http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.htmlquote:SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.
Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie
In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.
De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.
Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.
Sudan
In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.
Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.
Libanon
In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.
Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.
Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.
De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.
Pakistan
Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.
Opzettelijk haat en onvrede zaaien moet inderdaad gewoon kunnen. Of dat nu Joden, moslims of tokkies zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 16:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
117 jostis zeggen dat het filmpje niet te ver gaat en 24 simpelen van geest van wel ten tijde van deze post.
Wat ben jij dan my love? Een josti of een simpele van geest?quote:Op zondag 23 september 2012 16:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
117 jostis zeggen dat het filmpje niet te ver gaat en 24 simpelen van geest van wel ten tijde van deze post.
Neem een leven zou ik zeggen tegen de sprookjesgelovers.
Moorden om een rolprent wat in het buitenland is gemaakt moet toch ook kunnen. Het wordt steeds gekker met die moslims dat ze willen bepalen wat men wel en niet mag zien buiten hun kutland.quote:Op zondag 23 september 2012 16:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Opzettelijk haat en onvrede zaaien moet inderdaad gewoon kunnen. Of dat nu Joden, moslims of tokkies zijn.
Gewoon een josti van vrijheid en blijheid die geen idioot boek nodig heeft om haar leven te bepalen, is nogal moeilijk te begrijpen voor de simpelen van geest.quote:Op zondag 23 september 2012 16:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat ben jij dan my love? Een josti of een simpele van geest?
Precies. Zeker als het moslims waren die vermoord zijn, ik zal er geen traan om laten. Integendeel.quote:Op zondag 23 september 2012 16:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Moorden om een rolprent wat in het buitenland is gemaakt moet toch ook kunnen.
Mooi.quote:Tja,en daar werk jij aan mee met je achterlijke onelinecommentaren.
Een josti is dan ook niet echt meer gevorderd dan de simpelen van geest, dat snap jezelf toch ook wel hoop ik? Overigens laat ik het boek niet beslissen over mijn liefde naar jou toe, eerder mijn hart en nog wat.quote:Op zondag 23 september 2012 16:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gewoon een josti van vrijheid en blijheid die geen idioot boek nodig heeft om haar leven te bepalen, is nogal moeilijk te begrijpen voor de simpelen van geest.
Wees er trots op dat er gemoord wordt vanwege een rolprent.quote:Op zondag 23 september 2012 16:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Zeker als het moslims waren die vermoord zijn, ik zal er geen traan om laten. Integendeel.
[..]
Mooi.
Ik ben trots op de maker. Nog meer haat richting moslims.quote:Op zondag 23 september 2012 16:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wees er trots op dat er gemoord wordt vanwege een rolprent.
Ach Triggie, jij laat je leiden door een boek en ik ga van gezond verstand uit.quote:Op zondag 23 september 2012 16:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een josti is dan ook niet echt meer gevorderd dan de simpelen van geest, dat snap jezelf toch ook wel hoop ik? Overigens laat ik het boek niet beslissen over mijn liefde naar jou toe, eerder mijn hart en nog wat.
En richting de Amerikanen, de joden, de christenen etc.quote:Op zondag 23 september 2012 16:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben trots op de maker. Nog meer haat richting moslims.
Liefde heeft niets te maken met gezond verstand schat.quote:Op zondag 23 september 2012 17:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ach Triggie, jij laat je leiden door een boek en ik ga van gezond verstand uit.
Precies. Ik denk dat de maker de moordende relschoppers erg dankbaar is.quote:Op zondag 23 september 2012 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En richting de Amerikanen, de joden, de christenen etc.
Zijn nog altijd de moslims die moorden, De film doet niets.quote:Op zondag 23 september 2012 17:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat de maker de moordende relschoppers erg dankbaar is.
Nee, die zet aan tot haat. Zoals die moordende malloten ook doen. Profit.quote:Op zondag 23 september 2012 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zijn nog altijd de moslims die moorden, De film doet niets.
De koran ook nietquote:Op zondag 23 september 2012 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, het is helaas heel erg normaal dat moordenaars moorden, wat niet normaal is dat je anderen als doelwit gaat stellen voor je eigen daden.quote:Op zondag 23 september 2012 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |