abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117003999
Sinds vandaag loopt mijn wasmachine trommel vast bij het draaien.
Probleem is vanmorgen ontstaan. Ik had de wasmachine aan voor normaal programma met normale hoeveelheid was en tijdens het centrifugeren begint de machine ineens een hels kabaal te maken (geluid leek alsof de trommel los was of in ieder geval oorverdovend hard, niet zoals het gepiep nu). Wasmachine meteen uitgezet en was er uit gehaald. Ik zag later dat aan de kant waar de motor zit een kleine duts in de trommel zit.

Als ik nu dus de trommel draai dan piept ie heel erg en loopt de trommel vast op sommige plekken (zie filmpje). Ik heb zelf wat speurwerk verricht via google en kom bij versleten lagers en/of koolborstels uit. Ik twijfel alleen of dit het is omdat ik veel lees dat de trommel dan niet meer draait. Het vreemde is ook dat de wasmachine nog draaide vanmorgen en ineens een hels kabaal maaktte alsof er iets los schoot en nu moeilijk nog draait.

Komt dit iemand van jullie bekend voor? Ik wil zelf kijken of het de moeite waard is om een monteur te laten langskomen (machine is al meer dan 8 jaar oud), maar als de kosten hoger zijn dan ¤ 150,- koop ik denk ik een nieuwe of nieuwe tweedehands. De machine is trouwens type: Nordland Inox WVL1400A.

Ik hoop dat iemand nog advies kan geven/tips heeft.

Foto's: http://www.flickr.com/pho(...)72/#photo_8005683872

Filmpje met geluid ;-)

[ Bericht 9% gewijzigd door MissPuck op 20-09-2012 15:28:47 ]
  woensdag 19 september 2012 @ 22:16:36 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117004261
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef MissPuck het volgende: Probleem bij nieuwe kopen is dat ik dit loodzware apparaat van 3 hoog naar beneden moet takelen....
Bij aanschaf van een nieuwe machine nemen ze de oude toch mee? Verwijderingsbijdrage heet dat toch?
pi_117004336
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Bij aanschaf van een nieuwe machine nemen ze de oude toch mee? Verwijderingsbijdrage heet dat toch?
^^ Dat. Gewoon afspraak over maken met de verkoper.
censuur :O
pi_117004512
Ja maar moet wel door het raam getakeld worden met touw & blok, en sterke mensen...zucht heb net de verhuizing achter de rug ;-)

Of klimt de verkoper (noem geen grote bedrijven) met wasmachine en al een smal trappenhuis door naar 3 hoog? In dat geval....:)
  woensdag 19 september 2012 @ 22:31:19 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117005057
Kan er ook een beugel in de trommel vastzitten?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 september 2012 @ 22:31:23 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117005060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef MissPuck het volgende:
Ja maar moet wel door het raam getakeld worden met touw & blok, en sterke mensen...zucht heb net de verhuizing achter de rug ;-)

Of klimt de verkoper (noem geen grote bedrijven) met wasmachine en al een smal trappenhuis door naar 3 hoog? In dat geval....:)
Volgens mij gaat dat via de trap. Maar volgens mij hoef jij je niet druk te maken over hoe de oude machine naar beneden komt.
pi_117005231
Als tussenstap voor het weggooien kun je hem altijd nog even openschroeven en hier pics plaatsen. Misschien is het allemaal met wat aanwijzingen van buitenaf op te lossen :)

Het is tenslotte maar een wasmachine.
  Spellchecker woensdag 19 september 2012 @ 22:44:56 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_117005846
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:31 schreef Lienekien het volgende:
Kan er ook een beugel in de trommel vastzitten?
ik denk ook dat er iets vastzit...
pi_117006058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef MissPuck het volgende:

Als je de nieuwe laat installeren zullen ze de oude gewoon meenemen. Zo ging het iig waar ik werkte.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_117012625
Met een beetje pech is het trommelkruis gebroken. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_117017276
Ik heb een filmpje gemaakt :)

Ik ben er volgens mij achter wat het is...of in ieder geval ik heb iets ontdekt wat los zit aan de achterkant een ronde ring van rubber met draden eraan...maar krijg de foto's niet geupload.

Toch wel gelukt, foto's staan hier:
http://www.flickr.com/pho(...)72/#photo_8005683872

[ Bericht 14% gewijzigd door MissPuck op 20-09-2012 13:22:13 ]
pi_117017462
Snaar kapot?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  donderdag 20 september 2012 @ 11:29:10 #13
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_117017478
Als er een kledingstuk, bijvoorbeeld een sok, tussen de trommel en de kuip terecht is gekomen krijg je dit verschijnsel vaak ook.
Another day older and deeper in debt
pi_117017498
http://www.flickr.com/pho(...)72/#photo_8005683872

Ik heb wat foto's gemaakt. Of van het ronde rubberen ding, kan dat het zijn? Lijkt mij dat ding ergens aan bevestigd moet zijn ipv los.

Wasmachine is ouder dan 8 jaar.

Ik heb trouwens met BCC gebeld voor bezorgen maar die zetten een nieuwe alleen af voor de deur en willen niet meehelpen met takelen..ivm verzekeringstechnisch. Te begrijpen, maar hoe krijg ik dat ding dan boven in mijn eentje. Trappengat is namelijk vrij smal en past er dan denk ik niet door.

[ Bericht 44% gewijzigd door MissPuck op 20-09-2012 13:23:35 ]
  donderdag 20 september 2012 @ 11:34:01 #15
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_117017640
Lijkt wel alsof je verwarmingselement met een hoop geweld afgebroken is.
pi_117017687
Hmm met geweld ging het wel kapot toen de wasmachine gister aan stond... Machine was aan het centrifugeren en ineens een hels kabaal....
  donderdag 20 september 2012 @ 11:40:41 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117017830
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:29 schreef MissPuck het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb trouwens met BCC gebeld voor bezorgen maar die zetten een nieuwe alleen af voor de deur en willen niet meehelpen met takelen..ivm verzekeringstechnisch.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen ketens zijn die gewoon tot boven bezorgen. Toen ik een wasdroger moest hebben, werd er gevraagd of het naar de begane grond moest, of naar een etage. Héél vreemd dit van BCC, even kijken of ik wat kan vinden ergens.
  donderdag 20 september 2012 @ 11:45:10 #18
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_117017951
http://www.wasmachine.nl/ bezorgt ook tot op de 3e verdieping van een flatgebouw.
  donderdag 20 september 2012 @ 11:46:41 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117018014
https://www.veiligkopen.n(...)nfoSmall.csp?Item=24 (scrollen naar 'Extra Service')

http://www.bobshop.nl/klantenservice/bezorgen/bezorgdienst/45

Als het apparaat via de trap kán, dan doen ze het ook. (Maar takelen inderdaad niet.) Dus dat moet je uitzoeken.
pi_117018116
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat er geen ketens zijn die gewoon tot boven bezorgen. Toen ik een wasdroger moest hebben, werd er gevraagd of het naar de begane grond moest, of naar een etage. Héél vreemd dit van BCC, even kijken of ik wat kan vinden ergens.
Ze willen het wel naar boven brengen maar past niet of heel moeilijk door het smalle trappengat...veel makkelijker om touw en blok te gebruiken (zo is de wasmachine ook naar binnen gekomen en hebben al touw & blok) en door het raam in mijn huis te zetten.Alleen voor touw en blok moet je wel een paar man hebben die gaan trekken en aanpakken en daar mogen BCC bezorgers niet bij helpen.

Misschien een andere leverancier wel.. Thanks voor de hulp :)
pi_117018145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:29 schreef MissPuck het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb wat foto's gemaakt. Of van het ronde rubberen ding, kan dat het zijn? Lijkt mij dat ding ergens aan bevestigd moet zijn ipv los.

Wasmachine is ouder dan 8 jaar.

