abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117150682
heeft iemand een idee of er een verplichte termijn is dat overuren betaald moeten. op het moment zijn mijn over van Augustus nog niet verwerkt zijn. Ik wil weten wanneer en hoe ik langzaam moet gaan mauwen bij de baas.
Mijn eerste mail in dit heeft niet eens een "sorry ik heb het druk" reactie op geleverd.
  zondag 23 september 2012 @ 15:10:57 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117150736
Dit (klagen) moet je doen in je eigen tijd.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zondag 23 september 2012 @ 15:22:25 #3
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_117151297
Bij ons worden de overuren een maand later uitbetaald. Wij werken met een vast maandsalaris en veranderingen worden een maand later geregeld, in een bedrijf waar ik eerder heb gewerkt gebeurde dit ook.

Direct al zeuren lijkt mij dan ook iets voorbarig.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_117151573
Waar ik werk worden overuren aan het einde van het jaar verrekend met opgenomen vrije dagen.
Ik zou dus gewoon eens gaan uitzoeken hoe het bij jouw bedrijf geregeld is.
pi_117151654
goed topic. morgen ff snel mijn eigen overuren doormailen
pi_117151824
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 15:10 schreef Biogarde het volgende:
Dit (klagen) moet je doen in je eigen tijd.
doe ik, zit op het moment in een andere tijd zone ;) het is hier op het moment half elf 's avonds.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:27 schreef Pinklady89 het volgende:
Waar ik werk worden overuren aan het einde van het jaar verrekend met opgenomen vrije dagen.
Ik zou dus gewoon eens gaan uitzoeken hoe het bij jouw bedrijf geregeld is.
niet geregeld is het, in het verleden is het nooit een probleem geweest, hadden we altijd een manager die in huis was, en waren alle overuren wekelijks afgetekend, en bij de administratie afgeleverd.
maar op het moment is er een nieuwe manager aangesteld, en die heeft wat minder boodschap er aan.
Het is nogal een zooitje, en langzaam begint de emmer over te lopen in dit.
pi_117153319
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:22 schreef doeka het volgende:
Bij ons worden de overuren een maand later uitbetaald. Wij werken met een vast maandsalaris en veranderingen worden een maand later geregeld, in een bedrijf waar ik eerder heb gewerkt gebeurde dit ook.

Direct al zeuren lijkt mij dan ook iets voorbarig.
Bij ons 2 maanden later. Staat zelfs in de arbeidsvoorwaarden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_117153731
Wat was voorheen het beleid hierin (ik neem dat je wel eens vaker overuren hebt gemaakt)

Als dit erg gaat verschillen eens de man persoonlijk aanspreken wanneer de overuren worden uitbetaald (eventueel met rente als het lang duurt)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 23 september 2012 @ 16:14:31 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117154169
Je zit in een andere tijdzone maar valt wel onder de Nederlandse wetgeving of is het alleen een vraag over wat wij "acceptabel" vinden?

Bij de meeste bedrijven worden de overuren van maand 1 uitbetaald met het salaris van maand 2.
Sommige bedrijven/bedrijfstakken wijken daar van af, de CAO geeft daarover uitsluitsel.

Maar als het bij jou 22.30 was toen het hier 15.30 was, neem ik aan dat het niet om een Nederlands bedrijf gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2012 @ 20:27:39 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117166491
Wat staat er in je overeenkomst? En welk recht geldt?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117193387
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:14 schreef Leandra het volgende:
Maar als het bij jou 22.30 was toen het hier 15.30 was, neem ik aan dat het niet om een Nederlands bedrijf gaat.
nope het betreft gewoon een Nederlands bedrijf, waarvoor ik op het moment in Japan aan het werk ben.
Ik ben op het moment een bakkie overdreven over uren het draaien, terwijl ik weet dat toen ik twee weken geleden vertrok, het bakje me goed te keuren over uren nog uit puilde, en ik hoorde net dat het alleen nog voller is geworden. Dus dat frustreert nogal.

Gezien de reacties hier wacht ik nog even met de deurwaarder, en zal het effe houden op een vriendelijk gesprek met mijn baas. mocht ik hem ooit zien, want hij is nogal goed in verstoppertje spelen. (ja vreemde baas, ik weet het, maar het schijnt dat de directie het geen probleem vind)

en voor de rest iedereen bedankt voor de reacties.
pi_117195487
Nou ben zeevarende en voorheen toen we nog overwerk uitbetaald kregen in een 3 maand op 6 week af systeem kreeg je de overuren pas als je weer thuis was na 3 maand. Of eigenlijk dus de 5e maand vlak voor je weer weg moest. Stond gewoon in de CAO trouwens.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 24 september 2012 @ 17:07:17 #13
33954 ElisaB
pi_117197475
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:22 schreef Roger_ het volgende:
nope het betreft gewoon een Nederlands bedrijf, waarvoor ik op het moment in Japan aan het werk ben.
Ik ben op het moment een bakkie overdreven over uren het draaien, terwijl ik weet dat toen ik twee weken geleden vertrok, het bakje me goed te keuren over uren nog uit puilde, en ik hoorde net dat het alleen nog voller is geworden. Dus dat frustreert nogal.
Als ik goed begrijp wat je hier schrijft, heb ik de indruk dat je een beetje zit te miepen. Het is imho erg gebruikelijk dat overuren pas worden uitbetaald in de maand die volgt op de maand waarop de uren zijn gemaakt.

quote:
Gezien de reacties hier wacht ik nog even met de deurwaarder, en zal het effe houden op een vriendelijk gesprek met mijn baas. mocht ik hem ooit zien, want hij is nogal goed in verstoppertje spelen. (ja vreemde baas, ik weet het, maar het schijnt dat de directie het geen probleem vind)

en voor de rest iedereen bedankt voor de reacties.
Ja, met de deurwaarder zou ik maar even wachten. In elk geval zou ik wachten tot je aan het kopje 'deurwaarder' bent gekomen in de loonvorderingsprocedure :{
  maandag 24 september 2012 @ 17:51:16 #14
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117199091
Maak dan geen overuren meer.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 24 september 2012 @ 18:24:29 #15
33954 ElisaB
pi_117200410
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:51 schreef Luxuria het volgende:
Maak dan geen overuren meer.
Dat kan ook nog :D
pi_117218921
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:07 schreef ElisaB het volgende:
Als ik goed begrijp wat je hier schrijft, heb ik de indruk dat je een beetje zit te miepen. Het is imho erg gebruikelijk dat overuren pas worden uitbetaald in de maand die volgt op de maand waarop de uren zijn gemaakt.
ja, ik zit een beetje te miepen, maar het is niet zo dat ik nog nooit overuren heb gemaakt. ik wil nu niet iedereen het hele drama van mijn werk lastig vallen. Maar in het verleden werden over uren door mijn toenmalige baas binnen een week af getekend, en dan ging dat de molen in, traag wil ik niet zeggen, maar door de manier van verwerken kwam het al snel voor dat de over uren pas de tweede maand werden uit betaald.
Maar mijn toenmalige baas wist dat, en hij zorgde er dus voor dat alles op tijd afgetekend werd, en dan kwam alles schappelijk binnen. Nu is de kans dus heel groot dat ik pas in de 4e maand uit betaald ga worden.
Nu is er dus een nieuwe baas, die op een extern kantoor werkt, waar door je al niet snel even kan vragen van hoe en wat, die bewust nog al wat sociale vaardigheden mist, etc etc . Maar hij vind het heel belangrijk om alle werknemers nogal onder druk te zetten op alle fronten. "het is je werk" bla bla
Maar als hij zelf dan niet zijn werk doet, dan wordt het eens tijd om terug te schoppen.
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 18:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat kan ook nog :D
dat lukt in mijn werk niet
  maandag 24 september 2012 @ 23:54:10 #17
33954 ElisaB
pi_117219342
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:42 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ja, ik zit een beetje te miepen, maar het is niet zo dat ik nog nooit overuren heb gemaakt. ik wil nu niet iedereen het hele drama van mijn werk lastig vallen. Maar in het verleden werden over uren door mijn toenmalige baas binnen een week af getekend, en dan ging dat de molen in, traag wil ik niet zeggen, maar door de manier van verwerken kwam het al snel voor dat de over uren pas de tweede maand werden uit betaald.
Maar mijn toenmalige baas wist dat, en hij zorgde er dus voor dat alles op tijd afgetekend werd, en dan kwam alles schappelijk binnen. Nu is de kans dus heel groot dat ik pas in de 4e maand uit betaald ga worden.
Nu is er dus een nieuwe baas, die op een extern kantoor werkt, waar door je al niet snel even kan vragen van hoe en wat, die bewust nog al wat sociale vaardigheden mist, etc etc . Maar hij vind het heel belangrijk om alle werknemers nogal onder druk te zetten op alle fronten. "het is je werk" bla bla
Maar als hij zelf dan niet zijn werk doet, dan wordt het eens tijd om terug te schoppen.

[..]

dat lukt in mijn werk niet
Kortom, je overuren zijn niet het probleem, maar je bent het niet eens met het baasje (dat in jouw ogen zijn werk niet goed doet). Laat ik je dan zeggen: je kiest een heilloze weg als je denkt dat je nu een stok hebt om mee te slaan.

Nogmaals: wat staat er in je contract? En: het is heel gebruikelijk als overuren pas worden betaald in de maand volgend op de maand waarin de uren zijn gemaakt. Bovendien is het dan nog eens heel gebruikelijk als dat is met de reguliere salarisbetalingsronde.

En nog steeds vind ik dat je zit te miepen. Was zelf baas geworden, dan had je het allemaal in eigen hand ^O^
pi_117220490
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Kortom, je overuren zijn niet het probleem, maar je bent het niet eens met het baasje (dat in jouw ogen zijn werk niet goed doet). Laat ik je dan zeggen: je kiest een heilloze weg als je denkt dat je nu een stok hebt om mee te slaan.

Nogmaals: wat staat er in je contract? En: het is heel gebruikelijk als overuren pas worden betaald in de maand volgend op de maand waarin de uren zijn gemaakt. Bovendien is het dan nog eens heel gebruikelijk als dat is met de reguliere salarisbetalingsronde.

En nog steeds vind ik dat je zit te miepen. Was zelf baas geworden, dan had je het allemaal in eigen hand ^O^
Heb je de post die je quote eigenlijk wel gelezen?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:39:48 #19
33954 ElisaB
pi_117220739
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 00:31 schreef Sometimes het volgende:
Heb je de post die je quote eigenlijk wel gelezen?
Nee, ik post meestal gewoon maar wat. Gewoon, omdat het kan. Toetsenbord en i-netverbinding, jeweets ^O^
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:51:51 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117221050
Oeh, @ random advies posten O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117221940
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

naar mijn idee schreef ik wat anders.

ik ben niet op zoek naar een stok om mee te slaan, maar als ik gemiddeld 15 uur over werk in de week, en uitschieters van 30 tot 40 of erger ( waar een aantal weken in zitten waar ik over zit te miepen ) Dan is dat een bak geld, wat ik in eens per maand minder krijg, dus dat hakt er in.
Zeker omdat ik volgende week op vakantie ga.

Dat ik er een probleem me heb dat mijn baas zijn werk niet goed doet, daar ben ik al gestopt met ergeren, schijnt dat zijn baas allang weet dat die loopt te prutsen wat betreft aardig doen tegen personeel. Maar zijn baas het ook een reet interesseert, erg vreemd voor een bedrijf waar je personeel de wereld in stuurt, en daar ook er op moet vertrouwen dat ze zich in alle bochten wringen om de klant tevreden te stellen. Maar goed, daar hebben we een aantal hele fijne vacature sites voor.
Ik heb mijn contract hier niet bij de hand, zit aan de andere kant van de wereld.
Maar betalen voor gewerkte arbeid, dat vind ik nogal essentieel.
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:52:15 #22
33954 ElisaB
pi_117224659
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 01:47 schreef Roger_ het volgende:

ik ben niet op zoek naar een stok om mee te slaan, maar als ik gemiddeld 15 uur over werk in de week, en uitschieters van 30 tot 40 of erger ( waar een aantal weken in zitten waar ik over zit te miepen ) Dan is dat een bak geld, wat ik in eens per maand minder krijg, dus dat hakt er in.

Dat ik er een probleem me heb dat mijn baas zijn werk niet goed doet, daar ben ik al gestopt met ergeren, schijnt dat zijn baas allang weet dat die loopt te prutsen wat betreft aardig doen tegen personeel. Maar zijn baas het ook een reet interesseert, erg vreemd voor een bedrijf waar je personeel de wereld in stuurt, en daar ook er op moet vertrouwen dat ze zich in alle bochten wringen om de klant tevreden te stellen. Maar goed, daar hebben we een aantal hele fijne vacature sites voor.
Ik heb mijn contract hier niet bij de hand, zit aan de andere kant van de wereld.
Maar betalen voor gewerkte arbeid, dat vind ik nogal essentieel.
Ik reageerde op 'eens tijd om terug te schoppen', na een heel verhaal over wat je baas allemaal niet goed doet.

Als je je contract niet hebt: val je onder een CAO (en if so) staat daar iets in?
pi_117224855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 01:47 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Nee, dat is niet geld dat je minder krijgt. Je hebt een vast salaris dus als je de overuren niet direct betaald krijg heb je niet opeens minder geld gekregen in die maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')