Waarom niet?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:29 schreef ElisaB het volgende:
Ik kan je uit ervaring zeggen: dit ga je (terecht) niet winnen. Spreek ze erop aan en probeer daarmee iets voor elkaar te krijgen (sowieso de onterechte bijkomende kosten), maar verder is het verspilde moeite.
Ik weet niet wat jij leest, maar volgens mij schreef ik het correct: de onterechte bijkomende kosten moeten ze gewoon schrappen. En dat zullen ze ook ongetwijfeld doen. Maar het is zonde van tijd, moeite en humeur om op basis van deze 'vergissingen' te proberen onder de boetes uit te komen. Gaat niet werkenquote:Op woensdag 19 september 2012 14:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dat hij de boete moet betalen ok.
Maar als TS gewoon correct in het GBA staat, al eerder post heeft onvangen op zijn huidig adres, waarom zou TS dan moeten opdraaien voor de onterechte bijkomende kosten?
Wellicht dat zij er geen gehoor aangeven. In dat geval gewoon het voor laten komen (als dat nog mogelijk is)
Laat maar, niet goed gelezen.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leest, maar volgens mij schreef ik het correct: de onterechte bijkomende kosten moeten ze gewoon schrappen. En dat zullen ze ook ongetwijfeld doen. Maar het is zonde van tijd, moeite en humeur om op basis van deze 'vergissingen' te proberen onder de boetes uit te komen. Gaat niet werken
quote:Op woensdag 19 september 2012 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Laat maar, niet goed gelezen.
Vergissingen? Erm... ik vind het wel een beetje apart: het feit dat ze het niet versturen, omdat ze er nog niet aan zijn toegekomen (wat feitelijk een verkeerde planning is) of dat ze het niet naar je toe hebben gestuurd omdat ze het naar een volkomen verkeerd adres hebben gestuurd. Wat is precies het verschil? Ze moeten toch simpelweg ervoor zorgen dat jij wordt ingelicht?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leest, maar volgens mij schreef ik het correct: de onterechte bijkomende kosten moeten ze gewoon schrappen. En dat zullen ze ook ongetwijfeld doen. Maar het is zonde van tijd, moeite en humeur om op basis van deze 'vergissingen' te proberen onder de boetes uit te komen. Gaat niet werken
Helemaal eens hoor. Superknullig.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
Vergissingen? Erm... ik vind het wel een beetje apart: het feit dat ze het niet versturen, omdat ze er nog niet aan zijn toegekomen (wat feitelijk een verkeerde planning is) of dat ze het niet naar je toe hebben gestuurd omdat ze het naar een volkomen verkeerd adres hebben gestuurd. Wat is precies het verschil? Ze moeten toch simpelweg ervoor zorgen dat jij wordt ingelicht?
Dat zou kunnen als ze daar werken met verschillende systemen en niet overal het zelfde adres vermeldt staat. Maar ik denk ook dat de kans klein is dat dat gebeurd, en dan hebben ze dus gewoon HET correcte adres staan. Dus ik denk dat TS niet helemaal eerlijk is.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef Luxuria het volgende:
De extra kosten zouden inderdaad kwijtgescholden moeten worden, maar denk niet dat je onder die boetes uitkomt.
Wel heel vreemd dat ze sommige poststukken wel goed verzonden hebben en andere niet.
Waarom zou dat niet kunnen? De gemeente waar mijn ouders wonen stuurt heeft zelfs brieven gestuurd naar een niet bestaand adres. Dit ging over voorlichting over nieuwbouw direct naast mijn ouders' huis, dat stuurden ze dus naar een niet bestaand adres, en rekeningen van de gemeente werden wel gewoon naar het goede adres gestuurd. Dus er kan wel degelijk iets verkeerds zijn in de administratie bij het CJIB..quote:Op woensdag 19 september 2012 15:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zou kunnen als ze daar werken met verschillende systemen en niet overal het zelfde adres vermeldt staat. Maar ik denk ook dat de kans klein is dat dat gebeurd, en dan hebben ze dus gewoon HET correcte adres staan. Dus ik denk dat TS niet helemaal eerlijk is.