Ik heb trouwens met BCC gebeld voor bezorgen maar die zetten een nieuwe alleen af voor de deur en willen niet meehelpen met takelen..ivm verzekeringstechnisch. Te begrijpen, maar hoe krijg ik dat ding dan boven in mijn eentje. Trappengat is namelijk vrij smal en past er dan denk ik niet door.
Bij de Its, waar ik gewerkt heb, waren we gewoon verplicht de oude mee te nemen als deze door het trappengat past. Voorwaarde was wel dat de klant ook voor de installatieservice had gekozen en we de nieuwe dus ook moeten installeren. Anders moet de machine buiten staan oid zodat ie gewoon in 1 keer kan worden meegenomen. Naar mijn weten doet ze dit bij de MM e.d ook gewoon zo.
  donderdag 20 september 2012 @ 11:51:53 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117018219
quote:
7s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Bij de Its, waar ik gewerkt heb, waren we gewoon verplicht de oude mee te nemen als deze door het trappengat past. Voorwaarde was wel dat de klant ook voor de installatieservice had gekozen en we de nieuwe dus ook moeten installeren. Anders moet de machine buiten staan oid zodat ie gewoon in 1 keer kan worden meegenomen. Naar mijn weten doet ze dit bij de MM e.d ook gewoon zo.
Ja, volgens mij ook!

Maar hier hangt het volgens mij om: kán de machine door het trapgat? Zoja, dan is het hun zaak om de machine boven te krijgen. Zo nee: dan moet je mensen inschakelen om te takelen. Maar dat is dan wel één machine naar beneden en één machine naar boven. En dan mag je de oude nog zelf afvoeren.
pi_117018335
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef MissPuck het volgende:

[..]

Ze willen het wel naar boven brengen maar past niet of heel moeilijk door het smalle trappengat...veel makkelijker om touw en blok te gebruiken (zo is de wasmachine ook naar binnen gekomen en hebben al touw & blok) en door het raam in mijn huis te zetten.Alleen voor touw en blok moet je wel een paar man hebben die gaan trekken en aanpakken en daar mogen BCC bezorgers niet bij helpen.

Misschien een andere leverancier wel.. Thanks voor de hulp :)
Dan is het toch vrij eenvoudig? Nodig een paar mensen uit, sla een kratje bier in, en je bent er.
censuur :O
pi_117018357
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, volgens mij ook!

Maar hier hangt het volgens mij om: kán de machine door het trapgat? Zoja, dan is het hun zaak om de machine boven te krijgen. Zo nee: dan moet je mensen inschakelen om te takelen. Maar dat is dan wel één machine naar beneden en één machine naar boven. En dan mag je de oude nog zelf afvoeren.
Toen ik daar werkte ben ik wel eens in amsterdam geweest en soms moest dan zo'n extra wagentje mee waarmee je kon takelen, speciaal voor situaties zoals in de OP beschreven. Dit heb ik overigens maar 1 keer meegemaakt en daar was het bedrijf ook redelijk uniek in.

TS, je kunt ook een bovenlader kopen en de oude uit elkaar schroeven en zo naar beneden brengen.
pi_117018382
quote:
Maar hier hangt het volgens mij om: kán de machine door het trapgat?
Ik betwijfel het...trappengat is smal en stijl. Naar 1 hoog is te doen, maar van 1 naar 2 en 2 naar 3 is pittig. Al is er ooit wel een matras breedte 160 bij 200 cm weliswaar dubbelgevouwen in de breedte naar boven gekomen met heel veel duwen en trekken... Weet niet of dat ook mogelijk is met een wasmachine..lijkt mij gevaarlijk voor degene die onderaan staat en moet duwen.

Maar voordat ik een nieuwe koop, misschien dat mijn huidige wasmachine te maken is ;-)
Iemand nog tips over wat het mogelijk kan zijn en/of dit makkelijk te maken is?

[ Bericht 3% gewijzigd door MissPuck op 20-09-2012 15:25:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')