En hopen dat het snel gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:26 schreef Jellereppe het volgende:
Dat ziet er weer heel netjes uit.Nu nog de daders stuk voor stuk opsporen en berechten.
Ook zoveel mogelijk schade verhalen op de relschoppers. Waren zelfs bewoners van het dorp aan het huilen. Las een verhaal van een man die niet kon slapen en 's ochtends zelfs in huilen uitbarste. Of een man die met een ijzeren staaf in zijn winkel stond om het te verdedigen. Confronteer het jonge tuig maar met hun daden. Het zal je zoon maar zijn. Dan schaam je je toch voor wat je op deze wereld hebt neergezet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:28 schreef Apuleius het volgende:
[..]
En hopen dat het snel gaat gebeuren.
Heb het allemaal gezien en gelezen gisteren. Je zal er wonen zeg. Het was te treurig voor woorden. Ook hoe ze met hun lachende smoelen de Appie weer uitstapten met hun gestolen waar. Het heeft NERGENS meer iets mee te maken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ook zoveel mogelijk schade verhalen op de relschoppers. Waren zelfs van het dorp aan het huilen. Las een verhaal van een man die niet kon slapen en 's ochtends zelfs in huilen uitbarste. Of een man die met een ijzeren staaf in zijn winkel stond om het te verdedigen. Confronteer het jonge tuig maar met hun daden. Het zal je zoon maar zijn. Dan schaam je je toch voor wat je op deze wereld hebt neergezet.
Waren ook beneveld door al het alcohol dat rijkelijk heeft gevloeid die avond en nacht. Zaten gewoon mensen tussen die daar met het doel naartoe gingen om alles op stelten te zetten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:39 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Heb het allemaal gezien en gelezen gisteren. Je zal er wonen zeg. Het was te treurig voor woorden. Ook hoe ze met hun lachende smoelen de Appie weer uitstapten met hun gestolen waar. Het heeft NERGENS meer iets mee te maken.
De bewoners liepen idd rond met knuppels/hockey sticks rond in de eigen tuin om hun eigen huis te beschermen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ook zoveel mogelijk schade verhalen op de relschoppers. Waren zelfs bewoners van het dorp aan het huilen. Las een verhaal van een man die niet kon slapen en 's ochtends zelfs in huilen uitbarste. Of een man die met een ijzeren staaf in zijn winkel stond om het te verdedigen. Confronteer het jonge tuig maar met hun daden. Het zal je zoon maar zijn. Dan schaam je je toch voor wat je op deze wereld hebt neergezet.
Oh, dat van die bewoners wist ik niet. Wel goed dat die kinderen de ouderen uit huis hebben geholpen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
De bewoners liepen idd rond met knuppels/hockey sticks rond in de eigen tuin om hun eigen huis te beschermen.
Ook werden oude mensen door de eigen kinderen het huis uit geholpen omdat het te gevaarlijk werd en geen risico wilde lopen.
Heeft die AH niet eerst de hele middag en avond bier aan die mensen verkocht? Veerkracht is hier het juiste woord zullen we maar zeggen. De dankbaarheid was in ieder geval groot, zoals we hebben gezien.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:12 schreef aleaiactaest het volgende:
De AH die gister geplunderd is likt zijn wonden en toont zijn veerkracht door gewoon de deuren weer de volgende dag te openen voor het publiek. De winkelwagentjes staan weer in het gareel, de kapotte ruiten zijn vervangen door houten platen en de winkel is weer netjes en zo goed als glasscherf vrij.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, dat van die bewoners wist ik niet. Wel goed dat die kinderen de ouderen uit huis hebben geholpen.
Op de live radio hoorde je dat een verslaggever naast een bewoner staan met een hockeystick... deze riep nog naar de ME... komop jongens! oid.quote:Vrijdagavond en het centrum ontploft. Een man duwt de vrouw voort, terwijl de mobiele eenheid zich klaarmaakt om in te grijpen. „Ik kom mijn moeder maar halen. Hier ben ik niet gerust op.” Hij is niet de enige. De eigenaar van Bulthaup keukens grist zijn plantenbakken naar binnen.
Ironisch was ook dat veel AH medewerkers aanwezig waren met kratjes bier.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heeft die AH niet eerst de hele middag en avond bier aan die mensen verkocht? Veerkracht is hier het juiste woord zullen we maar zeggen. De dankbaarheid was in ieder geval groot, zoals we hebben gezien.
Die beelden van die mensen die lachend met handenvol peuken naar buiten kwamen zijn natuurlijk dodelijk. Wat voor signaal geef je daarmee af? Dat je totaal niet in staat bent om je inwoners te beschermen tegen dit soort mensen. In het Journaal zag je ze ook weer. Eén element ontbrak in die beelden volledig, namelijk de politie. Misschien stonden die net even buiten het shot?
Ze waren in ieder geval zeker niet bezig met het beschermen van die winkels. Als je politiemacht schaapachtig toekijkt, omdat dat van hogerop moet of omdat je bang bent voor 'enkele tientallen georganiseerd tuig' (citaat burgemeester), dan sta je gewoon totaal voor lul. Kunnen we lang of kort over zijn, er zijn vast allerlei geweldige redenen voor, maar burgers kopen daar niet zoveel voor.
De algemene boodschap aan 'enkele tientallen georganiseerd tuig' is eigenlijk gewoon: 'Als u in ons dorp komt rellen en stelen, dan zullen wij u geen strobreed in de weg leggen. We laten u zelfs met de geroofde waar terug naar huis gaan. We gaan later wel even de beelden analyseren en hopen dat u zich niet onherkenbaar heeft gemaakt. In Rotterdam kregen twee van die gasten bij de Baja Beach Club 5-6 maanden, waarvan 2 voorwaardelijk, dus u hoeft niet lang te zitten. Fijne dag nog.'
De radio mag zich ook schamen, met de nadruk op Slam FM, als ik dat artikel zo lees. Duizenden mensen oproepen om te komen naar Haren, stelletje mediagekken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
[..]
Op de live radio hoorde je dat een verslaggever naast een bewoner staan met een hockeystick... deze riep nog naar de ME... komop jongens! oid.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eet-voor-relzoekers/
De politiemacht was ook wel erg beperkt voor zo'n massa. In totaal 250 politieagenten en 250 mannen van de ME. Die weten dat ze met te weinig zijn om zoden aan de dijk te zetten en gingen er niet op af. Met zo weinig man kun je nooit een heel dorp beschermen en zullen de bewoners hun eigen lichaam en goed moeten beschermen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heeft die AH niet eerst de hele middag en avond bier aan die mensen verkocht? Veerkracht is hier het juiste woord zullen we maar zeggen. De dankbaarheid was in ieder geval groot, zoals we hebben gezien.
Die beelden van die mensen die lachend met handenvol peuken naar buiten kwamen zijn natuurlijk dodelijk. Wat voor signaal geef je daarmee af? Dat je totaal niet in staat bent om je inwoners te beschermen tegen dit soort mensen. In het Journaal zag je ze ook weer. Eén element ontbrak in die beelden volledig, namelijk de politie. Misschien stonden die net even buiten het shot?
Ze waren in ieder geval zeker niet bezig met het beschermen van die winkels. Als je politiemacht schaapachtig toekijkt, omdat dat van hogerop moet of omdat je bang bent voor 'enkele tientallen georganiseerd tuig' (citaat burgemeester), dan sta je gewoon totaal voor lul. Kunnen we lang of kort over zijn, er zijn vast allerlei geweldige redenen voor, maar burgers kopen daar niet zoveel voor.
De algemene boodschap aan 'enkele tientallen georganiseerd tuig' is eigenlijk gewoon: 'Als u in ons dorp komt rellen en stelen, dan zullen wij u geen strobreed in de weg leggen. We laten u zelfs met de geroofde waar terug naar huis gaan. We gaan later wel even de beelden analyseren en hopen dat u zich niet onherkenbaar heeft gemaakt. In Rotterdam kregen twee van die gasten bij de Baja Beach Club 5-6 maanden, waarvan 2 voorwaardelijk, dus u hoeft niet lang te zitten. Fijne dag nog.'
Dat was rtv noord die een verslaggever daar had staan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De radio mag zich ook schamen, met de nadruk op Slam FM, als ik dat artikel zo lees. Duizenden mensen oproepen om te komen naar Haren, stelletje mediagekken.
Moet je nagaan als alle mensen die hadden gezegd dat ze zouden komen er ook daadwerkelijk waren... was de chaos nog vele malen groter.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De politiemacht was ook wel erg beperkt voor zo'n massa. In totaal 250 politieagenten en 250 mannen van de ME. Die weten dat ze met te weinig zijn om zoden aan de dijk te zetten en gingen er niet op af.
Ah, RTV noord. Sorry voor mijn fout.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat was rtv noord die een verslaggever daar had staan.
Kans is groot als er geen media aandacht aan geschonken was en de burgemeester niet zo groots had ingezet dat er hooguit maar 5 agenten nodig waren om de boel te sussen voor de 30 mensen die dan zouden komen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De politiemacht was ook wel erg beperkt voor zo'n massa. In totaal 250 politieagenten en 250 mannen van de ME. Die weten dat ze met te weinig zijn om zoden aan de dijk te zetten en gingen er niet op af.
Ai, dan lag het hele dorp waarschijnlijk in puin. Dan hadden ze het leger moeten inzetten om de menigte in toom te houden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:09 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moet je nagaan als alle mensen die hadden gezegd dat ze zouden komen er ook daadwerkelijk waren... was de chaos nog vele malen groter.
De media heeft hier ook schuld aan. Ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:10 schreef aleaiactaest het volgende:
[..]
Kans is groot als er geen media aandacht aan geschonken was en de burgemeester niet zo groots had ingezet dat er hooguit maar 5 agenten nodig waren om de boel te sussen voor de 30 mensen die dan zouden komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |