abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117157408
Zojuist op de pagina van der Spiegel gelezen dat de Duitse minister het bedrag van het ESM wil verhogen naar 2 Biljoen euro.

http://www.spiegel.de/wir(...)hebeln-a-857446.html

Daar gaan de euro's, j.k. de Jager dacht dat hij met 40 miljard er af was,maar als dit er door komt dan kunnen wij en onze kinds kinderen nog lang dokken ik vraag me af hoeveel generatie's hiervoor in de schulden zitten.

Ik zou zeggen als den donder het zinkend schip verlaten,de troika heeft ook al geconstateerd dat Griekenland voor 2 maal het opgegeven bedrag in de schulden zit.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_117157670
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:16 schreef geevee het volgende:
Ik zou zeggen als den donder het zinkend schip verlaten,
Nou, tot ziens dan maar :W
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_117157772
1. Waarom staat dit hier in WGR en niet in NWS, POL of AEX?
2. Nou en? Schauble is geen alleenheerser in Duitsland dus hij kan heel erg veel willen, of hij ook daadwerkelijk zijn zin krijgt is een tweede.
  zondag 23 september 2012 @ 17:27:13 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117157892
Ik wil die 2 biljoen wel even 1 minuutje op mijn bankrekening hebben staan. Kan ik meteen mijn halve hypotheek aflossen van de rente.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_117157924
Het is niet alleen Duitsland die dat wil, maar de Euro-landen. Schäuble vindt het echter een goed idee, want zo kunnen Spanje en Italie eventueel gered worden.....
  zondag 23 september 2012 @ 17:30:03 #6
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_117158035
gewoon 2000 miljard miljoen euro's.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 23 september 2012 @ 17:36:04 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117158289
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 17:30 schreef mymoodfentje het volgende:
gewoon 2000 miljard miljoen euro's.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 23 september 2012 @ 17:40:39 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_117158475
Heel goed idee, het mooie van een geloofwaardig noodfonds (of een andere lender of last resort) is dat het bankruns voorkomt en dan heb je het geld ook niet nodig. Terwijl als je blijft aanmodderen, zoals de laatste 2 jaar, het vertrouwen van financiële markten niet terugkomt en we in de negatieve spiraal blijven hangen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_117159438
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 17:40 schreef eleusis het volgende:
Heel goed idee, het mooie van een geloofwaardig noodfonds (of een andere lender of last resort) is dat het bankruns voorkomt en dan heb je het geld ook niet nodig. Terwijl als je blijft aanmodderen, zoals de laatste 2 jaar, het vertrouwen van financiële markten niet terugkomt en we in de negatieve spiraal blijven hangen.
Ik geloof niet meer in een noodfonds.want het is nooitgenoeg en een bankrun of DSB tje daar is het denk ik al te laat voor en de financieële markten moeten maar voor zichzelf zorgen en als ze dat niet lukt dan vallen ze maar om!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_117159989
quote:
Vicieuze cirkel, het principe van 'lender of last resort' is juist een van de oorzaken van de financiële crisis. Het is alsof de brandweer bestaat uit pyromanen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 23 september 2012 @ 18:30:29 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_117160648
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:02 schreef geevee het volgende:

[..]

Ik geloof niet meer in een noodfonds.want het is nooitgenoeg en een bankrun of DSB tje daar is het denk ik al te laat voor en de financieële markten moeten maar voor zichzelf zorgen en als ze dat niet lukt dan vallen ze maar om!
De financiële markten hebben landen niet nodig. Landen hebben de financiële markten nodig. De hele paniek is juist dat niemand meer bereid is geld te lenen aan Europese landen, op een paar na.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_117160948
Waarom denk je dat nederlanders langer moeten werken?

Dit is nou precies wat "we" bedoelen met je bent een loonslaaf.

Je werkt om de rente over een schuld af te betalen die je regering jaren geleden heeft gemaakt.
Je werkt vandaag om schuld af te betalen van vorige week als het ware.

En dat zul je bijna tot het einde van je leven moeten doen zodat diegene aan de top geld kunnen blijven uitgeven.

Dat is gewoon slavernij, iets anders kun je het niet eens noemen.
Je hebt alleen de luxe gekregen in welke vorm van werk jij de staatschulden helpt af betalen.
pi_117166472
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waarom denk je dat nederlanders langer moeten werken?
Omdat de lensverwachting nu veel hoger is en omdat de samenleving aan het vergrijzen is.
quote:
Dit is nou precies wat "we" bedoelen met je bent een loonslaaf.

Je werkt om de rente over een schuld af te betalen die je regering jaren geleden heeft gemaakt.
Je werkt vandaag om schuld af te betalen van vorige week als het ware.
De rentelasten van Nederland zijn 10.1mld in 2013. Dat wil zeggen dat van elke 100euro die Nederland uitgeeft er 3.8 euro richting staatschuld gaan. Dit vind ik reuze meevallen.
quote:
En dat zul je bijna tot het einde van je leven moeten doen zodat diegene aan de top geld kunnen blijven uitgeven.

Dat is gewoon slavernij, iets anders kun je het niet eens noemen.
Je hebt alleen de luxe gekregen in welke vorm van werk jij de staatschulden helpt af betalen.
Je bent vrij om te verhuizen. Je hoeft geen belastingen te betalen in Nederland als je er niet woont. Ik meen dat slaven deze vrijheid niet hadden. Ik vraag me echter af waar je het meer naar je zin zal hebben - een EMU-schuld van maar 71.5% zie je zelden in het Westen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_117168917
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:27 schreef miro86 het volgende:

[..]

Omdat de lensverwachting nu veel hoger is en omdat de samenleving aan het vergrijzen is.

[..]

De rentelasten van Nederland zijn 10.1mld in 2013. Dat wil zeggen dat van elke 100euro die Nederland uitgeeft er 3.8 euro richting staatschuld gaan. Dit vind ik reuze meevallen.

[..]

Je bent vrij om te verhuizen. Je hoeft geen belastingen te betalen in Nederland als je er niet woont. Ik meen dat slaven deze vrijheid niet hadden. Ik vraag me echter af waar je het meer naar je zin zal hebben - een EMU-schuld van maar 71.5% zie je zelden in het Westen.
Het systeem in de hele wereld is het zelfde.

En vooralsnog zul je moeten blijven werken, waar dan ook, om de algemene schuld af te blijven betalen.

in 1x betalen zal immers nooit gaan dan heeft niemand geen 1 rooie euro meer over.
pi_117169244
quote:
Mooi. Was die 500 miljard dat niet al?

What's next? 8 biljoen?
  zondag 23 september 2012 @ 21:58:54 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117172569
Geld wordt steeds minder waard dus het is steeds makkelijker om het over dit soort astronomische bedragen te hebben.

Er IS maar 5,2 biljoen euro in omloop en als geld op de bank.

Dat wordt printen dus.
pi_117178008
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 21:58 schreef SpecialK het volgende:
Geld wordt steeds minder waard dus het is steeds makkelijker om het over dit soort astronomische bedragen te hebben.

Dat wordt printen dus.
Niks printen,meer even achter het toetsenbord klimmen en wat cyfertjes inbrengen die 2 biljoen die ze nu nodig denken te hebben is niet het einde denk ik,het stopt pas als we massaal te kennen geven dat we niet langer willen betalen maar voordat zover is moeten er nog veel meer mensen op straat komen en werkloos worden.

Ik denk zelf dat de mensen het pas goed in hun portemonnee zullen voelen als straks de forenzentax ingevoerd word en de langstudeerboete en de kinderopvangvergoeding drastisch ingekrompen word ouders kunnen dat niet meer betalen en zullen proberen of de grootouders de kinderen willen opvangen anders zal een van de ouders zijn baan moeten opgeven om voor de kinderen te zorgen.

De belofte dat ze dat weer zullen terugtrekken moet ik nog uitgevoerd zien (tijdelijk kwartje van Kok iemand?) En vergeet niet dat als er iets niet doorgaat er voor het financieël tekort weer een oplossing moet zijn.

Noem me een doemdenker maar ik denk dat eind Januari 2013 als de nieuwe salarissen bekend zijn er heel veel ongenoegen onder de mensen zal zijn.
  maandag 24 september 2012 @ 09:02:17 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_117182737
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het systeem in de hele wereld is het zelfde.

En vooralsnog zul je moeten blijven werken, waar dan ook, om de algemene schuld af te blijven betalen.
Niemand verplicht je om te werken ;)

quote:
in 1x betalen zal immers nooit gaan dan heeft niemand geen 1 rooie euro meer over.
Hoezo? Ik betaal de staatsschuld niet af.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 24 september 2012 @ 09:07:05 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_117182807
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:41 schreef geevee het volgende:

[..]

