abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116941431
Ik moet vanaf januari 2013 mijn studieschuld gaan terugbetalen. Echter in 2011 had ik een deel van het jaar geen inkomen en kwam ik in totaal op iets van 12000 bruto uit. In 2012 verdien ik wel meer. Ik kan omdat ik in 2011 een laag inkomen had, verlaging van het maandbedrag aanvragen zodat ik in 2013 minder hoef terug te betalen.

Wordt dat altijd toegekend ookal verdien je inmiddels meer? Ik ga ervan uit dat ik in 2014 weer normaal moet gaan terugbetalen en de rente loopt op ed, maar dat vraag ik niet he ;) Het zou gewoon financieel beter uitkomen om lagere maandlasten te hebben momenteel.
pi_116942252
Uiteindelijk moet je iedere cent terugbetalen. Op het moment dat je in 2014 geen recht meer hebt zal je maandbedrag hoger gezet worden dan dat het nu is om te compenseren voor het te weinig terugbetaalde plus extra rente.

Wat mij betreft een slecht plan.

Verder kan je het altijd aanvragen: "Nee heb je, ja kan je krijgen"
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_116943337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:40 schreef CasualMark het volgende:
Uiteindelijk moet je iedere cent terugbetalen. Op het moment dat je in 2014 geen recht meer hebt zal je maandbedrag hoger gezet worden dan dat het nu is om te compenseren voor het te weinig terugbetaalde plus extra rente.
Die rente is nu 2% of zo. Dat is lager dan wat je betaalt als je ergens geld moet lenen voor je eerste auto of iets dergelijks. Asociaal vind ik het trouwens ook niet om, stel je zou recht hebben op een lager termijnbedrag, daar dan gebruik van te maken; het hele idee van de regeling is nu juist dat je de kans krijgt iets van een vaste voet te krijgen in financiëel opzicht alvorens je moet gaan terugbetalen. Ik denk dat TS het beste de DUO kan bellen voor info.
pi_116943345
Hoe hoog is de studieschuld eigenlijk?
ADHD-C
pi_116943605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:40 schreef CasualMark het volgende:
- - - - - - - - - - - - -
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.

Rotflmao! >:) _O- _O_
Sheppard.
pi_116943637
Ik snap dat ik uiteindelijk alles terug moet betalen en op zich ben ik ook van plan om meer dan minimaal terug te betalen, alleen zou ik het wel fijn vinden om mijn vaste, verplichte maandlasten zo laag mogelijk te hebben. Zo stort ik mijn vakantiegeld en eindejaarsuitkering over naar DUO, staat ook van dit jaar al apart. Maar als mijn auto ermee kapt, ik grote schade aan mijn huis heb ed, dan heb ik momenteel nog niet echt een reservepotje opgebouwd. Dus tot dat op een paar duizend meer dan nu staat, wil ik de verplichtingen zo laag mogelijk houden en meer aflossen wanneer dat kan.

Het is wel een een luxe aanvraag hoor, dat besef ik me ook. Vandaar dat ik me afvraag of het wel mag, omdat ik nu goed verdien.

En waarom wil je weten hoeveel mijn studieschuld is?

Oh en ik heb duo al gebeld.... ze zijn daar in het callcentre niet erg slim sowieso en ik moet wachtten tot het beoordeeld is. Ze konden mijn aanvraag van 4 wk geleden nieteens in hun systeem vinden, dus ik heb geen hoop dat ik hierop snel antwoord krijg. Volgens hen moet ik over 3 wk maar weer opnieuw bellen, de gekkies. Heb voor de zekerheid het dus maar weer opnieuw aangevraagd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dzjonka op 18-09-2012 18:25:33 ]
pi_116944193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Dzjonka het volgende:
En waarom wil je weten hoeveel mijn studieschuld is?
Omdat het uitmaakt voor het bedrag denk ik, en je op de website alleen de draagkracht kan berekenen. Zie hier het effect:
http://www.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=439,E=0000000000350626665,K=1663,Sxi=3,Case=obj(1514)
pi_116944445
Het is een stukje meer qua maandbedrag dan de minimaal vereiste 45 euro pm :P

Zeg maar zo'n 3 a 4 stukjes meer. Maar jouw berekening heb ik allang gemaakt op duo.nl
pi_116944586
:)
oh ok.
pi_117055194
In principe wordt alleen naar het inkomen van het toetsjaar gekeken. Dus dat van 2 jaar eerder. Grote kans dat je dus uitstel van executie krijgt.
pi_117061846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:32 schreef Dzjonka het volgende:
Het is een stukje meer qua maandbedrag dan de minimaal vereiste 45 euro pm :P

Zeg maar zo'n 3 a 4 stukjes meer. Maar jouw berekening heb ik allang gemaakt op duo.nl
Ik moest eigenlijk in januari 2011 beginnen met terugbetalen. Ik heb toen een draagkrachtberekening laten maken en heb dat jaar niets terug betaald. Vanaf april dit jaar betaal ik ¤45,- per maand, ook al is mijn schuld best hoog en zou ik eigenlijk meer moeten betalen. In 2010 verdiende ik namelijk ook niet zo veel. In 2011 ook niet en ik ga dus pas in 2014 meer terug betalen. Dan zijn er al wel mooi een paar jaar om van de 15 die ik terug moet betalen en heb ik hopelijk mijn financiën beter op orde, zodat ik makkelijker terug kan betalen.
pi_117106533
Goed topic dit, herinnert mij eraan dat ik die 320 euro schuld die ik heb opgebouwd in 4,5 jaar over moet maken naar duo!
Fingerspitzgefühl
pi_117110913
Volgens mij berekent DUO je studieschuld "naar draagkracht" oid? Als je dus alles eerlijk invult mag je misschien 'n lager bedrag terugbetalen voor 'n jaartje ofzo.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')