Senioren, als in 65+?quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:17 schreef mipmipyeah het volgende:
Gisteren ben ik begonnen met peren te plukken. Alle werknemers (een vaste ploeg vnl bestaande uit senioren die er elk jaar voor hun plezier aanwezig zijn) verdienen 6,50. Dat is ver onder het minimum, wat op 9,36 bruto ligt. 'Maar', werd er mij uitgelegd, 'iedereen krijgt gewoon 6,50'. 'En trouwens, zo doen alle fruittelers dat.'
Ik vraag me nu een paar dingen af:
1) Hoe kan dit legaal gebeuren?
2) Als ik het loonheffingskortingsformulier op 'nee' zet, kan ik dan later bij de belastingaangifte nog wat terugkrijgen? Of zie ik dat verkeerd?
2) Loonheffingskorting laten toepassen op NEE zetten houdt in dat de werkgever zelfs TEVEEL inhoudt, want de KORTING waar iedereen recht op heeft, krijg je niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:21 schreef Innisdemon het volgende:
1. HOe kom jij erbij dat het minimumloon op ¤9,36 zit
2. Nee, want dan houd je werkgever niets in, en mag je het zelf afdragen.
OK SORRY DAT HEB IK DAN VERKEERD BEGREPEN...........quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:23 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
2) Loonheffingskorting laten toepassen op NEE zetten houdt in dat de werkgever zelfs TEVEEL inhoudt, want de KORTING waar iedereen recht op heeft, krijg je niet.
Er is uberhaupt geen formulier om geen loonheffing toe te laten passen dus handig dat je je lekenmening hier plaatst maar daar heeft niemand wat aan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:23 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
OK SORRY DAT HEB IK DAN VERKEERD BEGREPEN...........
ach knul, ooit heb ik eens een formulier ingevuld waar ik aan kon geven of mijn werkgever rekening moest houden bij loonheffingskorting. Ik dacht dat TS dat bedoelde. Maar goed, argumenten zijn aan jou niet besteed, jij kunt alleen maar meteen schelden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:26 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Er is uberhaupt geen formulier om geen loonheffing toe te laten passen dus handig dat je je lekenmening hier plaatst maar daar heeft niemand wat aan.
Ja dat formulier wordt hier ook bedoelt. Dat geef ik ook aan in mijn reactie. Of je de korting wil toepassen. En hij geeft aan dat hij de korting niet wil toepassen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ach knul, ooit heb ik eens een formulier ingevuld waar ik aan kon geven of mijn werkgever rekening moest houden bij loonheffingskorting. Ik dacht dat TS dat bedoelde. Maar goed, argumenten zijn aan jou niet besteed, jij kunt alleen maar meteen schelden.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ach knul, ooit heb ik eens een formulier ingevuld waar ik aan kon geven of mijn werkgever rekening moest houden bij loonheffingskorting. Ik dacht dat TS dat bedoelde. Maar goed, argumenten zijn aan jou niet besteed, jij kunt alleen maar meteen schelden.
Je zou eens wat aan interpunctie moeten doen, is jouw post ook een beetje leesbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |