de douane. Pakketten die uit Azië en met name via HongKong 'reizen' hebben extra de aandacht van de douaniers om te controleren/een X-ray boven de transport band te hangen.

Die $18,- voordeel vind ik nog overheen te komen om in iedergeval vandaag nog niet te beslissen. ¤149,- ipv ¤131,- valt nog goed mee te leven.
pi_117421311
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Wat is dan nu de beste manier cq keuze om de douane te vermijden? Want ze zijn natuurlijk ook niet helemaal gek bij de douane. Pakketten die uit Azië en met name via HongKong 'reizen' hebben extra de aandacht van de douaniers om te controleren/een X-ray boven de transport band te hangen.

Die $18,- voordeel vind ik nog overheen te komen om in iedergeval vandaag nog niet te beslissen. ¤149,- ipv ¤131,- valt nog goed mee te leven.
lees het topic even door zou ik zeggen, uitgebreid hier aan bod gekomen..

maargoed airmail is de beste manier om geen douane/btw te voorkomen, maar kan er ook wel 30 dagen over doen om aan te komen..
pi_117421331
En hoeveel ¤ zouden douanekosten zijn?
pi_117421370
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
En hoeveel ¤ zouden douanekosten zijn?

21% btw + inklaringskosten van PostNL van 12,50
Bij Airmail tenminste, bij DHL zijn de inklaringskosten iets anders geloof ik.

EDIT:

Verzenden / Douane:
Voor het verzenden zijn er twee opties beschikbaar, dit zijn:
Gratis - Hong Kong Post
De verzendtijd van Hong Kong Post varieert behoorlijk. Zo kan afhankelijk van de drukte op het moment van verzenden (hier in Nederland alswel in China) de verzendtijd tussen de 7 en 30 dagen liggen. De afgelopen tijd is tussen de 7 en 15 dagen ''normaal'' maar in de periode tussen september en januari kunnen deze tijden oplopen tot wel 30 dagen.
Bij deze manier van verzenden is de kans op een aanslag van de douane gering maar wel aanwezig. Mocht de douane je pakketje eruit pakken dan is de kans groot dat je een brief in de bus vindt. Op deze brief word je geacht de waarde en inhoud van het pakketje aan te geven. Mocht de douane je pakketje ertussenuit pakken en je moet btw betalen dan zal dit altijd minimaal ¤12.50 kosten. Deze ¤12.50 zijn de kosten die PostNL rekent voor de inklaring van een pakketje. Bovenop dit bedrag betaal je 19/21% BTW over de waarde in EURO's (geef dit bedrag duidelijk aan op de rekening!).
In geval de douane jou pakketje er tussen uit pakt kost dit dus (ongeveer):
Inklaringskosten: ¤12.50
Belasting: ¤ 27,00 Berekening: ($165 / 1,24480000) x 21%
Totaal: ¤40.35
Let op: dit is dus alleen INDIEN je pakketje gepakt wordt en ze de waarde goed schatten. Jij kan er natuurlijk niks aan doen mocht de douane dit bedrag lager schatten aan de hand van de rekening.
$23,- DHL-express
De verzendtijd van DHL is zeer constant. Dit bevindt zich tussen de 3 en 7 dagen. Binnen deze tijd wordt ook de douane inklaring door DHL gedaan. Bij DHL is de kans een stuk groter dat je btw moet afdragen. Zover ik weet is er geen vast bedrag wat DHL rekent aan administratiekosten bij een levering waar btw over betaald dient te worden.
DHL let heel erg op de factuur die met de telefoon mee gestuurd is en vraagt (bijna) nooit om de orginele factuur.
Indien DHL je pakketje belast betaal je ongeveer:
Belasting: ¤ 31,00 Berekening: ($187 / 1,24480000) x 21%
Dit valt vaak gunstiger uit door de bijgeleverde factuur vanuit de verkoper.
pi_117421388
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:43 schreef nodig het volgende:

[..]

21% btw + inklaringskosten van PostNL van 12,50
Bij Airmail tenminste, bij DHL zijn de inklaringskosten iets anders geloof ik.
Hmm oke. Nouja dat is een klein risico natuurlijk...

Door fout van Paypal, waardoor ik niet kan betalen, heb ik momenteel vier orders in mijn Lightake Member Center staan... Jeuj... Ff mailtje naar de helpdesk gestuurd om drie orders te annuleren en uitgelegd waarom Paypal niet werkt.

Als je DHL kiest, betaal je dus meestal minder voor de douane... Dus maar gekozen die NIET te annuleren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peter_Aragorn op 30-09-2012 15:20:08 ]
  zondag 30 september 2012 @ 15:41:39 #219
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117425191
Ja, maar hopelijk hoef je helemaal geen douanekosten te betalen, wat vrijwel wel zo is bij DHL en dan is de free shipping-optie opeens üb3rvoordelig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117425478
Tsjah, maar dan moet ik wel veeeeeeel langer wachten. Anyhow: ik moet eerst maar eens kunnen betalen :+
pi_117425544
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:41 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar hopelijk hoef je helemaal geen douanekosten te betalen, wat vrijwel wel zo is bij DHL en dan is de free shipping-optie opeens üb3rvoordelig.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit douanekosten of BTW moeten betalen voor pakketjes uit China, en het bestelbedrag is al vaak genoeg meer dan 22 euro geweest. :)

Daarom ook nu weer AirMail. :7
pi_117425801
Daar heb je gelijk in Mandera. En ik heb ook nooit langer dan 2 weken hoeven wachten trouwens.

Edit: He! Credit Card is wel mogelijk, als Paypal Guest :) Proberen we dat even!

Nu nog beslissen: DHL of Air Mail...

[ Bericht 23% gewijzigd door Peter_Aragorn op 30-09-2012 16:10:42 ]
  zondag 30 september 2012 @ 16:32:29 #223
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117426792
quote:
16s.gif Op zondag 30 september 2012 13:10 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ja, er komt wel specefieke assesoires uit.. en die komen ook op Lightake voor Sale.
Maar waarschijnlijk pas als de G3 ook echt uitgeleverd gaat worden.. je kan voorlopig op de Jiayu site zelf kijken (daar zijn ze overigens wel voor sale al, maar moet je via een tussenpersoon werken om dat in huis te krijgen)

( http://shop.ejiayu.com/?g(...)_ANY__p,0-index.html Jiayu shop met Oa G3 bumpers,hoesjes etc)
^O^
Moet overigens wel lachen wat mijn google auto chinese translator van de productnamen maakt:
"Goede domeinnaam G3 accessoires promotiepakket" :9

De zwarte G3 voor m'n zusje is inmiddels bij Lightake besteld, met verloopstekkertje en DHL shipping (totaal was 151,59 bij paypal)

Heb lightake nog even een berichtje nagestuurd of de value van het pakje ook wat lager gedeclareerd kan worden. Bij TNT vind ik dat altijd wat tricky-er... heb bij DHL nog nooit een pakketje gehad dat niet aankwam, in tegenstelling tot TNT. Plus, die extra snelheid is voor haar mooi meegenomen, haar Blackberry loopt nu elk half uur vast :7

Hoop dat ie mooi na de 15e geshipt wordt, dan is het voor mij helemaal perfect :D
Koekje d'r bij?
pi_117426965
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:32 schreef eleganza het volgende:

[..]

Heb lightake nog even een berichtje nagestuurd of de value van het pakje ook wat lager gedeclareerd kan worden.
Die Chinezen knallen overal 'Gift' op. :P
  zondag 30 september 2012 @ 16:38:31 #225
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117427030
En toch zijn er genoeg voorbeelden geweest dat mensen toch lekker mochten neertellen. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117427143
Beter komt er ook een dock voor kan ik m mooi op mn bureau zetten
  zondag 30 september 2012 @ 16:45:11 #227
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117427273
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:37 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Die Chinezen knallen overal 'Gift' op. :P
Weet ik al uit ervaring.... maaar...

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:38 schreef shiznuts het volgende:
En toch zijn er genoeg voorbeelden geweest dat mensen toch lekker mochten neertellen. ;)
Dat dus! En DHL is erg strikt in het hanteren van die 22 euro regel, maar als er bijv 20 euro op staat, kijken ze er niet naar om. Let me tell you, ervaring genoeg ;)

Bij TNT is het enorm wispelturig wat ze wel en niet er uit halen. Als je een pakket hebt met EMS controleren ze eigenlijk altijd alles, maar niet altijd als je met airmail (en zeker uit china/HK) iets laat komen. De duurdere shippingsoorten worden ook echt beter door de douane gecontroleerd, maar ik heb bij EMS (uit o.a. VS) gemerkt dat TNT daar ook van de waarde van het pakketje uitgaat, wat op de doos staat.

Als je de kans hebt, altijd even je verkoper vragen of de waarde naar beneden kan. Bij DHL zit je daar vaak beter mee, TNT ben ik al twee keer een pakje kwijtgeweest. Het blijft een risico.
Koekje d'r bij?
  zondag 30 september 2012 @ 16:46:58 #228
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117427334
Er staat al 20 dagen ofzo een opmerking bij m'n order daarover. ;)
pi_117427420
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:46 schreef shiznuts het volgende:
Er staat al 20 dagen ofzo een opmerking bij m'n order daarover. ;)
Nog geen reactie op?

Ik twijfel nog tussen DHL of niet...
  zondag 30 september 2012 @ 16:53:08 #230
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117427568
Ik bedoel, dat ze in het systeem een opmerking hebben geplaatst bij m'n order, als reminder voor henzelf hoe ze het moeten declareren. :P Dat heb ik maar meteen geregeld toen.
pi_117427968
Ook maar even een berichtje achteraan gedaan, Java Phone hehe.
pi_117428957
Last minute proberen te bestellen, werkt de zilveren/grijze coupon niet meer :'(
Ja.
pi_117429095
Is het nou wel of niet handig om lightake te vragen de waarde onder de 22 euro te zetten?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_117429099
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:26 schreef Xu het volgende:
Last minute proberen te bestellen, werkt de zilveren/grijze coupon niet meer :'(
Ik wil niet veel zeggen maar het lijkt me toch dat je genoeg tijd hebt gehad........
pi_117429176
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:30 schreef rene90 het volgende:
Is het nou wel of niet handig om lightake te vragen de waarde onder de 22 euro te zetten?
Maakt weinig uit lijkt me, de douane kent de Chinezen ook wel onderhand, er wordt gewoon steekproefsgewijs gecontroleerd, of je nu 10 of 100 euro aan waarde er op hebt staan.

Het enige voordeel wat je kunt hebben, is dat de BTW die je dan moet betalen lager is dan de daadwerkelijke BTW. Je kunt er sowieso van uit gaan dat men niet het volle bedrag vermeld.
pi_117429374
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef shiznuts het volgende:
Ik bedoel, dat ze in het systeem een opmerking hebben geplaatst bij m'n order, als reminder voor henzelf hoe ze het moeten declareren. :P Dat heb ik maar meteen geregeld toen.
Ik snap hem niet?
  zondag 30 september 2012 @ 17:40:44 #237
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117429481
Ah, dat bedoel je. Mja, er zijn mensen die voor DHL zijn gegaan en mensen die voor free shipping (met of zonder afspraken over declaratie) zijn gegaan. 't Is net wat je wilt qua uitgeven en geduld. :P En ik heb best wat geduld.
pi_117429500
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 17:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ik snap hem niet?
Hij bedoelt dat ze in hun interne systeem een aantekening hebben gemaakt dat ze een bepaalde waarde moeten vermelden :P.
Geen referral hier.
  zondag 30 september 2012 @ 17:44:08 #239
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117429604
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef shiznuts het volgende:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of ook gewoon een berichtje gestuurd zoals ik gedaan heb? Kon niets bij paypal vinden, om daar een berichtje achter te laten. Heb bericht gestuurd met order nr, maar ze hebben nu natuurlijk vakantie :P

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:32 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Maakt weinig uit lijkt me, de douane kent de Chinezen ook wel onderhand, er wordt gewoon steekproefsgewijs gecontroleerd, of je nu 10 of 100 euro aan waarde er op hebt staan.

Het enige voordeel wat je kunt hebben, is dat de BTW die je dan moet betalen lager is dan de daadwerkelijke BTW. Je kunt er sowieso van uit gaan dat men niet het volle bedrag vermeld.
Bij DHL zijn ze wel strikt boven de 22 euro dus, TNT enorm wispelturig. Tot 45 euro volgens mij Gift ook douanevrij. Maar de hoed van de rand weet ik ook niet. Mn 95 euro kostende aurora II via BIC had geen douanekosten. Heb daar niet eens naar gevraagd bij mijn order, weet ook niet hoe ze dat gedeclareerd hebben op dat formuliertje, dat zie ik komende week pas :P
Koekje d'r bij?
pi_117430361
Aaah zo. Ja maar ze checken bij DHL dus wel veel meer? Hoe is jullie ervaring qua levering geen via gewone airmail?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')