Hoezo? Zolang ze maar wel ingeschreven staat op het adres is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:08 schreef Scorpie het volgende:
Als je vriendin niet als huurder op het contract staat maar wel bij je inwoont heb je een probleem.
Omdat haar inkomen door TS niet meegenomen wordt bij de toetsing voor de huurtoeslag?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo? Zolang ze maar wel ingeschreven staat op het adres is er niets aan de hand.
Je kunt ook toeslagpartner zijn zonder dat je als huurder op het contract staat vermeld.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat haar inkomen door TS niet meegenomen wordt bij de toetsing voor de huurtoeslag?
Aha. Nou ja, TS heeft daar nog geen woord over gerept.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:17 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt ook toeslagpartner zijn zonder dat je als huurder op het contract staat vermeld.
Voor de berekening van de huurtoeslag moet het inkomen dus wel worden meegenomen.
Dat dus, je wordt automatisch toeslag partners omdat je op hetzelfde adres staat ingeschreven, dit moet je bij je aanvraag van de huurtoeslag doen. Dus beide inkomens. De grens is voor 2012 op ¤29.000 bruto!quote:Op woensdag 19 september 2012 20:17 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt ook toeslagpartner zijn zonder dat je als huurder op het contract staat vermeld.
Voor de berekening van de huurtoeslag moet het inkomen dus wel worden meegenomen.
door naast de studie te werken, 24-30 uur..quote:Op woensdag 19 september 2012 20:20 schreef Ticootje het volgende:
Als je allebei nog aan het studeren bent kun je vast ook met z'n 2 een inkomen hebben onder de toeslagen grens. Maar ik vraag me dan wel serieus af hoe je nu je huur van 600 betaald.
Oké. Dus ik woon straks samen met mijn vriendin. Ons gezamenlijke inkomen is max 15000. Ik betaal de huur van 600 euro. Mijn vriendin woont bij me in, maar betaald geen huur. Ik zou dan dus recht op toeslag hebben.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:22 schreef Tikbalang het volgende:
Nee wie er op het huurcontract staat maakt niet uit. Gaat erom wie ingeschreven staan op hetzelfde adres. Hun inkomen bij elkaar opgeteld is beslissend voor de grens van de huurtoeslag.
Het moet dus een woning zijn waar je met 2 personen op ingeschreven kan en mag staan bij de gemeente. Dan woon je dus samen, het gevolg daarvan is dat je in de berekening van je huurtoeslag haar inkomen ook mee moet nemen. Als je de proefberekening op de website van de belastingdienst invult moet het wel duidelijk zijn. Het maakt namelijk niet uit op wie zijn/haar naam het contract staat, maar om wie er wonen en wat hun inkomen samen is.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:22 schreef Tikbalang het volgende:
Nee wie er op het huurcontract staat maakt niet uit. Gaat erom wie ingeschreven staan op hetzelfde adres. Hun inkomen bij elkaar opgeteld is beslissend voor de grens van de huurtoeslag.
Gast, dit is geen gebruik meer maken van de sociale voorzieningen van dit land maar misbruik. Maar om even te antwoorden, als jullie allebei een eigen huisdeur en nummer hebben zou dat misschien mogelijk zijn ja..quote:Op woensdag 19 september 2012 21:27 schreef Pokervriend het volgende:
[..]
Oké. Dus ik woon straks samen met mijn vriendin. Ons gezamenlijke inkomen is max 15000. Ik betaal de huur van 600 euro. Mijn vriendin woont bij me in, maar betaald geen huur. Ik zou dan dus recht op toeslag hebben.
ps: zouden we ook allebei 300 kunnen betalen en dan allebei toeslag kunnen aanvragen?
Nee, je kunt niet beide toeslag aanvragen. Je krijgt een toeslag per huishouden.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:27 schreef Pokervriend het volgende:
[..]
Oké. Dus ik woon straks samen met mijn vriendin. Ons gezamenlijke inkomen is max 15000. Ik betaal de huur van 600 euro. Mijn vriendin woont bij me in, maar betaald geen huur. Ik zou dan dus recht op toeslag hebben.
ps: zouden we ook allebei 300 kunnen betalen en dan allebei toeslag kunnen aanvragen?
Het gaat dus om jullie gezamenlijk inkomen. En nee, je kunt de huur niet splitsen en twee keer huurtoeslag aanvragen.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:27 schreef Pokervriend het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |