abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 augustus 2002 @ 01:45:56 #1
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_5422109
Na het beatles topic ook deze figuren:

Ik hou erg veel van hun muziek. ( Heb alles op vinyl plus alles van Paul Simon. ) Wie is er nog meer geinteresseerd in hun muziek? Veel mensen vinden het maar suffe muziek, maar voor mij is het nog steeds ultieme luistermuziek.

Wie volgt?

Nothing is real and nothing to get hung about
pi_5422123
bridge over troubeled water is zooooooo mooi
en dan nog the sound of silence
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_5422206
Jep, vooral Paul Simon is errug goed.

Hij heeft ook een keer een cd gemaakt waarop hij samenwerkte met Afrikaanse muzikanten (weet de titel niet meer), maar das misschien wel mijn favoriete cd van hem.
Alhoewel die muziek die hij daarvoor met Art maakte ook wel relaxed was.

pief paf poef
  zondag 18 augustus 2002 @ 01:56:20 #4
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_5422235
Ik heb een maand terug zijn dvd gekocht van zijn laatste tournee. Is echt vreselijk goed. Al is het erg saai om te zien, de muziek staat idd als een huis. Een aanrader!

Paul Simon kan ook van een aantal onmogelijke gitaarakkoorden een vreselijk mooi nummer creeëren...

pi_5422265
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 01:56 schreef Frozen het volgende:
Ik heb een maand terug zijn dvd gekocht van zijn laatste tournee. Is echt vreselijk goed. Al is het erg saai om te zien
Raar mannetje is het eigenlijk he... die mimiek die die heeft (of eigenlijk dus niet) amper een gelaatsuitdrukking. Hij staat er schijnbaar onaangedaan bij op het podium. Terwijl de muziek zoveel beleving en gevoel uitstraalt. Das dan wel weer erg tof om te horen.
pief paf poef
pi_5422273
Ik geef mijn linkerarm (dit lieg ik) voor een reünie.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_5422289
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 01:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik geef mijn linkerarm (dit lieg ik) voor een reünie.
is een aantal jaren geweest in de vorm van een concert in central park in NY, dacht ik..
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  zondag 18 augustus 2002 @ 02:00:55 #8
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5422290
Ik vind The Boxer erg mooi.

Maar Simon & Garfunkel is zoooooooo zoet. Paul Simon alleen is een stuk leuker.

pi_5422296
FTW!
pi_5422318
ik vinnet op zich wel aardig, maar het wordt zo snel saai vind ik
pi_5422544
Ik heb liever Paul Simon dan Simon & Garfunkel. Maar S&G is zeker niet slecht hoor.

Ik hoorde een keer dat Paul Simon zijn concerten altijd begint met een nummer van Simon & Garfunkel (weet niet welk nummer), omdat hij zo wil laten zien dat hij wel in is voor een reünie en Garfunkel niet.
Vind ik wel humor!

zondag 18 augustus 2002 @ 02:32:39 #12
19918 KnoXville
Royale with cheese
pi_5422565
Paul Simon is errug goed!! Vooral zijn verzamelalbum 'love & negotiation songs' is vet!!
:: "Marketing; the ability to make people believe." --- Samuel L. Jackson als Elmo McElroy in 'The 51st State' ::
pi_5422591
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 01:54 schreef Solid_Snake het volgende:
Jep, vooral Paul Simon is errug goed.

Hij heeft ook een keer een cd gemaakt waarop hij samenwerkte met Afrikaanse muzikanten (weet de titel niet meer),

Graceland

En ja het is erg goeie muziek zowel Simon and Garfunkel, als Paul Simon solo.

A mind with a heart of it's own
pi_5423521
For Emily, Whenever I May Find Her... Oef, wat mooi

Bookends is het beste wat ze hebben gemaakt vind ik (vooral dan de Bookends songcycle track 1 t/m 7).

pi_5423545
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 02:00 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vind The Boxer erg mooi.
'kook!

En Ceciliaaaaaaa is trouwens ook wel lekker.

pi_5423558
Simon & Garfunkel vind ik ws wel de beste artiesten uit hun tijd, de laatste tijd begin ik Simon z'n solowerk ook wel te waarderen.

50 Ways to leave your lover

Van S&G vind ik Homeward Bound 1 van de beste nummers.

