abonnement Unibet Coolblue
pi_117440147
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
En van de preview van Marieke kreeg ik kippevel, damn hoe ziek kan iemand zijn...
Ik schrok er van :{ .. Wat kan het ineens snel gaan..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 september 2012 @ 21:34:04 #227
163650 Greys
pi_117441069
quote:
15s.gif Op zondag 30 september 2012 21:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik schrok er van :{ .. Wat kan het ineens snel gaan..
Ja ik schrok ook...
Ik weet niet hoeveel tijd er tussen zit, maar meer dan een paar maanden zal het niet zijn.
Ze leek ineens 20 jaar ouder ook. Arme meid. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_117445260
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja ik schrok ook...
Ik weet niet hoeveel tijd er tussen zit, maar meer dan een paar maanden zal het niet zijn.
Ze leek ineens 20 jaar ouder ook. Arme meid. :{
Ik schrok er ook van, het blijft toch bizar hoe hard het kan gaan ;(
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:00:06 #229
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_117459371
http://oml.bnn.nl/video/n(...)37b8ddfb3aed3a6723be

Heel interessant :Y
Vond ik dan tenminste :+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 oktober 2012 @ 14:41:52 #230
163650 Greys
pi_117464339
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:00 schreef Ingetje79 het volgende:
http://oml.bnn.nl/video/n(...)37b8ddfb3aed3a6723be

Heel interessant :Y
Vond ik dan tenminste :+
Inderdaad!
Die achterzijde van de ovens, wat ontzettend groot. En inderdaad ook interessant dat het bij de ene houtsoort van de kist langer duurt dan bij de andere, had ik nooit aan gedacht.
En ik had ook niet gedacht dat de sieraden daarna weggehaald worden en aan een goed doel geschonken worden :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_117465240
Ik wist dat wel. Soms kun je namelijk een kijkje nemen bij crematoria. Best interessant. :)

Bij ons 'verdwijnt' de kist normaal gesproken. In sommige culturen is het echter gebruikelijk dat de familie meegaat naar de oven. De familie kijkt dan dus echt toe hoe de kist de oven in geschoven wordt. Moderne crematoria zijn daar ook op ingericht.

Er zijn allerlei dingen waar je niet bij stil staat. Zoals dat as eigenlijk chemisch afval is, zeker na hevig medicijngebruik. Er blijven inderdaad sieraden over, gouden tanden, protheses, stalen pennen, etc. Na verbranding is de as ook nog niet geschikt voor de urn; die wordt eerst nog vermalen, om de grotere brokjes te verpulveren. Enfin, er zit een hele wereld achter.
pi_117465550
Interessant filmpje, die man kan het ook goed verwoorden.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_117466744
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:08 schreef k_man het volgende:
Na verbranding is de as ook nog niet geschikt voor de urn; die wordt eerst nog vermalen, om de grotere brokjes te verpulveren.
Er blijven inderdaad nog halve botten over. -O-
Ja, die met de ballen in de bek.
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 15:52:53 #234
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117466947
Wat een gedoe zeg dat cremeren. Doe mij maar begraven dat lijkt mij nog beter voor het milieu ook. En daarna naar het knekelhuis.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_117467612
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat een gedoe zeg dat cremeren. Doe mij maar begraven dat lijkt mij nog beter voor het milieu ook. En daarna naar het knekelhuis.
Begraven is toch ook niet optimaal, zeker gezien de grafrechten.
Hoorde van een vriendin dat een verlening van 10 jaar een flink bedrag kostte, ze hebben besloten het graf te ruimen..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:21:19 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117468122
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat een gedoe zeg dat cremeren. Doe mij maar begraven dat lijkt mij nog beter voor het milieu ook. En daarna naar het knekelhuis.
Ook knekelputten gaan vaak nog even door de vergruizer na een tijdje. Dan past er meer in. ;)

En begraven is idd ook niet echt heel erg milieuvriendelijk. Er gaat vaak heel veel synthetische kleding mee. En het is ook een van de redenen dat brillen enzo steeds minder vaak meegegeven worden. In principe kan een begraafplaats daar zelfs regels voor opstellen.

"Er is geen milieuwetgeving van toepassing op wat er met een overledene begraven of gecremeerd mag worden. Wél is er milieuwetgeving van toepassing op wat de uitstoot van een crematorium mag zijn. En het verschil op wat er in de oven mag en wat er uit mag komen, wordt letterlijk en figuurlijk gevormd door filters in de installatie.

Crematoria en begraafplaatsen vormen hun eigen milieuregels. In hun algemene voorwaarden en reglementen hebben ze vaak regels als dat zinken kisten niet toegelaten worden en dat niet-verteerbare materialen niet toegelaten zijn.

Foto's en andere kleine verteerbare en brandbare zaken vormen nooit een probleem. Maar wel allerhande soort plastic en kunststof en breekbare zaken zoals van glas."

Er zijn mensen die de overledene bijv een goeie fles wijn mee willen geven enzo. Dat mocht vroeger vaak wel, tegenwoordig mag dat vrijwel niet meer.


Ga het filmpje straks thuis eens bekijken. Heb het wel van dichtbij gezien tijdens mijn stage (uitvaartopleiding).

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 01-10-2012 16:28:36 ]
***
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2012 @ 16:43:24 #237
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_117469114
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:08 schreef k_man het volgende:
Ik wist dat wel. Soms kun je namelijk een kijkje nemen bij crematoria. Best interessant. :)

Bij ons 'verdwijnt' de kist normaal gesproken. In sommige culturen is het echter gebruikelijk dat de familie meegaat naar de oven. De familie kijkt dan dus echt toe hoe de kist de oven in geschoven wordt. Moderne crematoria zijn daar ook op ingericht.

Er zijn allerlei dingen waar je niet bij stil staat. Zoals dat as eigenlijk chemisch afval is, zeker na hevig medicijngebruik. Er blijven inderdaad sieraden over, gouden tanden, protheses, stalen pennen, etc. Na verbranding is de as ook nog niet geschikt voor de urn; die wordt eerst nog vermalen, om de grotere brokjes te verpulveren. Enfin, er zit een hele wereld achter.
In Nederland duurt het dan ook zes weken na de crematie voor je de urn meekrijgt. In België wordt het lichaam eerst gecremeerd, waarna de dag erop al de dienst plaatsvindt waar de urn in het middelpunt staat ipv de kist. Vervolgens wordt aanstonds de as uitgestrooid.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 16:45:31 #238
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117469195
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ook knekelputten gaan vaak nog even door de vergruizer na een tijdje. Dan past er meer in. ;)

En begraven is idd ook niet echt heel erg milieuvriendelijk. Er gaat vaak heel veel synthetische kleding mee. En het is ook een van de redenen dat brillen enzo steeds minder vaak meegegeven worden. In principe kan een begraafplaats daar zelfs regels voor opstellen.

"Er is geen milieuwetgeving van toepassing op wat er met een overledene begraven of gecremeerd mag worden. Wél is er milieuwetgeving van toepassing op wat de uitstoot van een crematorium mag zijn. En het verschil op wat er in de oven mag en wat er uit mag komen, wordt letterlijk en figuurlijk gevormd door filters in de installatie.

Crematoria en begraafplaatsen vormen hun eigen milieuregels. In hun algemene voorwaarden en reglementen hebben ze vaak regels als dat zinken kisten niet toegelaten worden en dat niet-verteerbare materialen niet toegelaten zijn.

Foto's en andere kleine verteerbare en brandbare zaken vormen nooit een probleem. Maar wel allerhande soort plastic en kunststof en breekbare zaken zoals van glas."

Er zijn mensen die de overledene bijv een goeie fles wijn mee willen geven enzo. Dat mocht vroeger vaak wel, tegenwoordig mag dat vrijwel niet meer.

Ga het filmpje straks thuis eens bekijken. Heb het wel van dichtbij gezien tijdens mijn stage (uitvaartopleiding).
Beenderen worden nooit vergruist bij katholieken. Nooit gehoord van de catacomben? Onder andere van Parijs? Dat is tegen de leer van de wederopstanding van het lichaam, net als crematie.

Synthetische producten zijn geen probleem. Als de grafrechten over zijn wordt toch het graf geruimd de beenderen bewaard en de rest weggegooid.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_117469668
Interessant om te zien..
En ik weet ook meteen dat sieraden bij mij dus niet mee de oven in gaan B-).
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:10:32 #240
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_117470139
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:57 schreef Anne het volgende:
Interessant om te zien..
En ik weet ook meteen dat sieraden bij mij dus niet mee de oven in gaan B-).
Allicht sieraden niet in de oven. Hebben wij vorige week bij mijn schoonmoeder haar sieraden ook niet in de oven laten plaatsen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:17:20 #241
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_117470490
Ik dacht dus altijd dat die gezellig meeverbrandden, maar niet dus...
Op zich vind ik het idee om het 1x per jaar aan een goed doel te doneren ook wel wat hebben :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 oktober 2012 @ 17:30:24 #242
163650 Greys
pi_117471087
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:17 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik dacht dus altijd dat die gezellig meeverbrandden, maar niet dus...
Op zich vind ik het idee om het 1x per jaar aan een goed doel te doneren ook wel wat hebben :Y
Oh sowieso niets mis met dat goede doel, maar nu ik dat weet zou ik dán liever zo'n sieraad zelf bewaren als aandenken aan die persoon :) Of in elk geval goed dat mensen dit weten/zien, want dat weet je ook niet altijd, zulke dingen. Nu kan je een goede keuze maken, sommigen zullen het sowieso fijn vinden dat diegene met zijn/haar sieraden de oven in gaan. Wat er daarna mee gebeurt maakt ze dan mss niet uit. Gebeurt ook met gouden tanden geloof ik? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:35:00 #243
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_117471284
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh sowieso niets mis met dat goede doel, maar nu ik dat weet zou ik dán liever zo'n sieraad zelf bewaren als aandenken aan die persoon :) Of in elk geval goed dat mensen dit weten/zien, want dat weet je ook niet altijd, zulke dingen. Nu kan je een goede keuze maken, sommigen zullen het sowieso fijn vinden dat diegene met zijn/haar sieraden de oven in gaan. Wat er daarna mee gebeurt maakt ze dan mss niet uit. Gebeurt ook met gouden tanden geloof ik? :@
Ik zou het zelf ook niet in de doneerbak laten gooien hoor, maar het is wel een goed idee vind ik :Y
En de achterkant van mijn voortanden zijn van goud, ik hoop dat ze die wel gewoon laten zitten :')
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 oktober 2012 @ 17:44:38 #244
163650 Greys
pi_117471702

Bezoekje aan OrthoMetals, het bedrijf dat al die metalen opkoopt van alle crematoria.
Ook wel interessant.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:52:43 #245
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117472027
Weet iemand in welke uitzending Jip het had over Karma?
pi_117472143
Waarin hij het woord direct tot de camera richt? Die van 20 september.

Ik lees in zijn blogs dat Jip op ongeveer 300 meter bij mij vandaan heeft gewoon, zó jammer dat ik hem nooit ontmoet heb en vooral de gedachte dat dat ook nooit meer kan :'(
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:56:06 #247
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117472160
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:55 schreef Naamah het volgende:
Waarin hij het woord direct tot de camera richt? Die van 20 september.

Ik lees in zijn blogs dat Jip op ongeveer 300 meter bij mij vandaan heeft gewoon, zó jammer dat ik hem nooit ontmoet heb en vooral de gedachte dat dat ook nooit meer kan :'(
Nee, hij had het ook ergens specifiek over karma.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 oktober 2012 @ 18:48:48 #248
163650 Greys
pi_117474008
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:56 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Nee, hij had het ook ergens specifiek over karma.
Weet je niet meer hoe dat gesprek er ongeveer 'uit zag'?
Was dat buiten voor de kerk waar hij ook zijn kunstarm er af deed? (Die kerk van de meditatie sessie?)
Of buiten bij zijn huis bij zijn ouders? Of ergens binnen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_117474167
Over mijn lijk helaas niet bij de laatste 5 bij de televezier ring.. jammer dat zo'n kwalitatief programma geen kans maakt tegen commerciële meuk die smeekt om stemmen,
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 1 oktober 2012 @ 18:56:25 #250
163650 Greys
pi_117474310
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:53 schreef roos85 het volgende:
Over mijn lijk helaas niet bij de laatste 5 bij de televezier ring.. jammer dat zo'n kwalitatief programma geen kans maakt tegen commerciële meuk die smeekt om stemmen,
Oh dat is erg jammer ja :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')