Beste Fokkers,
Even een wat ingewikkelde vraag over mijn huis.
Ik ben sinds 2010 eigenaar van een nieuwbouw huis naar (bijna) alle tevredenheid. Bij de oplevering is er door een woningkeurder schade geconstateerd aan mijn deur, plus dat deze scheef gemonteerd was.
Direct hierna dit diverse malen gemeld bij de bouwer / verkoper van het huis. Na diverse brieven, aanmaningen en brieven van mijn advocaat (genoodzaakt om deze in te schakelen gezien uit het uitblijven van een reactie van hun kant)
Sinds toen zijn er diverse bedrijven langs geweest, welke allemaal niks aan het probleem konden doen omdat deze er niet gespecialiseerd in waren.
Opnieuw meerdere malen aan de bel getrokken, echter zonder gehoor.
In totaal zijn er meer dan 4 verschillende bedrijven langsgeweest. Uit het niets werden wij geconfronteerd door een bemiddeling van de garantiemaatschappij, welke door hun was aangevraagd. Wij zijn hier, onder protest, mee akkoord gegaan daar mijn advocaat hun al direct had aangeschreven.
Bemiddelaar is hier geweest, heeft ons in het gelijk gesteld en de bouwer diende een plan van aanpak te maken en dit binnen korte termijn op te lossen. Uiteindelijk is begin juni hier een aannemer geweest en heeft dit op 15 juni gemaakt. Op 17 juni heb ik een externe keurder laten komen en daaruit bleek dat het nog steeds niet goed zat. Uiteraard heb ik de bouwer / verkopende partij direct aangeschreven, inclusief foto's. Nu krijg ik, meer dan 3 maanden later, het simpele antwoord dat de bemiddelende partij hier maar een oordeel over moet vellen. Echter ben ik het hier niet mee eens. Eerst reageren ze 3 maanden niet (ze hadden ook na 1 dag of 2 weken kunnen reageren) en vervolgens gaan ze er nu maar klakkeloos vanuit dat ik akkoord ga met bemiddeling. Aangezien mijn advocaat met vakantie is vraag ik het even hier. Wat zijn mijn rechten en plichten in deze. Dien ik mee te gaan in het verhaal? Of bestaat er nog iets als redelijke en billijke termijnen om iets te repareren / beantwoorden.
Bedankt alvast voor jullie hulp en tips!