abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117275446
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:32 schreef Susie het volgende:
Mij is verteld dat ze door een hydrofiel kunnen ademen (goed, moet dus niet 4 keer dubbel gevouwen zijn he?) Sterker nog, op het kdv viel Anouk niet in slaap als ze geen hydrofiel over haar ogen had...lijkt mij niet dat de leidsters dat doen als het gevaarlijk zou zijn? Aangezien je speciaal moet tekenen als ze op de buik moeten/mogen slapen?
Dat wist ik niet. Lijkt me idd dat leidsters wel weten wel kan en niet kan.
Fijn om te weten :)
  woensdag 26 september 2012 @ 15:58:03 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117276017
Nu heeft ze het niet meer nodig, maar ik heb het overdag thuis ook vaak gebruikt. Nu leg ik haar neer en ze slaapt vanzelf in, wel zo fijn.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_117276056
Hydrofiel kan,je zo'n beetje doorheen kijken :D dus ademen lijkt me ook wel kunnen :D

Volgens.mij,ga ik,mijn kind doorkrijgen. Het moment dat ik dr weg kan leggen en dat ze gaat slapen. Best fijn!
Beide kinderen liggen gewoon op bed :o
Beetje onhandig wel, want moet zo weg :D
Oudste bij,oma afleveren en verder
pi_117300410
Bitterend, ja nog best wat gesprekken gehad. Dat vertelik je lekker as dinsdag.

Fijn over de apenheul. Vond de foto'svan Marjozo gaaf en zoek nog een leuk uitstapje voor over anderhalve week wat leukis meteenpeuteren baby en ook bij evtl. slecht weer en idd voor 3/4 tot hele dag.

*G* tandje (s) voor Midas en Billie!
Kuukske, als je kind niet spuugt gewoon weghalen. Als jedenkt dat je het matras moet beschermen, kun je trouwens ook een molton/ matrasbeschermer onder het laken doen. Dan zul je alleen het laken en evtl molton/ matrasbeschermer moeten verwisselen als het bed vies wordt

Tante_Soesa fijn dathetslapen zo goed gaat. Bij ons was het overdag slapen ook lastiger dan s'nachts hoor en soms nog steeds :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117302240
Apenheul bij slecht weer lijkt me niet heel ideaal. Alles is daar buiten. Verder vind ik het daar erg leuk, maar echt enorm groot is het nou ook weer niet.

Kuukske, ik heb ze nu ook maar weggehaald. Zeker omdat Faye er nu steeds met haar handjes onder zat en dat ervoor zorgde dat ze op een prop lag met haar hoofd. We hebben wel een molton over het matrasje voor het eventuele spugen.

Soesa, Faye valt eigenlijk alleen maar in slaap op schoot of aan de borst. Als ze dan eenmaal slaapt kan ik haar wegleggen, maar wakker in bed leggen accepteert ze echt niet. Dan wordt ze alleen maar heel erg boos en gaat ze sowieso niet slapen.

Gisteren is Faye om 7 uur in slaap gevallen, dus heb haar toen in haar eigen bedje gelegd, ging er (weer) vanuit dat het maar een kort slaapje zou zijn, maar mevrouw bleef liggen tot kwart voor 2! Daarna schone luier, de borst en in de wieg verder geslapen. Nog wat voedingen en gedraai tussendoor, maar ze slaapt nog steeds :o
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117303157
Hier nooit een hydrofiel in bed gebruikt. Fijn dat die kraamverzorgsters niet echt vertellen waarom ze wat doen.
Zo had Mex op dag 5 nog steeds een muts op, wist ik veel da dat alleen de eerste dag moest :+

Mooie stats Soesa! Hoe gaat het afbouwen? Krijgt ze geen krampjes van de flesvoeding?

Midas een tandje!!!!

Heeft ze dat echt gedaan Xanteh?? 8)7

Nena moet 9 oktober voor d'r prikjes, maar ik zit erover te denken om een maandje te wachten met de prikjes, want ik ben bang voor koorts. Doen ze daar heel moeilijk over als ik dat wil uitstellen?
  donderdag 27 september 2012 @ 09:51:21 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117303861
Anouk krijgt haar 11 maanden prikjes 15 oktober, dan is ze al bijna 1. Lijkt mij niet zo'n probleem om het uit te stellen Troeta? Maar, euhm, een maand later kan ze evengoed nog koorts krijgen?
pi_117304158
Nee hoor daar doen ze niet moeilijk over.
Plus het is niet verplicht om je aan het schema te houden.. laat staan dat inenten verplicht is.
pi_117304637
Als een kindje ziek of verkouden is, wordt het ook uitgesteld, dus lijkt me geen probleem dan.

Ik vond het de eerste keer ook eng, hij was nog zo klein (om en nabij de 3 kg geloof ik). Maar het is me erg meegevallen. Wel verhoging gehad, geen echte koorts. En paracetamol mag je eventueel gewoon geven, ook al staat op de verpakking dat het vanaf 3 maanden is. Dat heb ik nagevraagd toen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 september 2012 @ 11:04:54 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117305737
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:10 schreef Tinuviel het volgende:
Tante_Soesa fijn dathetslapen zo goed gaat. Bij ons was het overdag slapen ook lastiger dan s'nachts hoor en soms nog steeds :P
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:26 schreef Marjolijntje het volgende:

Soesa, Faye valt eigenlijk alleen maar in slaap op schoot of aan de borst. Als ze dan eenmaal slaapt kan ik haar wegleggen, maar wakker in bed leggen accepteert ze echt niet. Dan wordt ze alleen maar heel erg boos en gaat ze sowieso niet slapen.

Ah, fijn om te horen van jullie! Wegleggen lukt hier een heel enkele keer, toevallig gister 1x en vandaag tot nu toe ook 1x. Misschien begint ze het te leren!
Wat slaapt Faye goed!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:17 schreef Troeta het volgende:

Mooie stats Soesa! Hoe gaat het afbouwen? Krijgt ze geen krampjes van de flesvoeding?

Lief dat je 't vraagt! Het gaat een beetje rommelig moet ik zeggen (af en toe heb ik haar al aangelegd voordat we bedenken dat die voeding een flesvoeding zou 'moeten' zijn :'), het flesje drinken is nu dan meer oefenen dan echt afbouwen...) maar ze drinkt de fles goed. Geen extra krampjes rot dusver. Ze heeft wel al 3 dagen niet gepoept wat voor extra krampjes zorgt ;(.
pi_117305961
Hier ook een mini die lastig 'weg te leggen' is hoor! Gaat wel steeds beter hier omdat ik goed begin door te krijgen wanneer ze op het goede 'wegleg' punt is ;) maar de ene dag doet ze zo 3 slaapjes in haar bed en de andere dag is het drama en ben ik blij als ze 10 minuten slaapt ;)

Hier valt ze sowieso niet aan de borst in slaap, wel in de doek gelukkig!
  donderdag 27 september 2012 @ 11:39:48 #162
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117306863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:11 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier ook een mini die lastig 'weg te leggen' is hoor! Gaat wel steeds beter hier omdat ik goed begin door te krijgen wanneer ze op het goede 'wegleg' punt is ;) maar de ene dag doet ze zo 3 slaapjes in haar bed en de andere dag is het drama en ben ik blij als ze 10 minuten slaapt ;)

Hier valt ze sowieso niet aan de borst in slaap, wel in de doek gelukkig!
Oh, niet onaardig bedoelt :') ik ben blij dat het bij jullie ook zo gaat. In mijn omgeving slapen alle baby's altijd netjes 3 uur achter elkaar in hun eigen bed. Ik begon al te twijfelen...en de CB mevrouw stelde al meteen een huisbezoek voor zodat we hulp konden krijgen bij onze, ik citeer, moeilijke slaper. Nou, ik heb even bedankt, lijkt me niet nodig. Ze is geen moeilijke slaper want ze slaapt op schoot meer dan prima.

Straks op het KDV zal ze wel moeten... Gelukkig heb ik nog 6 weken te gaan! We blijven oefenen!

Overigens valt ze hier ook aan de borst in slaap en ook in de Bondolino.
pi_117306882
Hier gaat het wegleggen sinds een paar weken vrij goed!
Niet in zijn eigen bed weliswaar (daar heeft hij slechts 1x in gelegen voor 'n slaapje van 1,5 uur), maar toch ;)
Overdag slaapt hij in de doek, op het voedingskussen op de bank of gewoon lekker op schoot.
We gaan meestal rond half 12 naar bed (veeeeel te laat) en dan gaat hij met ons mee naar boven. Hij slaapt bij ons in bed O+

Oh jongens, ik ben zo verliefd op mijn baby O+
Hij heeft een wat moeilijke start gehad, maar het gaat nu zo geweldig met hem!
Zantac voor de reflux, hij groeit goed, krampjes lijken voorbij te zijn en na een experiment kunnen we stellen dat hij waarschijnlijk niet allergisch is voor o.a. koemelk en ei.
En hij lacht O+
Ik moest er lang op wachten, maar nu doet hij het zo vaak! Wel subtiel en niet te scheutig hoor, maar smelten doe ik elke keer opnieuw.

Pffff, volgende week weer werken. Buikpijn krijg ik van de gedachte alleen al ;(
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 27 september 2012 @ 11:43:32 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117307003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:40 schreef Kersjes het volgende:
Hier gaat het wegleggen sinds een paar weken vrij goed!
Niet in zijn eigen bed weliswaar (daar heeft hij slechts 1x in gelegen voor 'n slaapje van 1,5 uur), maar toch ;)
Overdag slaapt hij in de doek, op het voedingskussen op de bank of gewoon lekker op schoot.
We gaan meestal rond half 12 naar bed (veeeeel te laat) en dan gaat hij met ons mee naar boven. Hij slaapt bij ons in bed O+

Oh jongens, ik ben zo verliefd op mijn baby O+
Hij heeft een wat moeilijke start gehad, maar het gaat nu zo geweldig met hem!
Zantac voor de reflux, hij groeit goed, krampjes lijken voorbij te zijn en na een experiment kunnen we stellen dat hij waarschijnlijk niet allergisch is voor o.a. koemelk en ei.
En hij lacht O+
Ik moest er lang op wachten, maar nu doet hij het zo vaak! Wel subtiel en niet te scheutig hoor, maar smelten doe ik elke keer opnieuw.

Pffff, volgende week weer werken. Buikpijn krijg ik van de gedachte alleen al ;(
O+, zo, Kers, wat een verliefdheid straalt er uit je post. Heerlijk! Fijn dat je mannetje het zo goed doet en dat hij waarschijnlijk niet die allergieën heeft *O*. Dat lachen is inderdaad zo geweldig. Hier sinds vorige week heel gericht lachen, om bepaalde gezichtsuitdrukkingen, geluidjes of als ik aan het eten ben. Echt super O+
pi_117307290
Soesa, genieten he?
En moeilijke slaper :')
Komt bij verreweg de meeste kindjes mettertijd goed hoor, no way dat ze op haar 5e alleen nog bij jou op schoot wil slapen!
Ze zijn maar zo kort zo klein, ik zeg: geniet ervan zolang het nog duurt!

Phaidra was hier gister op bezoek met haar kleintje. Die heeft met Seth lekker in de box gespeeld!
2 van die kleine lieverds naast elkaar, wild spartelend omdat ze zo enthousiast werden van de mobile :D
  donderdag 27 september 2012 @ 11:58:43 #166
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117307522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:51 schreef Kersjes het volgende:
Soesa, genieten he?
En moeilijke slaper :')
Komt bij verreweg de meeste kindjes mettertijd goed hoor, no way dat ze op haar 5e alleen nog bij jou op schoot wil slapen!
Ze zijn maar zo kort zo klein, ik zeg: geniet ervan zolang het nog duurt!

Phaidra was hier gister op bezoek met haar kleintje. Die heeft met Seth lekker in de box gespeeld!
2 van die kleine lieverds naast elkaar, wild spartelend omdat ze zo enthousiast werden van de mobile :D
Dat denk ik idd ook maar fijn om te horen dat het bij jullie exact zo gaat. Sterkt mij in mijn gevoel dat we het goed doen! En genieten doe ik zeker, heerlijk dat warme lijfje tegen mij aan O+. Oh, ik heb wel een 'nadeel' ontdekt. Ik heb teveel tijd om te internetshoppen :').

Wat leuk dat Seth en I. met elkaar hebben gespeeld! Klinkt erg lief. De mobile is hier ook een groot succes O+
pi_117307912
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:58 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat denk ik idd ook maar fijn om te horen dat het bij jullie exact zo gaat. Sterkt mij in mijn gevoel dat we het goed doen! En genieten doe ik zeker, heerlijk dat warme lijfje tegen mij aan O+. Oh, ik heb wel een 'nadeel' ontdekt. Ik heb teveel tijd om te internetshoppen :').

Wat leuk dat Seth en I. met elkaar hebben gespeeld! Klinkt erg lief. De mobile is hier ook een groot succes O+
Check.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_117307932
Hier ook een 'moeilijke slaper'. Sinds half 9 heeft hij welgeteld 30 min geslapen. Toen legde ik hem even weg en natuurlijk meteen wakker. Ik word er best eens moedeloos van, want echt uitgeslapen is hij dan niet. Maar idd, het zal vast ooit beter gaan.

Gister was de date met Seth & Kersjes idd supergezellig! Oh en nu moet ik een mobile boven de box. Internetshoppen ftw!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 september 2012 @ 12:23:35 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117308324
Anouk sliep in het begin ook "lastig" overdag, totdat ze op het kdv kwam, daarna ging het goed! Dus niet al teveel zorgen maken Tante_Soesa! Komt echt wel goed!
pi_117308641
Ja, maar na 3 maanden is het toch wat minder erg om koorts te hebben, kan ik d'r een 120 zetpil geven enzo.
Vind het gewoon wat eng na zo'n ziekenhuisopname.

Kersjes, wat klink je heerlijk verliefd! Fijn dat het zo goed gaat!

haha Soesa, straks geef je over een jaar nog bv :P Hoop dat ze snel poept, is altijd zo'n opluchting.

Nena slaapt goed geloof ik, ik hou het nooit zo goed bij met schema's enzo, maar het voelt goed. Ze valt ook zelf in slaap. Daar let ik dan wel een beetje meer op, want twee slechte slapers lijkt me echt vreselijk.
pi_117309526
Volgens mij zjin er maar weinig kleine baby's die (overdag) meteen lekker in hun eigen bedje gaan slapen. En geef ze eens ongelijk, tegen papa of mama aan slapen is natuurlijk ook veeeeel fijner!

Oh ja, voor wat betreft het 'te veel tijd om te internet shoppen';
* Dubbelcheck *

Als jij je er beter bij voelt om het uit te stellen, dan moet je dat zeker doen Troeta!
pi_117311335
Ik wil dat mijn baby nog bij mij op schoot sliep ;(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117311843
Troeta
Mijn zus heeft de 1e prikjes bij m'n nichtje ook uitgesteld ivm verkoudheid. Was geen probleem.

Bitterend
Oh .. :* O+

Tante soesa
Moeilijke slaper :o sjong
:*

Kersjes
Heerlijk verliefd O+
pi_117311967
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, niet onaardig bedoelt :') ik ben blij dat het bij jullie ook zo gaat. In mijn omgeving slapen alle baby's altijd netjes 3 uur achter elkaar in hun eigen bed. Ik begon al te twijfelen...en de CB mevrouw stelde al meteen een huisbezoek voor zodat we hulp konden krijgen bij onze, ik citeer, moeilijke slaper. Nou, ik heb even bedankt, lijkt me niet nodig. Ze is geen moeilijke slaper want ze slaapt op schoot meer dan prima.

Straks op het KDV zal ze wel moeten... Gelukkig heb ik nog 6 weken te gaan! We blijven oefenen!

Overigens valt ze hier ook aan de borst in slaap en ook in de Bondolino.
Wtf cb meteen langskomen :o

Ik zou het wat loslaten ;) en het gewoon zo nu en dan eens proberen en gewoon blij zijn als het lukt en zo niet volgende keer weer ;) op de opvang komt het echt wel goed! Ze zijn het gewend... Geniet maar lekker van je dametje!

Oh Kers jouw verlof ook voorbij. Mijne officieel maandag, maar ik ben zo blij met mijn extra ouderschapsverlof, dus pas in januari weer... Moet er nog niet aan denken :@
pi_117312329
Bitterend, dan maak je toch gewoon een nieuwe? :P

Gerb, ik had 5 dagen vakantie opgenomen en begin dan woensdag. Tenzij ik komende zaterdag de Lotto win 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')