Weet ik al uit ervaring.... maaar...quote:Op zondag 30 september 2012 16:37 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Die Chinezen knallen overal 'Gift' op.
Dat dus! En DHL is erg strikt in het hanteren van die 22 euro regel, maar als er bijv 20 euro op staat, kijken ze er niet naar om. Let me tell you, ervaring genoegquote:Op zondag 30 september 2012 16:38 schreef shiznuts het volgende:
En toch zijn er genoeg voorbeelden geweest dat mensen toch lekker mochten neertellen.
Nog geen reactie op?quote:Op zondag 30 september 2012 16:46 schreef shiznuts het volgende:
Er staat al 20 dagen ofzo een opmerking bij m'n order daarover.
Ik wil niet veel zeggen maar het lijkt me toch dat je genoeg tijd hebt gehad........quote:Op zondag 30 september 2012 17:26 schreef Xu het volgende:
Last minute proberen te bestellen, werkt de zilveren/grijze coupon niet meer
Maakt weinig uit lijkt me, de douane kent de Chinezen ook wel onderhand, er wordt gewoon steekproefsgewijs gecontroleerd, of je nu 10 of 100 euro aan waarde er op hebt staan.quote:Op zondag 30 september 2012 17:30 schreef rene90 het volgende:
Is het nou wel of niet handig om lightake te vragen de waarde onder de 22 euro te zetten?
Ik snap hem niet?quote:Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef shiznuts het volgende:
Ik bedoel, dat ze in het systeem een opmerking hebben geplaatst bij m'n order, als reminder voor henzelf hoe ze het moeten declareren.Dat heb ik maar meteen geregeld toen.
Hij bedoelt dat ze in hun interne systeem een aantekening hebben gemaakt dat ze een bepaalde waarde moeten vermeldenquote:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of ook gewoon een berichtje gestuurd zoals ik gedaan heb? Kon niets bij paypal vinden, om daar een berichtje achter te laten. Heb bericht gestuurd met order nr, maar ze hebben nu natuurlijk vakantiequote:Op zondag 30 september 2012 16:53 schreef shiznuts het volgende:
Ik bedoel, dat ze in het systeem een opmerking hebben geplaatst bij m'n order, als reminder voor henzelf hoe ze het moeten declareren.Dat heb ik maar meteen geregeld toen.
Bij DHL zijn ze wel strikt boven de 22 euro dus, TNT enorm wispelturig. Tot 45 euro volgens mij Gift ook douanevrij. Maar de hoed van de rand weet ik ook niet. Mn 95 euro kostende aurora II via BIC had geen douanekosten. Heb daar niet eens naar gevraagd bij mijn order, weet ook niet hoe ze dat gedeclareerd hebben op dat formuliertje, dat zie ik komende week pasquote:Op zondag 30 september 2012 17:32 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Maakt weinig uit lijkt me, de douane kent de Chinezen ook wel onderhand, er wordt gewoon steekproefsgewijs gecontroleerd, of je nu 10 of 100 euro aan waarde er op hebt staan.
Het enige voordeel wat je kunt hebben, is dat de BTW die je dan moet betalen lager is dan de daadwerkelijke BTW. Je kunt er sowieso van uit gaan dat men niet het volle bedrag vermeld.
DHL doet voor jou ongeacht de waarde de douaneaangifte zodat jij sneller je pakketje hebt, ze schieten de kosten voor, die worden aan deur met jou verrekent.quote:Op zondag 30 september 2012 18:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Aaah zo. Ja maar ze checken bij DHL dus wel veel meer? Hoe is jullie ervaring qua levering geen via gewone airmail?
Mailen naar lightake.quote:Op zondag 30 september 2012 20:02 schreef Coenehv het volgende:
Ik heb de zwarte versie besteld, kan ik die nog wijzigen in een andere kleur? Zoja, hoe?
Met name de dikgedrukte zinsnede is me niet helemaal duidelijk; is dat nou een notitie voor mij of voor Lightake?quote:Order has been received. Order appears to be paid. Please check transaction records before shipment.
Voor Lightake, dont worry!quote:Op zondag 30 september 2012 21:37 schreef Ebbao het volgende:
Ik heb naar mijn weten gaan account aangemaakt op Lightake tijdens de bestelling, dus volg mijn bestelling nu via de knop "Order tracking" bovenaan de website. Als ik dan mijn gegevens invul staat er als laatste status:
[..]
Met name de dikgedrukte zinsnede is me niet helemaal duidelijk; is dat nou een notitie voor mij of voor Lightake?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |