Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Mijn vriendin is zwanger en in januari uitgerekend. Is het mogelijk om van zorgverzekering te wisselen per 1 januari (waarbij een betere dekking aanwezig is voor kraamzorg, geboorte etc)? Of is dit niet mogelijk omdat zij reeds zwanger is? Kan me voorstellen dat daar een bepaalde beperking op zit.
Als je bij OHRA verzekerd bent mag je bij zwangerschap je aanvullende dekking wijzigen naar een pakket waar bijvoorbeeld kraamzorg etc. in zit. Je moet dat pakket dan wel voor de rest van het jaar houden.
Verder kan je inderdaad gewoon overstappen per 1 januari, maar wellicht is het ook handig om bij je huidige maatschappij te informeren wat de mogelijkheden zijn.. Op het laatste moment de juiste dekking krijgen is ook niet echt een fijn gevoel.
Het is eventueel wel handig om dit zo snel als het kan te regelen. In November kan het als ik mij niet vergis. Dit omdat de kraamzorg bv eigenlijk wel al geregeld moet zijn. Sta ook stil bij het risico wat als je vriendin eerder bevalt (afhankelijk of ze begin/eind januari is uitgerekend).
Hier zelfde situatie en gekozen om bij onze huidige maatschappij te blijven, kraamzorg is bv al geregeld. Keuze wel/niet aanvullend nog niet gemaakt, ook omdat heel veel al gedekt word in het basis pakket. Weeg dat ook zeker goed af wat het je oplevert. Zwangerschaps cursus wat vaak word vergoed gaat al niet meer op omdat je daar wellicht voor januari al aan begint. Kraampakket krijg je enkel als je voor de 30 weken al bent ingeschreven. En zo zijn er nog wel een aantal dingen meer. Al zijn er ook zeker zaken die een + geven om wel een andere/aanvullende verzekering te geven.