abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2012 @ 20:19:55 #1
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116996761
Dollar no longer primary oil currency as China begins to sell oil using Yuan

Kijk, dat is goed nieuws, China gaat olie kopen met de eigen Yuan. Wordt eindelijk onthuld hoe de echte economische machtsverhoudingen liggen want de VS had natuurlijk onterecht belachelijk veel voordeel van het feit dat olie altijd en overal in dollar's werd afgerekend.
pi_116997102
Jij gunt ze dat voordeel niet?
pi_116997204
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef SuperImposed het volgende:
Dollar no longer primary oil currency as China begins to sell oil using Yuan

Kijk, dat is goed nieuws, China gaat olie kopen met de eigen Yuan. Wordt eindelijk onthuld hoe de echte economische machtsverhoudingen liggen want de VS had natuurlijk onterecht belachelijk veel voordeel van het feit dat olie altijd en overal in dollar's werd afgerekend.
Die Yuan klopt voor geen kant. Lijkt me geen positieve ontwikkeling. :{
pi_116997256
Spannend hoor, kijken wat de VS gaat doen met een enorm leger dat ze na zo'n verandering niet heel lang in stand kunnen houden. Snel toeslaan?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_116997328
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:27 schreef jamesb het volgende:

[..]

Die Yuan klopt voor geen kant. Lijkt me geen positieve ontwikkeling. :{
Net of de dollar wel klopt. :P De VS kan feitelijk zoveel bijdrukken als ze willen omdat alles toch in dollars gaat. Daarom zijn die Amerikanen zo rijk geworden. Als China nu alles gewoon kopen door wat geld bij te drukken, dan zijn zij spekkoper.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:30:45 #6
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116997395
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:25 schreef Apuleius het volgende:
Jij gunt ze dat voordeel niet?
niet als het ten koste van mij / de rest van de wereld gaat
  woensdag 19 september 2012 @ 20:31:30 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_116997441
Dit soort acties wordt in het algemeen zeer zwaar bestraft door de VS. Normaal gesproken liggen de leiders dan binnen een half jaar met een gaatje in hun hoofd onder de smeulende puinhopen van hun hoofdstad. Maar met China gaat dat toch lastiger.

Logisch is het wel. Amerika leeft al sinds de Tweede Wereldoorlog feitelijk op de pof. Het tekort op hun handelsbelang is gigantisch. De enige reden waarom ze dat decennia kunnen volhouden is dat de dollar feitelijk de reserve-currency van de wereld is. Door flink bij te drukken kunnen ze bijna onbeperkt financieren. Daarnaast hebben ze bijvoorbeeld ook veel landen aangeboden hun goud bij hen in de kluis te leggen (van Nederland 80% ofzo). Maar als een andere munt dan de dollar gebruikt mag worden om te betalen, dan kunnen ze daar niet lang meer mee doorgaan.
The End Times are wild
pi_116997461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Net of de dollar wel klopt. :P De VS kan feitelijk zoveel bijdrukken als ze willen omdat alles toch in dollars gaat. Daarom zijn die Amerikanen zo rijk geworden. Als China nu alles gewoon kopen door wat geld bij te drukken, dan zijn zij spekkoper.
Scheelt dat die dollar door dat bijdrukken wel aan inflatie is onderworpen. Feit blijft wel dat de Yuan is ondergewaardeerd.
pi_116997528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:30 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

niet als het ten koste van mij / de rest van de wereld gaat
Ik denk niet dat het nu goedkoper zal worden.
pi_116997556
Het verschil tussen sell en buy is TS niet geheel duidelijk ;)
pi_116997576
Want to sell betekent kopen?
pi_116997580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:31 schreef jamesb het volgende:

[..]

Scheelt dat die dollar door dat bijdrukken wel aan inflatie is onderworpen. Feit blijft wel dat de Yuan is ondergewaardeerd.
Juist, de yuan is ondergewaardeerd, dus China gaat nu gewoon hun kracht inwisselen voor een status à la Amerika die onbeperkt veel spullen kunnen gaan invoeren.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:35:33 #13
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116997690
Wat betekent dit? Heb er niet echt verstand van.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:36:07 #14
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116997724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:33 schreef JoPiDo het volgende:
Het verschil tussen sell en buy is TS niet geheel duidelijk ;)
quote:
On Thursday, Sept. 6... just a few days ago, China made the official announcement. China said on that day, our banking system is ready, all of our communication systems are ready, all of the transfer systems are ready, and as of that day, Thursday, Sept. 6, any nation in the world that wishes from this point on, to buy, sell, or trade crude oil, can do using the Chinese currency, not the American dollar.
pi_116997730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:33 schreef Thomas B. het volgende:
Want to sell betekent kopen?

Since China is not a natural oil producing nation, the question most people will ask is how will the Asian economic power get enough oil to affect dollar hegemony? That question was also answered by Lindsey Williams when he pointed out a new trade agreement that was signed on Sept. 7 between China and Russia, in which the Russian Federation agreed to sell oil to China in any and all amounts they desired.

Het gaat om een één-tweetje van China en Rusland. China gaat doorverkopen, en vanwege de macht van China+Ruslandz al Amerika dit niet kunnen stoppen.
pi_116997739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:33 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Juist, de yuan is ondergewaardeerd, dus China gaat nu gewoon hun kracht inwisselen voor een status à la Amerika die onbeperkt veel spullen kunnen gaan invoeren.
Lijkt me dat de economische positie van China daarvoor nog niet sterk genoeg is. Maargoed, meningen verschillen.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:37:36 #17
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116997805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:31 schreef LXIV het volgende:
Dit soort acties wordt in het algemeen zeer zwaar bestraft door de VS. Normaal gesproken liggen de leiders dan binnen een half jaar met een gaatje in hun hoofd onder de smeulende puinhopen van hun hoofdstad. Maar met China gaat dat toch lastiger.

Logisch is het wel. Amerika leeft al sinds de Tweede Wereldoorlog feitelijk op de pof. Het tekort op hun handelsbelang is gigantisch. De enige reden waarom ze dat decennia kunnen volhouden is dat de dollar feitelijk de reserve-currency van de wereld is. Door flink bij te drukken kunnen ze bijna onbeperkt financieren. Daarnaast hebben ze bijvoorbeeld ook veel landen aangeboden hun goud bij hen in de kluis te leggen (van Nederland 80% ofzo). Maar als een andere munt dan de dollar gebruikt mag worden om te betalen, dan kunnen ze daar niet lang meer mee doorgaan.
Het is inderdaad wel verdacht dat nu ook Iran op de lijst staat om een bezoekje te krijgen van het Amerikaanse leger. Net als Irak van plan was om olie in euro's te gaan verkopen.
pi_116997811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:36 schreef jamesb het volgende:

[..]

Lijkt me dat de economische positie van China daarvoor nog niet sterk genoeg is. Maargoed, meningen verschillen.
Gaat niet om de economische positie maar de militaire en het lijkt me dat China inmiddels echt niet meer gepakt kan worden door de VS.
pi_116998038
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Gaat niet om de economische positie maar de militaire en het lijkt me dat China inmiddels echt niet meer gepakt kan worden door de VS.
In militair opzicht stelt China nog bar weinig voor in de wereld. Ga het leger maar eens vergelijken met de VS.

Bovendien heeft de militaire positie maar weinig te maken met de Chinese munt of de koopkracht.
pi_116998418
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:41 schreef jamesb het volgende:

[..]

In militair opzicht stelt China nog bar weinig voor in de wereld. Ga het leger maar eens vergelijken met de VS.

Bovendien heeft de militaire positie maar weinig te maken met de Chinese munt of de koopkracht.
Het gaat erom dat de VS in principe een oneindige mogelijkheid om te importeren heeft. Die positie leunt op het belang van oliedollars. Tot nu toe kon geen enkel land hieraan ontkomen maar nu gaan China en Rusland dit SAMEN wel doen. Ik zie de VS geen WMD's plannen in Rusland èn China. Dus kunnen we ervan uitgaan dat de oliedollar binnen een paar jaar zijn macht kwijt is. Daarmee zal ook de VS langzaam ineenstorten.

Zodra China het belang van de yuan in de oliehandel heeft verzilverd, kunnen ze effectief de positie van de VS onvernemen.

Niet zo naïef zijn om te denken dat er geen plan achter zit. En dat is hun goed recht. De VS heeft het ook ooit netjes uitgevogeld en zijn er een superieure wereldmacht door geworden. Zonder gratis voorraden is dat echter ook snel weer voorbij.
pi_116998603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de VS in principe een oneindige mogelijkheid om te importeren heeft. Die positie leunt op het belang van oliedollars. Tot nu toe kon geen enkel land hieraan ontkomen maar nu gaan China en Rusland dit SAMEN wel doen. Ik zie de VS geen WMD's plannen in Rusland èn China. Dus kunnen we ervan uitgaan dat de oliedollar binnen een paar jaar zijn macht kwijt is. Daarmee zal ook de VS langzaam ineenstorten.

Zodra China het belang van de yuan in de oliehandel heeft verzilverd, kunnen ze effectief de positie van de VS onvernemen.

Niet zo naïef zijn om te denken dat er geen plan achter zit. En dat is hun goed recht. De VS heeft het ook ooit netjes uitgevogeld en zijn er een superieure wereldmacht door geworden. Zonder gratis voorraden is dat echter ook snel weer voorbij.
Zit wat in! Zo had ik het nog niet bekeken.. Gaat gezellig worden dus de komende jaren :7
  woensdag 19 september 2012 @ 20:53:34 #22
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_116998938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:41 schreef jamesb het volgende:

[..]

ze hebben wel een stuk meer mensen, human wave techniek werkt vrij goed als je alleen maar conventionele wapens mag gebruiken
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_116999540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:53 schreef cool15 het volgende:

[..]

ze hebben wel een stuk meer mensen, human wave techniek werkt vrij goed als je alleen maar conventionele wapens mag gebruiken
Met conventionele wapens kun je prima een overmacht de baas. Ook een overmacht die vele malen groter is...

Overigens lijkt het me dat momenteel de Amerikaanse luchtmacht een dag nodig heeft om de Chinese weg te vagen. En dan hebben we het nog niet eens gesproken over de absolute overmacht op zee. Alleen China binnenvallen lijkt me dan niet echt zo'n strak plan..
pi_116999718
Oorlogje tussen China en USA kan beginnen *O*
pi_117003206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Oorlogje tussen China en USA kan beginnen *O*

^O^
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')