Jammer dat The Concert in Central Park niet op DVD verkrijgbaar is, zelfs een video heb ik niet kunnen vinden.

zondag 18 augustus 2002 @ 11:28:34 #17
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_5424177
Ik ben ook helemaal weg van ze. Temeer daar Bridge over troubled water op mijn pa's begrafenis werd gedraaid en 'Bright eyes' op die van mijn opa.

Muzikaal super super sterk.

Paul alleen is natuurlijk ook geniaal. Die mix van Afrikaans swingen en westerse refreins is perfect in het album Graceland.

Jammer dat ze langzaam verdwenen zijn uit de top 100 AT (Bridge ovtw heeft er jaren en jaren ingestaan). Ach ja, de BreEzah generatie kent het niet zo meer he?

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  zondag 18 augustus 2002 @ 11:57:39 #18
34390 BIG_J
...only wears XXL
pi_5424331
Ben naar Paul Simon's European tour geweest in Ahoy vorige maand, steengoed! Ik heb vrijwel alle cd's aan de muur hangen van zowel S&G als Paul Simon zelf. De muziek die Paul Simon componeert en bespeelt is zeer bijzonder, de man is 60 jaar en kan elke doelgroep nog raken met zijn muziek.

Mijn favo's zijn:

Think too much - Album Hearts and bones
The Boxer - Meerdere albums, de beste op Concert in Central Park
The Obvious Child - Rhythm of the saints

Leuk dat er toch meer mensen zijn die het goede muziek vinden, mensen om mij heen noemen het ook suffe muziek.

Mislukte zelfmoordpoging, aan mij is geen touw vast te knopen...
  zondag 18 augustus 2002 @ 14:09:08 #19
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_5425367
ik had zo graag naar het concert in Ahoy gewild, maar kon helaas niet. Baal baal baal.

Enkele weken terug zond rtl4 nog het concert in central park uit van Paul simon. Helaas niet opgenomen. De kwaliteit was ook vrij slecht overigens. ( rtl4 heeft wel vaker op zondag leuke muziekprogramma's )

pi_5425409
Ik vind ze ook nog steeds erg goed, vooral die mooie samenzang. Mijn favoriete nummer is "Scarborough Fair", want die heeft van die mooie harmonieen, maar eigenlijk hebben ze een hoop klassiekers gemaakt (zo vind ik "American Tune" van de Central Park-plaat ook erg mooi en nog veel meer....)

Paul Simon solo heeft ook wel goede platen gemaakt, maar S&G vind ik beter.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 18 augustus 2002 @ 14:40:30 #21
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_5425709
[me]houdt ook van S&G[/me]

Ik zoek alleen nog de Graduate Remastered Edition.., van alle andere albums zijn ook remasters uitgekomen, maar die van graduate heb ik nog nergens kunnen vinden

vind S&G samen beter als S of G solo btw

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  zondag 18 augustus 2002 @ 17:39:11 #22
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_5427483
de enige plaat die ik nog niet had was wednesday morning 3 a.m. Laat ik op koninginnedag net die plaat tegenkomen, eerste druk uit de V.S. in perfecte staat... En voor maar 15 gulden, dus Jeroentje was ook weer blij :9~:9~
  zondag 18 augustus 2002 @ 17:42:17 #23
34390 BIG_J
...only wears XXL
pi_5427522
The Graduate heb ik, ook op DVD alleen dan hoor je de muziek in de film (logisch). Persoonlijk vind ik 'm niet erg sterk, op het album staan ook heel veel non-vocale nummers.

Het is lastig om aan de cd te komen, kwam hem toevallig tegen bij de *reclame jingle* V&D */reclame jingle*.

Ik zoek nog steeds "Paul Simon and friends", heb hem gekopiëerd liggen hier maar origineel schijnt hij vrij prijzig te zijn en alleen in de V.S. te verkrijgen. Weet iemand hier misschien iets meer over?

Mislukte zelfmoordpoging, aan mij is geen touw vast te knopen...
  zondag 18 augustus 2002 @ 17:43:01 #24
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_5427529
Ik luister heel vaak naar "April come she will" & "Scarborough Fair (parsley, sage, rosemary and thyme)"

Echt mooie nummers. Maar ik vind het hele euvre van dit duo erg goed.

Asumption is the mother of all fuck-ups
pi_5427587
Ik heb die Graduate soundtrack ook (op lp), maar dat is nou niet echt een essentiele aanschaf, volgens mij staan vrijwel alle nummers ook op andere platen en met die instrumentaaltjes hadden S&G volgens mij niets te maken.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')