Niks printen,meer even achter het toetsenbord klimmen en wat cyfertjes inbrengen die 2 biljoen die ze nu nodig denken te hebben is niet het einde denk ik
Ach, het leidt alleen tot inflatie.

quote:
het stopt pas als we massaal te kennen geven dat we niet langer willen betalen maar voordat zover is moeten er nog veel meer mensen op straat komen en werkloos worden.
Zoals al eerder is aangegeven betalen we niiet zo veel richting staatsschuld. Nederland is financieel eigenlijk redelijk gezond te noemen, zeker tov andere (westerse) landen. De huidige bezuinigingen en investeringen in Euro-landen is om dat ook te blijven.

quote:
Ik denk zelf dat de mensen het pas goed in hun portemonnee zullen voelen als straks de forenzentax ingevoerd word en de langstudeerboete en de kinderopvangvergoeding drastisch ingekrompen word ouders kunnen dat niet meer betalen en zullen proberen of de grootouders de kinderen willen opvangen anders zal een van de ouders zijn baan moeten opgeven om voor de kinderen te zorgen.
Allen zullen leiden tot een creatieve uitspatting. Misschien dat door de forenzentax het carpoolen eindelijk eens een succes gaat worden. Of mensen vaker de fiets pakken. De langstudeerboete zorgt er voor dat mensen vooraf nadenken over de studie die ze gaan volgen, en dat mensen binnen een normale periode afstuderen. En in de kinderopvang zie je al allerlei vormen van informele opvang opduiden. Daarnaast, waarom moet de kinderloze buurvrouw meebetalen aan de opvang voor mijn kinderen?

quote:
De belofte dat ze dat weer zullen terugtrekken moet ik nog uitgevoerd zien (tijdelijk kwartje van Kok iemand?) En vergeet niet dat als er iets niet doorgaat er voor het financieël tekort weer een oplossing moet zijn.

Noem me een doemdenker maar ik denk dat eind Januari 2013 als de nieuwe salarissen bekend zijn er heel veel ongenoegen onder de mensen zal zijn.
Krijgt iedereen in januari een nieuw salaris? Of bedoel je de wijzigingen in de loonbelasting?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 24 september 2012 @ 10:27:37 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_117184295
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Mooi. Was die 500 miljard dat niet al?

What's next? 8 biljoen?
Nee, met 500 miljard kan je zeker geen land redden. Dit is ook de reden dat de paniek blijft voortduren.

Diverse economen hebben het over een bedrag van rond de 2000 miljard.
pi_117189618
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:27 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee, met 500 miljard kan je zeker geen land redden. Dit is ook de reden dat de paniek blijft voortduren.

Diverse economen hebben het over een bedrag van rond de 2000 miljard.
Daar dacht met nog niet zo lang geleden nog anders over.

Zo maar een snelle google actie naar wat men toen over de 500 miljard zei: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ar-big-bazooka.dhtml

quote:
Na deze uitspraak ligt een EHBO-kit klaar voor eurolanden in nood. Een week geleden maakte de Europese Centrale Bank bekend dat zij klaarstaat om onbeperkt staatsleningen van zwakke eurolanden op te kopen. Dat gaf de financiële markten al veel zekerheid, want de ECB kan iedere speculatie tegen die landen, zoals Italië of Spanje, tenietdoen.

"In minder dan een week heeft de eurozone eindelijk zijn langverwachte indrukwekkende bazooka gekregen", zei econoom Carsten Brzeski van ING tegen persbureau Associated Press. Die 'big bazooka' is de afgelopen jaren vaak genoemd als het wondermiddel tegen de crisis, in plaats van kleine stapjes en halve maatregelen. De beurskoersen stegen na de uitspraak, de euro werd meer waard en de rentes op Italiaanse en Spaanse staatsleningen daalden licht.

Het nieuwe permanente noodfonds, dat 500 miljard euro moet kunnen uitlenen, is een essentieel onderdeel van de aanpak van de crisis. Zonder dit fonds is er geen kans om Italië en Spanje steun te bieden, als dat nodig is. Het tijdelijke noodfonds EFSF, dat volgend jaar ophoudt te bestaan, bevat nog amper 150 miljard euro.
  maandag 24 september 2012 @ 14:21:24 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_117191432
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:25 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar dacht met nog niet zo lang geleden nog anders over.

Zo maar een snelle google actie naar wat men toen over de 500 miljard zei:
Men zei er niet over dat het een voldoende voorwaarde was, maar een noodzakelijke voorwaarde.
pi_117217941
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 21:58 schreef SpecialK het volgende:

Dat wordt printen dus.
"Printen" is onderdeel van het monetairbeleid. ESM is en puur fiscaal middel. De twee zijn gescheiden. Het wordt wel bijlenen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_117218553
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Men zei er niet over dat het een voldoende voorwaarde was, maar een noodzakelijke voorwaarde.
ik heb toch andere ideeen bij 'langverwachte indrukwekkende bazooka'
pi_117218616
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 17:27 schreef SpecialK het volgende:
Ik wil die 2 biljoen wel even 1 minuutje op mijn bankrekening hebben staan. Kan ik meteen mijn halve hypotheek aflossen van de rente.
je hebt een hypotheek van 150K ?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')