abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117118220
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:28 schreef kiezer het volgende:

[..]

Daar zetten ze gewoon elk gezicht op dat op beelden te zien waren die avond?
Dat werkt ook niet, je moet wel bewijs hebben dat diegene aan het vechten/gooien/vernielen was.
Nu staat er een meisje tussen dat een interview aan het geven was aan een radiozender ofzo :')
Die foto van de Veendamse tokkies is ook gemaakt op het moment dat er nog niets aan de hand was.
  zaterdag 22 september 2012 @ 16:29:28 #77
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_117118235
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Niet per definitie, en een misdadiger aangeven is ook niet altijd fout, maar ik denk dat eerst maar eens duidelijk moet worden wat er is gebeurd precies, hoe het zich zo heeft kunnen ontwikkelen, voordat iedereen al van alle kanten wordt verraden en aangegeven.
Mensen die de ruiten bij de AH kapot gooien voor een pakje sigaretten moeten gewoon gepakt worden, kan je niet goed praten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2012 @ 16:29:49 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117118250
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb uitgelegd vermoed ik dat er sprake is van een bredere context waarbinnen dit geweld zich heeft kunnen ontwikkelen in het Groningse dorpje Haren.
Ja dat klopt. Een hele generatie die is opgegroeid met het idee dat een ander verantwoordelijk is voor hun levensgeluk in welke vorm dan ook, en verbolgen zijn als ze niet op hun wenken bediend worden.
pi_117118280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:26 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Geen enkele.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
pi_117118291
Ik kreeg trouwens gisteren tijdens het zuipen een breaking news melding op mijn telefoon. De laatste keer dat ik dat kreeg was met Breivik. Dat vond ik ook wel weer wat overdreven eigenlijk. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_117118298
quote:

[..]

Niet per definitie, en een misdadiger aangeven is ook niet altijd fout, maar ik denk dat eerst maar eens duidelijk moet worden wat er is gebeurd precies, hoe het zich zo heeft kunnen ontwikkelen, voordat iedereen al van alle kanten wordt verraden en aangegeven.
Dat is niet onze taak, maar de taak van het OM en de Nederlandse politie. Wij kunnen ze alleen maar aangeven en het OM moet maar onderzoeken wat hun medeplichtigheid is bij de rellen. Ze zijn dan verdachte, maar onschuldig tot hun schuld is bewezen.
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 16:31:46 #82
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_117118323
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:28 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zeg dat eerst even tegen die jongeren.
Gewoon zo veel mogelijk oppakken, er zijn van de paar duizend maar iets van 30 opgepakt, gewoon iedereen in de bus gooien die niet meeloopt en meewerkt in de reis terug naar het station
:')
pi_117118324
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

pffff, het lijkt juist steeds slapper te worden

je had dit grapje 20 jaar geleden moeten proberen, dan was het na een uur of 2 voorbij hoor en dan zaten er echt wel meer dan 20 mensen te brommen nu
Nogmaals, zolang je niet naar de wortels van dit soort geweld kijkt dan ga je het niet oplossen met meer of minder politiegeweld, er is gewoon simpelweg een bepaalde vorm van frustratie, onvrede, of wat dan ook dat dit soort zaken kan uitlokken, dat ga je met een bepaalde politie-aanpak simpelweg niet oplossen, het gaat er niet om hoe het 20 jaar geleden was met de politie (wat overigens ook niet geheel klopt van wat je beweert) maar hoe je de wortels gaan aanpakken en oplossen. Daarom stoorde ik me ook zo enorm aan de VVD tijdens de afgelopen verkiezingscampagne die het alleen maar had over harder straffen, meer politie-inzet en dat soort zaken, maar als mensen dadelijk massaal hun baan kwijtraken en daarom bijvoorbeeld demonstreren (ik zeg niet dat Haren daar een voorbeeld van is) maar geldt dat dan ook? Voor de VVD geldt dat dan wel! Maar de wortels pakken ze niet aan en de onvrede, en daarmee het geweld, lossen ze niet op en dat blijkt dus.
pi_117118349
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
Ik ben niet eens een Marokkaan en ik lag gisteravond lekker onder de dekens met de laptop O+
Ja, ja is goed schatje. :* Nu ontopic.
pi_117118377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

pffff, het lijkt juist steeds slapper te worden

je had dit grapje 20 jaar geleden moeten proberen, dan was het na een uur of 2 voorbij hoor en dan zaten er echt wel meer dan 20 mensen te brommen nu
Hahaha, meen je dit?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_117118381
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik snap dat geweld soms nodig is om mensen die niet met de groep meewillen of bewust gaan uitdagen weg te krijgen. Maar het gros van de mensen staat strak van de adrenaline en er is ook flink gezopen daar. Mensen nemen grote risico's en denken niet na over de gevolgen.
Dat klopt helemaal. Maar ze hadden de harde kern (25 man) moeten isoleren in plaats van zonder overzicht er op los te gaan slaan tegen 2500 man. Of eigenlijk had die harde kern überhaupt al uren weg moeten zijn of naar dat voetbalveld gebracht moeten worden en dus al helemaal niet eens daar rondlopen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 16:33:05 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117118388
quote:

[..]

Plunderaars en vandalen moeten gewoon keihard gepakt worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117118437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:32 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja, ja is goed schatje. :* Nu ontopic.
Oke baby :*
pi_117118441
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Plunderaars en vandalen moeten gewoon keihard gepakt worden
Alle Turken terug naar Marokko.
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 16:34:34 #90
137949 Disana
pi_117118445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, zolang je niet naar de wortels van dit soort geweld kijkt dan ga je het niet oplossen met meer of minder politiegeweld, er is gewoon simpelweg een bepaalde vorm van frustratie, onvrede, of wat dan ook dat dit soort zaken kan uitlokken, dat ga je met een bepaalde politie-aanpak simpelweg niet oplossen, het gaat er niet om hoe het 20 jaar geleden was met de politie (wat overigens ook niet geheel klopt van wat je beweert) maar hoe je de wortels gaan aanpakken en oplossen. Daarom stoorde ik me ook zo enorm aan de VVD tijdens de afgelopen verkiezingscampagne die het alleen maar had over harder straffen, meer politie-inzet en dat soort zaken, maar als mensen dadelijk massaal hun baan kwijtraken en daarom bijvoorbeeld demonstreren (ik zeg niet dat Haren daar een voorbeeld van is) maar geldt dat dan ook? Voor de VVD geldt dat dan wel! Maar de wortels pakken ze niet aan en de onvrede, en daarmee het geweld, lossen ze niet op en dat blijkt dus.
Opgeschoten etterbakken die zin hebben in rellen houd je altijd, ongeacht in welke tijd je leeft. De Oosterparkrellen hier waren in '97, toen men maar weinig te klagen had. Ik denk dat je het eerder in de genen en de hormonen moet zoeken dan in de maatschappij.
pi_117118461
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:33 schreef kiezer het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Maar ze hadden de harde kern (25 man) moeten isoleren in plaats van zonder overzicht er op los te gaan slaan tegen 2500 man. Of eigenlijk had die harde kern überhaupt al uren weg moeten zijn of naar dat voetbalveld gebracht moeten worden en dus al helemaal niet eens daar rondlopen.
Die harde kern had zich gewoon moeten gedragen. Dan was er niks aan de hand.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_117118468
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:30 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je het bekijkt.
Nee, gewoon nee.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2012 @ 16:35:20 #93
862 Arcee
Look closer
pi_117118471
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zaterdag 22 september 2012 @ 16:35:51 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117118484
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

ja dat zal allemaal best wel en kijk gerust naar de wortels en de onderliggende problemen, wat er wel of niet goed ging tijdens de VVD campagne en ffs zoek uit waarom het eredivisie ijshockey zo slecht loopt in Nederland maar ondertussen staan die agenten daar met een man of 10 tegenover een paar 100 dronken relschoppers, in een straat verderop zelfde verhaal en een straat nog verder krijgen ze struiken en fietsen naar hun hoofd gesmeten

dan is de oplossing niet heel moeilijk of heel zweverig maar gewoon heel hard optreden voor er doden vallen onder de agenten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_117118487
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:30 schreef Caland het volgende:
Ik kreeg trouwens gisteren tijdens het zuipen een breaking news melding op mijn telefoon. De laatste keer dat ik dat kreeg was met Breivik. Dat vond ik ook wel weer wat overdreven eigenlijk. :')
Welke app?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_117118504
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:29 schreef YazooW het volgende:

[..]

Mensen die de ruiten bij de AH kapot gooien voor een pakje sigaretten moeten gewoon gepakt worden, kan je niet goed praten.
De AH interesseert me echt weinig, zo'n grote onderneming kan echt wel wat hebben, daar ga je toch niet de NSB'er voor spelen lijkt mij?

quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:31 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is niet onze taak, maar de taak van het OM en de Nederlandse politie. Wij kunnen ze alleen maar aangeven en het OM moet maar onderzoeken wat hun medeplichtigheid is bij de rellen. Ze zijn dan verdachte, maar onschuldig tot hun schuld is bewezen.
Het is de taak van de politie en het OM om ze ook op te sporen, ik zou niet weten waarom jij daar enige verantwoordelijkheid bij hebt zeker als je niet precies weet wat er is gebeurd, onschuld tot het
tegendeel bewezen is lijkt mij toch nog steeds een belangrijk iets.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Een hele generatie die is opgegroeid met het idee dat een ander verantwoordelijk is voor hun levensgeluk in welke vorm dan ook, en verbolgen zijn als ze niet op hun wenken bediend worden.
Ik heb de bredere context al ergens uitgelegd, ik vermoed dat er wortels zijn aan te wijzen die tot dit soort gebeurtenissen hebben geleid, daar hoef je het niet mee eens zijn maar ik vind het net iets te makkelijk om alleen de schuld bij deze relschoppers te leggen.
  Moderator zaterdag 22 september 2012 @ 16:36:24 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117118506
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:32 schreef Caland het volgende:

[..]

Hahaha, meen je dit?
hahahahahahaha, absoluut!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2012 @ 16:36:24 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_117118507
Hoe is het met dat meisje eigenlijk, is die alweer opgedoken?
pi_117118519
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Alle Turken terug naar Marokko.
Wat gaan jullie met Nederlandse jongeren doen die gisteren zowat een hele dorp in puin hebben achtergelaten? Naar guantanomo bay?
pi_117118528
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

De AH interesseert me echt geen ene mallemoer, zo'n grote onderneming kan echt wel wat hebben, daar ga je toch niet de NSB'er voor spelen lijkt mij?
Haha.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')