abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117177412
Ik hoop dat dit op de juiste forum staat.
Ik dacht dat de openingstijden volgens de winkelwet vaststaan, van zes uur s'morgens tot tien uur sávonds maximaal.
Hoe kan het dat sommige AH to go's zoals de Amstelsstation vestiging in Amsterdam tot 12 uur s'avonds open mag?
pi_117177445
nachtwinkels zijn toch ook in de nacht open?

lijkt me wel lullig anders..
pi_117177468
Vergunningen.
pi_117177495
Ah to go is geen nacht winkel.
Er bestaan sowieso geen nachtwiinkels in Amsterdam
pi_117177546
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:27 schreef bl_henkie2 het volgende:
blijkbaar wel? in Utrecht zijn ze vaak nog tot zelfs 1 open volgens mij.
pi_117177803
quote:
Volgens mij valt de Ah to Go onder hetzelfde concept als benzinestations, die mogen ook de hele nacht verkopen.

Van de gemeente Utrecht:
De Winkeltijdenwet maakt een uitzondering voor:

1) Winkels in stations, ziekenhuizen, verpleeghuizen en bij benzinestations: geen beperking in openingstijden.
2) Bloemenwinkels en tijdschriften-/nieuwsbladenwinkels mogen onder voorwaarden op zondag open zijn. Let op! Bloemenwinkels en tijdschriften-/nieuwsbladenwinkels moeten wel een ontheffing aanvragen voor de zondagopenstelling. U kunt uw aanvraag indienen bij: Gemeente Utrecht StadsOntwikkeling, afdeling Economische Zaken, Postbus 8406, 3503 RK Utrecht.
3) Tijdens de ramadan mogen bakkerswinkels op zon- en feestdagen vanaf 2 uur voor zonsondergang tot zonsondergang open zijn, als er brood en gebak wordt verkocht speciaal voor klanten die de ramadan vieren. Klik op de volgende link voor de data van de ramadan. Klik op de volgende link voor een overzicht van de tijden van zonsondergang.
pi_117178137
o.k. dat is 'm dus, winkel in een station.Dus in principe kan de Ah to Go de hele avond open zijn, maar is het commercieel niet interesant.
Wow, tot nu toe had ik altijd gedacht dat een 24 uur geopende winkel niet bestaat in NL (ja, ik was de benzinestations vergeten :D ).
pi_117179054
AH To Go is onderdeel van NS-dochter "NS Stations", wat voorheen Servex heette. Een deel van de winst van alle foodformules op stations gaat richting NS. Zolang er treinen arriveren en vertrekken zijn de AH To Go-winkels open. Stukje service.

Voor de rest sluit ik me aan wat Brembo postte.
pi_117179142
tevens:

quote:
Op grond van het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet zijn er geen wettelijke beperkingen van de openingstijden van de winkels in treinstations. Op andere als zodanig aangewezen knooppunten van openbaar vervoer geldt wel de beperking 6.00 - 22.00 uur, maar niet de beperking met betrekking tot zon- en feestdagen. Voor de overige AH To Go vestigingen gelden dezelfde beperkingen als voor andere winkels, zie ook koopzondag.
pi_117182272
quote:
Ik weet niet of hij er nog zit, maar vroeger zat er op de middenweg gewoon een nachtwinkel.
pi_117182290
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij er nog zit, maar vroeger zat er op de middenweg gewoon een nachtwinkel.
Sterk op de Clerqstraat is ook gewoon tot 01:30 open (nog steeds). Ging ik vroeger na m'n werk vaak ff langs.
pi_117184203
Zijn behoorlijk veel nachtwinkels in amsterdam, die tot 1 a 2 uur meestal open zijn. AH to go mag gewoon tot 24:00 open zijn:) Verbaas me wel vaak over hoe druk het rond die tijd nog is.
pi_117188715
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 00:12 schreef shewantsagentlemen het volgende:
AH To Go is onderdeel van NS-dochter "NS Stations", wat voorheen Servex heette. Een deel van de winst van alle foodformules op stations gaat richting NS. Zolang er treinen arriveren en vertrekken zijn de AH To Go-winkels open. Stukje service.

Voor de rest sluit ik me aan wat Brembo postte.
Ik neem aan dat we het alleen hebben over de AH to Go op treinstations.
Mensen die met de nachttrein arriveren staan echt voor een gesloten deur :)

Er zijn geen nachtwinkels in Amsterdam.
Er zijn wel AVONDwinkels die tot 1 of 2 uur open zijn.
pi_117189394
Laten we hopen dat het nieuwe kabinet gaat regelen dat winkels zelf hun openingstijden mogen kiezen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')