Damn !
Mijn oog viel op dit topic en het had mijn interesse omdat ik Indisch ben ( nee geen Indonees of indonesieer of hoe turku het ook noemt )
Ten eerste heeft ozgul gelijk , Indische mensen zijn vaak wat discriminerend naar Turken of marokanen toe maar dat heeft puur met de geschiedenis te maken toen de oudere (1e) generatie Indische mensen naar NL kwam werden ze weg gestopt in kleine kamertjes in een soort van pensions vaak met grote gezinnen en dat in de winter terwijl ze uit een tropisch land kwamen .
Ze moesten kolen halen met een kolenkit om een klein kacheltje te stoken om hun gezin warm te houden en ook nog proberen eten te koken van ingredienten die ze niet kenden of niet lusten .
Ze hebben alles achter moeten laten in hun moederland Ned-Indie het huidige Indonesie en de enigste bezittingen die ze mee namen waren vaak wat kleren en wat familie stukken in een hutkoffer.
Kort om......van alles naar niks !
Maar nu het punt waar het om draait ......ze hebben nooit geklaagd of ze zijn niet de criminaliteit ingedoken ....NEE ze hebben keihard gewerkt en gestudeerd om de 3e generatie (waaronder ik val) een stabiele toekomst te kunnen bieden en te zorgen dat wij goed mee draaien hier in Nederland wat natuurlijk mijn geboorteland en thuisland is .
Nu komen we op het punt dat er de laatste 10tal jaren veel andere bevolkingsgroepen naar NL zijn gekomen waarvan de eerste generatie eerlijk is eerlijk keihard heeft gewerkt en het vieze werk hebben gedaan wat veel Nederlanders niet wilden doen. Maar hun kinderen die hier op jonge leeftijd zijn gekomen of zelfs hier zijn geboren die spreken vaak niet eens fatsoenlijk Nederlands en maar klagen dat ze benadeeld worden ......? ! Fuck of man ! Jullie bedje was gespreid en dan ook nog klagen en zielig doen ??????????
Nou vraag jezelf eens af ....Ozgul vind je het nog raar dat sommige Indische mensen discrimineren ?
Ow voordat je roept waarom zijn ze dan naar Nederland gekomen ...beetje opletten bijn de geschiedenis les
En als laatste ik wil niet alle buitenlanders over een kam scheren , ik ken er genoeg die goed geintergreerd zijn en over hun heb ik het dan ook niet ! maar meer over de gasten die in hun culturele jurk op straat lopen en van wie het scheermes blijkbaar nog in de bergen ligt !
Ja sorry Ozgul wij lopen niet in een witte of bloemetjes lap dus wij hebben geen cultuur ? ;-)
vraag me nog een ding af dit topic is gestart met de vraag waarom discrimineren SOMMIGE Indo,s en dan gaat het opeens over Wilders of over stenen gooien vanaf een brug ??? Ik zie het verband even niet.