Waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:53 schreef student_2.0 het volgende:
beste,
Ik heb een eenmanszaak voor mijn eigen bedrijf. Nu heb ik een schoolproject waarmee ik in groepsverband een half jaar actief ben. Hiervoor heb ik eigenlijk ook een belastingnummer nodig. Kan ik de onderneming aanmelden onder mijn eenmanszaak? Kan ik dan ook maatregelen nemen dat mijn groepsgenoten geen stomme dingen gaan doen en ik aansprakelijk ben.
Omdat we een rechtsvorm nodig hebben + belastingnummerquote:
Ja, dat snap ik, maar waarom dan niet even een nieuwe aanmelden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:07 schreef student_2.0 het volgende:
Omdat we een rechtsvorm nodig hebben + belastingnummer
Niet echt van belang.quote:Misschien moet ik wel even vermelden dat mijn webwinkel (de eenmanszaak) momenteel offline is.
Waarom een eenmanszaak? Het is toch een groep die aan het project werkt?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:12 schreef student_2.0 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 25 september 2012 10:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar waarom dan niet even een nieuwe aanmelden?
Een nieuwe eenmanszaak aanmelden? zal eventueel ook kunnen waarom is dat dan een voordeel?
ik bedoel v.o.f uiteraard maar vind het een beetje onzin om een vof op te richten voor 6 maanden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:13 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom een eenmanszaak? Het is toch een groep die aan het project werkt?
(zie ook de opmerkingen van mijn eerste post)
Als je een vof wilt oprichten kun je zeker niks met je huidige bedrijf.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:14 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
ik bedoel v.o.f uiteraard maar vind het een beetje onzin om een vof op te richten voor 6 maanden.
Je hebt daar wel een punt ja, de rest van mijn groep wilt een stichting aanmaken. Wij hebben echter wel een commercieel doel en een mogelijk positief resultaat moet dan naar een goed doel. Toch?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als je een vof wilt oprichten kun je zeker niks met je huidige bedrijf.
Waarom vind je het onzin om een vof op te richten voor 6 maanden maar heb je er geen probleem mee dat het project (met alle mogelijke gevolgen) voor 6 maanden voor jouw risico zou draaien?
Nee, dat hoeft niet. Het kan wel.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:19 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
Je hebt daar wel een punt ja, de rest van mijn groep wilt een stichting aanmaken. Wij hebben echter wel een commercieel doel en een mogelijk positief resultaat moet dan naar een goed doel. Toch?
We worden een beetje los gelaten, gelukkig krijg ik advies vanuit hier. Vraag me wel af hoe het bij de andere groepen gaatquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar nog even de vraag: waar is jullie begeleiding?
Doet er wel toe: want als je te jong bent kun je zonder toestemming geen onderneming starten.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:25 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
Doet niet echt ter zaken maar in mijn geval 19
Ja, doet wel ter zake. Tis nogal een verschil of je 15 bent of 19.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:25 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
Doet niet echt ter zaken maar in mijn geval 19
Ik zou even BW 2.285 erop naslaan, met name lid 3:quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Het kan wel.
Het enige wat je niet kunt doen, is het positieve vermogen (winsten) uitkeren aan de bestuurders.
Wel kun je de bestuurders op de loonlijst zetten. Combineer je gelijk een loonadministratie in het project.
Maar nog even de vraag: waar is jullie begeleiding?
TS: Als je een echte onderneming wil opstarten met zo min mogelijk aansprakelijkheid zou ik voor een VOF gaan. Als je kan wachten tot 1 oktober is een flex-bv ook een goede optie.quote:Het doel van de stichting mag niet inhouden het doen van uitkeringen aan oprichters of aan hen die deel uitmaken van haar organen noch ook aan anderen, tenzij wat deze laatsten betreft de uitkeringen een ideële of sociale strekking hebben.
Ja en? Wat klopt er niet wat zeg?quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:28 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik zou even BW 2.285 erop naslaan, met name lid 3:
[..]
Oeps. Ik las even over "niet" heenquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:30 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja en? Wat klopt er niet wat zeg?
Dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:31 schreef destrovel het volgende:
[..]
Oeps. Ik las even over "niet" heen
Eerste les in ondernemen: voor niks gaat de zon op.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:36 schreef student_2.0 het volgende:
Hier nog een notaris die gratis een akte wilt opstellen?
Niet meer nodig het wordt een vof of stichting. Nadeel stichting is het ontbreken van een goed doel en de hoge notariskostenquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef ManAtWork het volgende:
Mocht TS het nog niet hebben gevonden: de KvK met een overzicht van de rechtsvormen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |