abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117121942
Net mijn huis verkocht en nu plannen om zelf te gaan bouwen...
Kaveltje kopen, architect, bouwbedrijf etc....

Mijn oude hypotheek was een bankspaar-hypotheek bij de Rabo, 25 jaar vast voor een volle 6.0 procent. Nog niet veel gespaard overigens.

Is het nou verstandig om alles opnieuw te laten doorlichten door een adviseur van bv hypotheker, hypotheekshop, enzovoorts, of is het beter zelf naar de bank te stappen en iets proberen te regelen?

Ik ga ervan uit dat de onafhankelijk hypotheekadviseur naar de laagste rentes kijkt, maar bijvoorbeeld niet straf gaat onderhandelen om de laatste percentiel.

Wat vindt Fokkend Nederland?
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:22:09 #2
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_117122025
een bank heeft maar een reeks met hypo producten, die van hunzelf.

terwijl een tussenpersoon er meerdere kan aanbieden... ik zou zelf voor de tussenpersoon gaan.
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_117122111
Ik begrijp even dat 'onderhandelen' over het laatste percentiel' niet. Als het puur om de rente gaat (wat maar één deel van de hypotheek is), dan moet je dat 'onderhandelen' zelf doen bij de bank, waarvan je sowieso weet dat 'ie niet onafhankelijk is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117122384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik begrijp even dat 'onderhandelen' over het laatste percentiel' niet. Als het puur om de rente gaat (wat maar één deel van de hypotheek is), dan moet je dat 'onderhandelen' zelf doen bij de bank, waarvan je sowieso weet dat 'ie niet onafhankelijk is.
Ik bedoel: als de adviseur een goede match heeft met bv rente 4.2%, gaat hij dan bij deze zelfde verstrekker ook nog onderhandelen voor 4.1% of doet ie dat niet?
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
pi_117122578
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:34 schreef Gierewiet het volgende:

[..]

Ik bedoel: als de adviseur een goede match heeft met bv rente 4.2%, gaat hij dan bij deze zelfde verstrekker ook nog onderhandelen voor 4.1% of doet ie dat niet?
Ik kan niet beweren dat elke adviseur dat wel doet of niet. Een goede adviseur kijkt naar het klantbelang en biedt je gewoon het beste aanbod. Als hij daarna nog moet onderhandelen, dan begrijpt hij het niet. Verder valt er niet zoveel te onderhandelen, omdat men gevonden zit aan interne regeltjes en of ze cadeautjes kunnen weggeven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117126038
Ik kan niet zeggen dat ik veel ervaring heb, maar ik heb destijds via diverse sites met een hele rits aan hypotheeknemers en rentes, m'n wensen, woon/hypotheeksituatie en voorwaarden aangeboden.

Vrij snel werd ik dan gebeld door de diverse intermediairs met de poging een afspraak te maken/langs te komen. Dat heb ik consequent pertinent geweigerd, ik vroeg steeds een hypotheekanalyse via email, op. Dan flink wat heen en weer mailen over hoe het eruit moest komen te zien en toen ik het idee had de "beste" (minst slechte) aanbieding te hebben bij een intermediar die het wilde leveren zoals ik dat wilde, zijn we het offerte stadium ingegaan. Dat bleek uiteindelijk dus een ING adviseur te zijn die alleen ING verkocht. Dat was/is ook een bank waar we ons prettig bij voel(d)en.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117141264
Ik kan alleen maar vanuit mijn eigen ervaring spreken, waarbij ik zowel met adviseurs alsook met banken direct heb gesproken.

Adviseurs: ik heb 3 adviseurs gesproken. Nu wist ik redelijk goed wat ik wilde en uiteindelijk had ik er maar bij één een goed gevoel. De andere twee luisterden niet echt / helemaal niet naar wat ik belangrijk vond.

Had contact met twee banken opgenomen. De ene heeft uberhaupt niet gereageerd, uiteindelijk dus maar gesprek met een bank. En deze gaf eigenlijk al direct aan dat hij het aanbod van de adviseur niet kon matchen.

Vanuit deze ervaring zou ik dus met een adviseur in zee gaan, maar je moet wel heel goed uitzoeken welke adviseur echt naar jouw belang kijkt.
pi_117141365
Gewoon allebei doen en kijken wat het gunstigst uitpakt.
  zondag 23 september 2012 @ 11:35:26 #9
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_117142484
Adviseur heeft voor mij het beste uitgepakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')