Bij aanschaf van een nieuwe machine nemen ze de oude toch mee? Verwijderingsbijdrage heet dat toch?quote:Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef MissPuck het volgende: Probleem bij nieuwe kopen is dat ik dit loodzware apparaat van 3 hoog naar beneden moet takelen....
^^ Dat. Gewoon afspraak over maken met de verkoper.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij aanschaf van een nieuwe machine nemen ze de oude toch mee? Verwijderingsbijdrage heet dat toch?
Volgens mij gaat dat via de trap. Maar volgens mij hoef jij je niet druk te maken over hoe de oude machine naar beneden komt.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef MissPuck het volgende:
Ja maar moet wel door het raam getakeld worden met touw & blok, en sterke mensen...zucht heb net de verhuizing achter de rug ;-)
Of klimt de verkoper (noem geen grote bedrijven) met wasmachine en al een smal trappenhuis door naar 3 hoog? In dat geval....:)
ik denk ook dat er iets vastzit...quote:Op woensdag 19 september 2012 22:31 schreef Lienekien het volgende:
Kan er ook een beugel in de trommel vastzitten?
Als je de nieuwe laat installeren zullen ze de oude gewoon meenemen. Zo ging het iig waar ik werkte.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef MissPuck het volgende:
Ja maar moet wel door het raam getakeld worden met touw & blok, en sterke mensen...zucht heb net de verhuizing achter de rug ;-)
Of klimt de verkoper (noem geen grote bedrijven) met wasmachine en al een smal trappenhuis door naar 3 hoog? In dat geval....:)
Ik kan me niet voorstellen dat er geen ketens zijn die gewoon tot boven bezorgen. Toen ik een wasdroger moest hebben, werd er gevraagd of het naar de begane grond moest, of naar een etage. Héél vreemd dit van BCC, even kijken of ik wat kan vinden ergens.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:29 schreef MissPuck het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens met BCC gebeld voor bezorgen maar die zetten een nieuwe alleen af voor de deur en willen niet meehelpen met takelen..ivm verzekeringstechnisch.
Ze willen het wel naar boven brengen maar past niet of heel moeilijk door het smalle trappengat...veel makkelijker om touw en blok te gebruiken (zo is de wasmachine ook naar binnen gekomen en hebben al touw & blok) en door het raam in mijn huis te zetten.Alleen voor touw en blok moet je wel een paar man hebben die gaan trekken en aanpakken en daar mogen BCC bezorgers niet bij helpen.quote:Ik kan me niet voorstellen dat er geen ketens zijn die gewoon tot boven bezorgen. Toen ik een wasdroger moest hebben, werd er gevraagd of het naar de begane grond moest, of naar een etage. Héél vreemd dit van BCC, even kijken of ik wat kan vinden ergens.
Bij de Its, waar ik gewerkt heb, waren we gewoon verplicht de oude mee te nemen als deze door het trappengat past. Voorwaarde was wel dat de klant ook voor de installatieservice had gekozen en we de nieuwe dus ook moeten installeren. Anders moet de machine buiten staan oid zodat ie gewoon in 1 keer kan worden meegenomen. Naar mijn weten doet ze dit bij de MM e.d ook gewoon zo.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:29 schreef MissPuck het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb wat foto's gemaakt. Of van het ronde rubberen ding, kan dat het zijn? Lijkt mij dat ding ergens aan bevestigd moet zijn ipv los.
Wasmachine is ouder dan 8 jaar.
Ik heb trouwens met BCC gebeld voor bezorgen maar die zetten een nieuwe alleen af voor de deur en willen niet meehelpen met takelen..ivm verzekeringstechnisch. Te begrijpen, maar hoe krijg ik dat ding dan boven in mijn eentje. Trappengat is namelijk vrij smal en past er dan denk ik niet door.
Ja, volgens mij ook!quote:Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Bij de Its, waar ik gewerkt heb, waren we gewoon verplicht de oude mee te nemen als deze door het trappengat past. Voorwaarde was wel dat de klant ook voor de installatieservice had gekozen en we de nieuwe dus ook moeten installeren. Anders moet de machine buiten staan oid zodat ie gewoon in 1 keer kan worden meegenomen. Naar mijn weten doet ze dit bij de MM e.d ook gewoon zo.
Dan is het toch vrij eenvoudig? Nodig een paar mensen uit, sla een kratje bier in, en je bent er.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef MissPuck het volgende:
[..]
Ze willen het wel naar boven brengen maar past niet of heel moeilijk door het smalle trappengat...veel makkelijker om touw en blok te gebruiken (zo is de wasmachine ook naar binnen gekomen en hebben al touw & blok) en door het raam in mijn huis te zetten.Alleen voor touw en blok moet je wel een paar man hebben die gaan trekken en aanpakken en daar mogen BCC bezorgers niet bij helpen.
Misschien een andere leverancier wel.. Thanks voor de hulp![]()
Toen ik daar werkte ben ik wel eens in amsterdam geweest en soms moest dan zo'n extra wagentje mee waarmee je kon takelen, speciaal voor situaties zoals in de OP beschreven. Dit heb ik overigens maar 1 keer meegemaakt en daar was het bedrijf ook redelijk uniek in.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook!
Maar hier hangt het volgens mij om: kán de machine door het trapgat? Zoja, dan is het hun zaak om de machine boven te krijgen. Zo nee: dan moet je mensen inschakelen om te takelen. Maar dat is dan wel één machine naar beneden en één machine naar boven. En dan mag je de oude nog zelf afvoeren.
Ik betwijfel het...trappengat is smal en stijl. Naar 1 hoog is te doen, maar van 1 naar 2 en 2 naar 3 is pittig. Al is er ooit wel een matras breedte 160 bij 200 cm weliswaar dubbelgevouwen in de breedte naar boven gekomen met heel veel duwen en trekken... Weet niet of dat ook mogelijk is met een wasmachine..lijkt mij gevaarlijk voor degene die onderaan staat en moet duwen.quote:Maar hier hangt het volgens mij om: kán de machine door het trapgat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |