abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117182301
Hoihoi,

Ik heb vorig jaar een interne opleiding tot redacteur gevolgd, ging heel goed, kreeg een goede eindevaluatie. Daarna werd ik in een ander team dan dat van mijn stageplek geplaatst en moest ik mij opnieuw bewijzen. Het mooie is dat ik onder een goede eindredacteur werk, het vervelende dat zij al mijn werk nakijkt, ik altijd mijn werk tot in detail met verbeterpunten terugkrijg en zij NOOIT vertelt wat ik goed doe. Hoogstens 'weinig opmerkingen dit keer' of 'het is een stuk leesbaarder' (ja dat is ook de bedoeling, maar waardoor dan?). Nogal een contrast met de stage, waarbij de eindredacteur altijd duidelijk de pluspunten aangaf.
Ik heb me daar niet druk om gemaakt omdat ik hier net werkte en dacht dat ik met mijn functioneringsgesprek wel een duidelijk oordeel zou krijgen. Maar mijn leidinggevende werd langdurig ziek, er was geen vervanging en daardoor weet ik na 1 jaar nog niet wat mijn vooruitgang is. Daarom heb ik nu met die eindredactrice een informeel gesprek aangevraagd.

Ook hoor ik van andere beginnende redacteurs dat zij meer vrijheid en verantwoordelijkheid hebben.

Zal ik aangeven dat ik het niet motiverend vind dat ze nooit vertelt wat pluspunten zijn in mijn werk, of is dat iets wat ik alleen bij een opleiding mag verwachten. En dat ik zelfstandiger zou willen werken. Of wil ik nu als beginnend redacteurtje te veel...
pi_117182337
Regelmatige feedback, zowel positief als negatief, is je hele carričre belangrijk. Beter worden is namelijk niet alleen een kwestie van minder foute dingen doen maar ook een kwestie van de goede dingen blijven doen. Zeer terecht dat je aangeeft dat je daar behoefte aan hebt.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_117182347
Mag je gewon vragen hoor, maar kleed het in als een behoefte van jouw kant, niet als een verwijt aan haar adres.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_117182350
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mag je gewon vragen hoor, maar kleed het in als een behoefte van jouw kant, niet als een verwijt aan haar adres.
Goede tip, dankjewel.
pi_117182463
Een functioneringsgesprek gaat 2 kanten op, zowel het functioneren van jou als dat van je leidinggevende wordt door jullie geėvalueerd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_117182499
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:42 schreef DroogDok het volgende:
Een functioneringsgesprek gaat 2 kanten op, zowel het functioneren van jou als dat van je leidinggevende wordt door jullie geėvalueerd.
Ehn, nou nee. :D
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_117182530
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:42 schreef DroogDok het volgende:
Was het maar zo dat het twee kanten op gaat. Het is eenrichtingsverkeer.
  maandag 24 september 2012 @ 09:01:56 #8
189961 ex
aperture science
pi_117182727
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:47 schreef tanteklara het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2012 08:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ehn, nou nee. :D
Hier wel hoor.. Wat een kut baan heb je dan als je niet je leidinggevende gewoon kan vertellen wat jij graag beter wilt zien.
The cake is a lie!
  maandag 24 september 2012 @ 09:14:53 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_117182948
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:47 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Dat is een beoordelingsgesprek. Een functioneringsgesprek (is in theorie) wel degelijk twee richtingsverkeer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_117183078
Idd een FG hoort 2 kanten op te gaan. Maar dit is niet een gesprek met mijn manager, maar met degene die eindverantwoordelijk is voor mijn werk.
  maandag 24 september 2012 @ 20:01:40 #11
335452 cricket
cricket from space
pi_117205595
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 09:01 schreef ex het volgende:
Hier wel hoor.. Wat een kut baan heb je dan als je niet je leidinggevende gewoon kan vertellen wat jij graag beter wilt zien.
Dat moet inderdaad gewoon kunnen, maar voor alles is een juist moment en een onjuist moment. Het doel van een functionerings- of beoordelingsgesprek is niet het functioneren van de leidinggevende maar je eigen. Als je zijn functioneren erin mee kunt nemen is dat mooi (en het KAN relevant zijn als jouw niet functioneren komt door zijn niet functioneren), maar logischer is het om daar een apart gesprek voor te regelen.
pi_117227028
Nou ze is er vandaag vanzelf over begonnen... ze dacht dat ik moeite had met het ontvangen van feedback! Dat was natuurlijk een mooie ingang om mijn probleem aan te kaarten.
Heb aangegeven dat ze op een geweldig goede manier negatieve feedback geeft, maar dat ik positieve feedback mis en dat ik daardoor geen flauw idee had het afgelopen jaar wat mijn voortgang was. Dat ik van andere beginnende redacteurs hoor dat zij wel vrij snel te horen kregen dat ze goed op weg waren, en dat zij meer vrijheid krijgen.
Ze gaf toe dat ze een controlfreak is en dat ze nav een cursus die ze net heeft gevolgd haar werkwijze wil veranderen en mij meer ruimte wil gunnen. En positieve feedback gaat geven.

Ik vond het niet makkelijk omdat het me best dwars zat (en pms heb ;( ). Maar ik heb er gelukkig wat mee bereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')