Oh dat er verkeerde data aanwezig kan zijn weet ik wel. Maar hoe is het feit dat er bij jou bij de gemeente wat fout ging onderbouwing voor het systeem van het CJIB?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:44 schreef essnhills het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? De gemeente waar mijn ouders wonen stuurt heeft zelfs brieven gestuurd naar een niet bestaand adres. Dit ging over voorlichting over nieuwbouw direct naast mijn ouders' huis, dat stuurden ze dus naar een niet bestaand adres, en rekeningen van de gemeente werden wel gewoon naar het goede adres gestuurd. Dus er kan wel degelijk iets verkeerds zijn in de administratie bij het CJIB..
Ik wilde er mee aangeven dat omdat er één brief wel is verstuurd, dat niet betekent dat in het hele systeem van het CJIB dat adres goed staat. Jij zegt dat het onwaarschijnlijk is, ik beweer dat het best wel eens voorkomtquote:Op woensdag 19 september 2012 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat er verkeerde data aanwezig kan zijn weet ik wel. Maar hoe is het feit dat er bij jou bij de gemeente wat fout ging onderbouwing voor het systeem van het CJIB?
TS krijgt vanalles wel, maar net die aanmaning heeft ie niet gehad. Zie, de dingen die op zich goed nieuws zijnvoor hem krijgt ie wel, maar net de dingen die een gat slaan in zijn verhaal zoals hij het hier stelt (want hij hangt alles op aan dat ie dingen niet gekregen heeft) die heeft ie niet gekregen.
Het kan inderdaad zijn dat het zo is, maar ik denk dat dat wel mee valt.
Oh het zal zeker best wel eens voorkomen. Ik vind het alleen frappant dat nou juist die zaken die negatief zijn voor de casus van TS allemaal niet ontvangen zijn toevallig. Dat het kan geloof ik wel, maar in dit geval geloof ik het niet.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:54 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik wilde er mee aangeven dat omdat er één brief wel is verstuurd, dat niet betekent dat in het hele systeem van het CJIB dat adres goed staat. Jij zegt dat het onwaarschijnlijk is, ik beweer dat het best wel eens voorkomt
Primaquote:Op woensdag 19 september 2012 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh het zal zeker best wel eens voorkomen. Ik vind het alleen frappant dat nou juist die zaken die negatief zijn voor de casus van TS allemaal niet ontvangen zijn toevallig. Dat het kan geloof ik wel, maar in dit geval geloof ik het niet.
Wel een pruts systeem dan bij het CJIB, als zij er meerdere adresbestanden op nahouden.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:54 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik wilde er mee aangeven dat omdat er één brief wel is verstuurd, dat niet betekent dat in het hele systeem van het CJIB dat adres goed staat. Jij zegt dat het onwaarschijnlijk is, ik beweer dat het best wel eens voorkomt
Je hebt toch ruim de tijd om dat geld over te maken? Dat per ongeluk verkeerd in de agenda gekeken hebben gaat dan niet op, net als naar verkeerd rekening nummer overmaken. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw 'gepruts' natuurlijk. Dat jij wel of niet op tijd betaald is niet hun verantwoordelijkheid, dat is fair toch?quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:27 schreef Jorgito het volgende:
@Coolguy: waarom zou ik hierover liegen? Ik vertel gewoon exact wat gebeurd is..
Aangezien ik niets van het het CJIB nog van het OM hoorde heb ik dus bij het CJIB om een overzicht van uitstaande boetes gevraagd. Ik heb dit overzicht ontvangen, eind mei. En op mijn nieuwe adres (ik was op 1 april verhuisd) Het is fout gegaan op het moment dat het OM met een uitslag (klaarblijkelijk is het beroep afgewezen, want inmiddels heb ik een aanmaning gekregen wegens het niet betalen van de boete) kwam van het beroep dat ik had aangetekend. Dit heb ik nooit ontvangen. Ik neem aan dat het CJIB daar overheen een nieuwe beschikking heeft gestuurd. Of dat tegelijkertijd met de afwijzing van het beroep een nieuw verzoek tot alsnog betaling van de beschikking is gedaan.
Enige reden die ik me kan bedenken waarom CJIB/OM zich vergist hebben, is dat ik ten tijde van in beroep gaan tegen de beschikking nog op mijn oude adres woonde. En dat men het adres waar ik toen woonde heeft overgenomen. Dat blijft natuurlijk een fout. Men had kunnen en moeten zien dat ik per 1 april verhuisd was. Ik neem namelijk aan dat men verplicht is iemands NAW gegevens op te zoeken in het GBA, waar alles correct stond.
Dat ik niet onder de boete uitkom snap ik ergens wel.. ik heb de overtredingen gemaakt en daarvoor betaal je een boete. Maar wat mij dwars zit is... stel dat ik per ongeluk verkeerd in mijn agenda heb gekeken en de beschikking te laat betaal... of ik heb per ongeluk naar een verkeerd rekening nummer overgemaakt... is het CJIB dan ook zo flexibel.. en zeggen ze dan: kan gebeuren, betaal alsnog maar, zonder verhoging van de boete? Ik denk het niet... Maar nu zij een fout maken (niet in het GBA kijken bij het versturen van de uitslag van het hoger beroep en het opnieuw sturen van een nieuwe beschikking) moet ik dat maar accepteren? Het antwoord zal ongetwijfeld ja zijn.. maar meet dan wel met 2 maten
Zo bedoelde ik dat niet. Ik bedoel, jij sprak over een hypothetische situatie dat zij ook niet coulant zijn als jij een keer 'verkeerd in de agenda gekeken hebt'. Bij een reguliere boete is het zo dat als jij die krijgt, je niet binnen een week hoeft te betalen, daar heb je iets van 6 weken voor ofzo dacht ik. Dus, in dat geval gaat dat 'verkeerd in de agenda kijken' niet op, want als jij je 2 dagen vergist, ik noem maar wat, dan heb je nog steeds ruim 5,5 weken de tijd gehad om te betalen, dus dat je dan niet op tijd betaald omdat je toevallig verkeerd in de agenda gekeken zou hebben is dan geen geldig excuus meerquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:01 schreef Jorgito het volgende:
Wacht even.. dat van verkeerd in de agenda kijken of naar een verkeerd rekeningnummer overmaken is een voorbeeld he... dat is niet gebeurd. Maar stel dat het zou gebeuren... dat zou inderdaad dom zijn ja... Maar is het in dit geval ook niet enorm gepruts van een overheidsinstelling om niet in het GBA te kijken waarnaar ze een document sturen? Kan niet anders of dat ben je met me eens.. Beiden is 'gepruts' en moet gelijk behandeld worden..
Ruim de tijd gehad om geld over te maken? Volgens mij snap je het niet, of heb ik het verkeerd uitgelegd. Waarom zou ik geld overmaken als ik nog geen uitslag van het hoger beroep heb? Dat is gestuurd naar een adres waar ik allang niet meer woon.
Ik ben erachter gekomen dat men mijn beroep heeft afgewezen nadat ik, ná de wettelijke 26 weken die het OM heeft om op mijn beroep te reageren waren verstreken. Ik heb toen het CJIB gebeld met de vraag of ze konden bevestigen dat mijn beschikking geseponeerd was (omdat men niet had gereageerd binnen de 26 weken die ze haddden) Toen zeiden ze dus dat ik inmiddels een aanmaning had mbt die beschikking, omdat ik niet betaald had. Maar hoe had ik kunnen weten dat ik alsnog moest betalen als ik nooit de uitslag van het beroep heb gehad? Zolang het beroep loopt hoef ik niet te betalen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |