Ja maar het is ook een hele andere manier van praten, een beetje theatraalquote:Op zondag 23 september 2012 22:23 schreef Dzjonka het volgende:
Mwah, mijn vriend heeft ook een andere telefoonstem bij moeilijke gesprekken dan zijn normale stem. Zal wel een spannings iets zijn of dat je extra verstaanbaar wil zijn.
Daar zeg je toch alles al mee? Dramatisch doen, of interessant doen, of wat dan ook.quote:Op zondag 23 september 2012 22:24 schreef hh84 het volgende:
[..]
Ja maar het is ook een hele andere manier van praten, een beetje theatraal
Het was mij ook opgevallen. Overigens ook bij een van de broers Anker bij Collegetourquote:Op zondag 23 september 2012 22:13 schreef hh84 het volgende:
Mijn oud-buurman is advocaat en ik ben eens bij een zaak van hem geweest en toen zette hij opeens een hele andere stem op in de rechtszaal. Toeval dacht ik, maar een tijdje geleden zag ik de compagnon van m'n buurman in de rechtszaal en daar sprak hij opeens ook met een héle andere toon dan buiten de rechtszaal.
Misschien een minder goed voorbeeld, maar vorige week zat ik te kijken naar een uitzending van het programma De Rechtbank van de NCRV, even doorspoelen naar 17:50.
Waarom doet advocaten dit? Zou dat meer indruk bij de rechter maken ofzo?
Die van Anker spreekt altijd zo. Ook tijdens gastcolleges en interviews, nog nooit anders mee gemaakt. Hij praat op zo'n manier dat je geboeid blijf luisteren.quote:Op zondag 23 september 2012 22:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het was mij ook opgevallen. Overigens ook bij een van de broers Anker bij Collegetour
Nee, er was een moment dat hij iets moest betogen of verdedigen en toen ging hij ineens over op theatraal / zoals een dominee / anders / vreemd. Heeft ie heel de verdere uitzending niet gedaan volgens mijquote:Op zondag 23 september 2012 22:41 schreef Patroon het volgende:
Die van Anker spreekt altijd zo. Ook tijdens gastcolleges en interviews, nog nooit anders mee gemaakt. Hij praat op zo'n manier dat je geboeid blijf luisteren.
Het kan zijn dat hij anders doet (nog duidelijker praat) in zijn rol. Maar hij heeft altijd een merkwaardige manier van praten.quote:Op zondag 23 september 2012 22:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, er was een moment dat hij iets moest betogen of verdedigen en toen ging hij ineens over op theatraal / zoals een dominee / anders / vreemd. Heeft ie heel de verdere uitzending niet gedaan volgens mij
Het stuk rond 17:50 is het voorlezen van een ambtelijk of gerechtelijk stuk. Dat is nou eenmaal zo geschreven.quote:Op zondag 23 september 2012 22:24 schreef hh84 het volgende:
Ja maar het is ook een hele andere manier van praten, een beetje theatraal
Het gaat over stemgebruik, niet over woordgebruikquote:Op zondag 23 september 2012 22:51 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Het stuk rond 17:50 is het voorlezen van een ambtelijk of gerechtelijk stuk. Dat is nou eenmaal zo geschreven.
De taal die hij na het voorlezen gebruikt is vrij normaal.
quote:Op zondag 23 september 2012 22:37 schreef Life2.0 het volgende:
"heuj rechtertje mijn knul is ontschuldig maar dat had ik je gister in de kroeg al verteld, zullen we zo nog een biertje tikken" komt zo slecht over..
Dat noem ik altijd je belezen voordoen. Doen advocaten op leefijd wel vaker omdat dat een voorname indruk maakt.quote:Op zondag 23 september 2012 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die van Anker spreekt altijd zo. Ook tijdens gastcolleges en interviews, nog nooit anders mee gemaakt. Hij praat op zo'n manier dat je geboeid blijf luisteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |