abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117106461
Relschoppers hebben vrijdagavond en -nacht in Haren een ware ravage aangericht. Duizenden jongeren waren naar Haren gekomen nadat een 15-jarig meisje uit het dorp per ongeluk op Facebook een openbare uitnodiging had geplaatst voor haar verjaardagsfeestje.

Rond negen uur liep het feest onder invloed van drankgebruik uit de hand en moest de ME in actie komen. Urenlang werden daarna vernielingen aangericht en moest de ME vele charges uitvoeren. Een groot aantal ruiten sneuvelde en er werden tal van branden gesticht. Woningen, winkels, auto's, tuinen en straatmeubilair moest er overal aan geloven. Volgens de politie zat een harde kern van 25 relschoppers achter veel van de ongeregeldheden.

Extreem geweldadig
De brandweer kwam nauwelijks aan blussen toe, omdat deze werd gehinderd door het 'extreem gewelddadig gedrag' van relschoppers, die onder meer met stenen naar de hulpverleners gooiden. Van vele auto's die in het pad stonden van de massa zijn gedeukt en met ingeslagen ramen achter gelaten. Winkels in het centrum van Haren zijn ook zwaar toegetakeld. Bij onder meer de Albert Heijn werden ruiten ingegooid en werd winkelvoorraad geplunderd. Ook bij andere winkels gebeurde dat. Rond een uur of een 's nacht werd het in Haren rustiger. Veel van het feesttuig trok naar Groningen. De vrees bestond dat daar opnieuw geweldadigheden zouden losbarsten, maar die bleven uit. Groepjes jongeren bleven in Haren achter en gingen naar huis toen het begon te regenen. De politie zegt dat de onlusten een enorme impact op de bewoners hebben gehad.

Arrestaties en gewonden
25 onruststokers zijn opgepakt. Zo'n 25 gewonden moesten zich laten behandelen in het UMCG en het Martiniziekenhuis. Twee mensen moesten in het ziekhuis blijven. Volgens de politie waren ze niet zwaargewond.

Verslaggevers
Ook auto's en apparatuur van verslaggevers van RTV Noord ontkwamen niet aan de vernielzucht en diefstal.

Schade
Zaterdag overdag wordt de schade geïnventariseerd. Burgemeester Bats wil opgepakte relschoppers zo snel mogelijk veroordeeld krijgen. Volgen Bats was rekening gehouden met het allerergste scenario en is daar vrijdagnacht adequaat naar gehandeld. ,,Wat we niet hadden verwacht was dat er zo'n georganiseerde harde kern van relschoppers zou komen", zei Bats. Het OM is een groot opsporingsonderzoek begonnen. Zaterdag worden beelden van bewakingscamera's en foto's en films die op internet geplaatst worden geanalyseerd. De politie heeft zelf al camera's geplaatst in het centrum.

Bron: www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=113728
  zaterdag 22 september 2012 @ 07:46:02 #2
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117106475
En dat in Haren, waar echt nooit wat gebeurt. :P

Zal dat meisje de rekening gepresenteerd krijgen? Zal ze de rest van haar leven voor moeten werken. En dat vanwege een privacy vinkje.

[ Bericht 3% gewijzigd door gebrokenglas op 22-09-2012 08:51:13 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_117106481
Echt zo triest dit. Kansloze lui.
pi_117106485
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 07:46 schreef gebrokenglas het volgende:

Zal dat meisje de rekening gepresenteerd krijgen? Zal ze de rest van haar leven voor moeten werken. En dat vanwage een privacy vinkje.
Heeft dat meisje al dat doorgesnoven gespuis de opdracht gegeven om stevig te gaan rellen en vernielingen te plegen? Nee dus.
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:01:56 #5
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117106513
Goh, enkele filmpjes op youtube: er zijn duidelijk mensen bij die gewoon eens lekker wilden rellen. Vuurwerk en flesjes brandende meuk naar de ME gooien...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:05:50 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_117106526
Gelukkig zijn er zat beelden, dus hopelijk worden de relschoppers binnenkort allemaal opgepakt en dat de schade op hen wordt verhaald, naast lange celstraffen (maar dat zal wel niet :') ).

Van te voren waren er 2 opties: óf het loopt met een sisser af omdat er niemand komt, óf er komen veel mensen en dan kun je er (helaas) de klok op gelijk zetten dat het een grote teringzooi wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_117106537
quote:

Zal dat meisje de rekening gepresenteerd krijgen? Zal ze de rest van haar leven voor moeten werken. En dat vanwage een privacy vinkje.
Als ik een briefje schrijf om op m'n werk op te hangen waarin ik collega's uitnodig voor een feestje, en dat laat ik per ongeluk bij de supermarkt of op 't station achter als ik daar iets uit m'n tas heb gepakt, dan snapt elke idioot toch dat ik *niet* zomaar de hele supermarkt of alle OV'ers uitnodig? Zeker als ik 't snel ontdek en het briefje, inmiddels door een of andere idioot op een goed zichtbare plek gehangen, vervang door een 'sorry, foutje, briefje hoorde hier niet' aankondiging? En als ik zelf een aankondiging van een feestje lees en dan vlak daarna zie 'sorry, verkeerd, dat was niet voor iedereen' vind ik 't misschien wel jammer maar ga ik toch gewoon iets anders doen, waar ik wel welkom ben. Het is echt heel triest dat er mensen zijn die dat niet snappen, of vooral natuurlijk al diegenen het dondersgoed snappen maar gewoon expres *toch* gaan. Dat zijn de verantwoordelijken!

En degenen die 't gepromoot hebben, mensen hebben opgeroepen te komen, of als 'grap' of uit baldadigheid. Er worden dagelijks ontzettend veel aankondigingen gepost op FB en elders, staat lang niet altijd duidelijk bij dat 't een besloten feest is, en 99% van de keren snappen de enkele lezers die 't toevallig onder ogen krijgen dat zelf ook wel. Iemand, of een groepje mensen, heeft dit voor zover ik begrijp aktief rondgestuurd buiten de kring waarvoor het bedoeld was, die hebben veel meer schuld dan het meisje wat een oprechte vergissing maakte.
pi_117106538
quote:

Ze moet sowieso voor de rest van haar leven werken zoals iedere andere schuld van het systeem slaaf.
pi_117106546
Bij zulke situaties mogen ze van mij met scherp schieten. Er is 100x verzocht niet naar het dorp te komen, dus je komt al met dubieuze intenties. Als je dan ook nog als een losgeslagen mongool gaat rellen in dat dorp, mag je van mij overhoop geschoten worden.

Scheelt waarschijnlijk ook weer de nodige uitkeringen.
pi_117106724
quote:

Terwijl er gesmeekt werd om mediastilte was er elk uur wel iets over op de radio en in de elk nieuwsprogramma was er aandacht voor..... Het was niet alleen het vinkje...
pi_117106735
Ik vraag me dan af in hoeverre dat verwende kreng van 16 hiervoor verantwoordelijk is. Als ik diet zo zie ben ik des te dankbaarder dat ik geen kinderen heb.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:45:31 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117106744
Tot dusver het vooroordeel dat 'wij' beter zijn dan een stel rellende moslims.

'Zij' gaan rellen ivm een kwetsende film die beledigend is voor een paar honderd miljoen mensen. 'Wij' gaan rellen wanneer er een feestje niet doorgaat.
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:47:42 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_117106761
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 08:44 schreef RonnieHansen het volgende:
Ik vraag me dan af in hoeverre dat verwende kreng van 16 hiervoor verantwoordelijk is. Als ik diet zo zie ben ik des te dankbaarder dat ik geen kinderen heb.
Moreel niet, civielrechtelijk lijkt het mij ook erg sterk. Een direct causaal verband ontbreekt ook; er zijn zo veel publieke evenementen waar dan duizenden mensen op klikken. Elke paar weken zie je die grap wel langskomen op 4chan. Zonder het hypen door de traditionele media was het daar deze keer ongetwijfeld ook bij gebleven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 september 2012 @ 08:48:35 #14
862 Arcee
Look closer
pi_117106766
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:49:54 #15
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117106770
Die tweets van de Gemeente Haren:
Burgemeester Bats: "We merken dat sfeer omslaat. Dringend beroep om niet naar Haren te komen, het is niet leuk in Haren."

Er wordt wel 10 keer getweet dat er geen zak aan is in Haren, dat je daar niet moet wezen. Zelfs de burgemeester wil je er niet hebben :P
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:51:50 #16
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_117106779
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2012 08:10 schreef ShaoliN het volgende:
Bij zulke situaties mogen ze van mij met scherp schieten. Er is 100x verzocht niet naar het dorp te komen, dus je komt al met dubieuze intenties. Als je dan ook nog als een losgeslagen mongool gaat rellen in dat dorp, mag je van mij overhoop geschoten worden.

Scheelt waarschijnlijk ook weer de nodige uitkeringen.
Je zou het idd bijna hopen dat de politie eens met scherp schiet in die menigte doorgedraaide mongolen.

Het zal je winkel of huis maar zijn. :{
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:54:07 #17
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117106796
Het klopt trouwens, op de website van de gemeente, de dader betaalt:
Wie gaat dit allemaal betalen? Wie is hiervoor aansprakelijk?
Wij begrijpen uw vraag. Er zal uiteraard op enige manier later geprobeerd worden om de schade te verhalen op de daders van de rellen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_117106801
Hahaha pedojager Tinus uit Wildervank was er ook bij.

Tinus v/d Laan, van pedojager tot relschopper.

zaterdag 22 september 2012 @ 08:55:36 #19
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_117106806
Tuig.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zaterdag 22 september 2012 @ 08:56:20 #20
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_117106810
quote:
Als de media hier niet zo overdreven aandacht aan had besteed, had dat ene kleine nieuwsberichtje over haar foutje misschien niet eens bij iedereen aangekomen. Maar allerlei kranten en journalen hebben bijna elke avond, op voorhand van dit feestje, er uitvoerig over gehad. Nieuws over politie, nieuws over wel een feest, nieuws over geen feest, nieuws over straten afsluiten.....Geen wonder dat dit uiteindelijk, volledig gehyped, uit de hand is gelopen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 09:00:19 #21
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117106852
Ja, en wat ook stom was, was de opmerking van zo'n verslaggever dat het belangrijk was dat er door de media niet teveel aandacht aan geschonken moest worden omdat dat de boel juist zou aanwakkeren.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_117106877
Ik vind het wel heel sneu voor dat meisje, die komt straks thuis en ziet heel Haren in de puin, dan zul je je enorm schuldig voelen omdat je even dat vinkje over het hoofd hebt gezien.

Die relschoppers, wat er al is gezegd, ga maar met scherp schieten aan dit soort apen heb je niets.
pi_117106878
quote:
Onzin, dat kind kan hier niks aan doen.
Het was niet haar bedoeling om iedereen uit te nodigen, maar om het bericht naar enkel uitgenodigden te sturen, maar blijkbaar was de meid niet zo bekend met Facebook en werd haar bericht dat ze openbaar had geplaatst honderden keren gedeeld.
pi_117106940
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 september 2012 08:45 schreef Yi-Long het volgende:
Tot dusver het vooroordeel dat 'wij' beter zijn dan een stel rellende moslims.

'Zij' gaan rellen ivm een kwetsende film die beledigend is voor een paar honderd miljoen mensen. 'Wij' gaan rellen wanneer er een feestje niet doorgaat.
Ja man, al die doden.

:')

Jij, echt :|W
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117107029
Ik ben benieuwd hoe dit met de verzekeringen gaat. Vrijwel elke verzekering heeft een clausule er in staan met de strekking dat schade door opstanden en mensenmassa's uitgesloten zijn. Nu is deze situatie in principe niet waar dat voor bedoeld is, maar ik ben benieuwd of sommige maatschappijen (prijsvechters?) dit er toch onder proberen te schuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')