Ik hou erg veel van hun muziek. ( Heb alles op vinyl plus alles van Paul Simon. ) Wie is er nog meer geinteresseerd in hun muziek? Veel mensen vinden het maar suffe muziek, maar voor mij is het nog steeds ultieme luistermuziek.
Wie volgt?
Hij heeft ook een keer een cd gemaakt waarop hij samenwerkte met Afrikaanse muzikanten (weet de titel niet meer), maar das misschien wel mijn favoriete cd van hem.
Alhoewel die muziek die hij daarvoor met Art maakte ook wel relaxed was.
Paul Simon kan ook van een aantal onmogelijke gitaarakkoorden een vreselijk mooi nummer creeëren...
quote:Raar mannetje is het eigenlijk he... die mimiek die die heeft (of eigenlijk dus niet) amper een gelaatsuitdrukking. Hij staat er schijnbaar onaangedaan bij op het podium. Terwijl de muziek zoveel beleving en gevoel uitstraalt. Das dan wel weer erg tof om te horen.
Op zondag 18 augustus 2002 01:56 schreef Frozen het volgende:
Ik heb een maand terug zijn dvd gekocht van zijn laatste tournee. Is echt vreselijk goed. Al is het erg saai om te zien
quote:is een aantal jaren geweest in de vorm van een concert in central park in NY, dacht ik..
Op zondag 18 augustus 2002 01:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik geef mijn linkerarm (dit lieg ik) voor een reünie.
Maar Simon & Garfunkel is zoooooooo zoet. Paul Simon alleen is een stuk leuker.
Ik hoorde een keer dat Paul Simon zijn concerten altijd begint met een nummer van Simon & Garfunkel (weet niet welk nummer), omdat hij zo wil laten zien dat hij wel in is voor een reünie en Garfunkel niet.
Vind ik wel humor!
quote:Graceland
Op zondag 18 augustus 2002 01:54 schreef Solid_Snake het volgende:
Jep, vooral Paul Simon is errug goed.Hij heeft ook een keer een cd gemaakt waarop hij samenwerkte met Afrikaanse muzikanten (weet de titel niet meer),
En ja het is erg goeie muziek zowel Simon and Garfunkel, als Paul Simon solo.
Bookends is het beste wat ze hebben gemaakt vind ik (vooral dan de Bookends songcycle track 1 t/m 7).
quote:'kook!
Op zondag 18 augustus 2002 02:00 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vind The Boxer erg mooi.
En Ceciliaaaaaaa is trouwens ook wel lekker.
50 Ways to leave your lover
Van S&G vind ik Homeward Bound 1 van de beste nummers.
Jammer dat The Concert in Central Park niet op DVD verkrijgbaar is, zelfs een video heb ik niet kunnen vinden.
Muzikaal super super sterk.
Paul alleen is natuurlijk ook geniaal. Die mix van Afrikaans swingen en westerse refreins is perfect in het album Graceland.
Jammer dat ze langzaam verdwenen zijn uit de top 100 AT (Bridge ovtw heeft er jaren en jaren ingestaan). Ach ja, de BreEzah generatie kent het niet zo meer he?
Mijn favo's zijn:
Think too much - Album Hearts and bones
The Boxer - Meerdere albums, de beste op Concert in Central Park
The Obvious Child - Rhythm of the saints
Leuk dat er toch meer mensen zijn die het goede muziek vinden, mensen om mij heen noemen het ook suffe muziek.
Enkele weken terug zond rtl4 nog het concert in central park uit van Paul simon. Helaas niet opgenomen. De kwaliteit was ook vrij slecht overigens. ( rtl4 heeft wel vaker op zondag leuke muziekprogramma's )
Paul Simon solo heeft ook wel goede platen gemaakt, maar S&G vind ik beter.
Ik zoek alleen nog de Graduate Remastered Edition.., van alle andere albums zijn ook remasters uitgekomen, maar die van graduate heb ik nog nergens kunnen vinden
vind S&G samen beter als S of G solo btw
Het is lastig om aan de cd te komen, kwam hem toevallig tegen bij de *reclame jingle* V&D */reclame jingle*.
Ik zoek nog steeds "Paul Simon and friends", heb hem gekopiëerd liggen hier maar origineel schijnt hij vrij prijzig te zijn en alleen in de V.S. te verkrijgen. Weet iemand hier misschien iets meer over?
Echt mooie nummers. Maar ik vind het hele euvre van dit duo erg goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |