abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116935667
Zonet onderstaand bericht aan de redactie gestuurd. Ik had halverwege de uitzending echt even een Louis momentje hoor, sjesus.

"Met verbazing heb ik gisteren de uitzending over de hypotheekrenteverhoging zitten kijken. Ik heb in 2010 uitgebreid gezocht naar een euribor rente, maar overal stond een bepaling dat de bank de opslag kon verhogen als ze daar zin in hadden. Mijn suggestie dat ik dan het recht willen hebben om de opslag te verlagen wanneer ik daar zin in heb, viel gek genoeg nergens in goede aarde. Uiteindelijk heb ik de handdoek in de ring gegooid en ben ik voor een 10-jaars vaste rente gegaan.

Naar aanleiding van uw uitzending kan ik echter concluderen dat ik nu veel te veel betaal. Namelijk, ondanks dat het met koeieletters in de algemene voorwaarden staat en anno 2009/2010 werkelijk iedereen in dit land weet dat banken niet zomaar op hun mooie woorden te vertrouwen zijn, ben ik kennelijk erg dom geweest de papieren van mijn hypotheek wel door te lezen. Nu zit ik dus met een 10-jaars rente die 2x zo hoog is als een euribor rente.

Wat gaat Radar doen om dit te repareren?"
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 15:18:48 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116935944
;')

Radar gaat niks repareren. Ze stellen alleen maar dingen aan de kaak. Dus je concludeert zelf dat een Euribor hypotheek niet handig is vanwege hun recht de opslag te verhogen, je hebt eieren voor je geld gekozen en hebt voor een 10-jaars vaste rente gekozen.

Maar omdat je nu tv hebt gekeken en je nu concludeert dat jij blijkbaar slechter af bent dan met een euribor hypotheek moet Radar dat nou repareren?

Ben je niet goeed in je bovenkamer of ben je gewoon aan 't trollen :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_116935997
Gewenste oplossing?
pi_116936102
Ik hoop dat die redactie de ironie van de reactie wel inziet. Het is toch niet te geloven dat een redelijk gerespecteerd programma hier op in gaat? Mensen doen iets verschrikkelijk doms, en gaan dan de ander verwijten dat ze dom waren. Waar gaat het heen met dit land?
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 15:24:45 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116936190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:22 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ik hoop dat die redactie de ironie van de reactie wel inziet. Het is toch niet te geloven dat een redelijk gerespecteerd programma hier op in gaat? Mensen doen iets verschrikkelijk doms, en gaan dan de ander verwijten dat ze dom waren. Waar gaat het heen met dit land?
ah, je bedoeld het sarcastisch? dan ben ik het volledig met je eens ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_116936524
Jep, ik was ook verbaasd. Desondanks wens ik die advocate veel succes toe though c_/
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_116936597
Ach, bij iedereen staat ook in de voorwaarden dat de banken een extra zekerheid kunnen eisen zodra blijkt dat de waarde van het onderpand (jouw huis!) in hun ogen te laag is.

Dat gaat net zo hard gezeik geven als de banken daar aan gaan zitten morrelen.
pi_116936789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:35 schreef _VoiD_ het volgende:
Ach, bij iedereen staat ook in de voorwaarden dat de banken een extra zekerheid kunnen eisen zodra blijkt dat de waarde van het onderpand (jouw huis!) in hun ogen te laag is.

Dat gaat net zo hard gezeik geven als de banken daar aan gaan zitten morrelen.
Dat klopt, maar dat is wat lastiger te verkrijgen dan gewoon de opslag verhogen. Als mensen dat onderpand niet hebben (2e huis ofzo) gaan ze verlangen dat een deel terugbetaald moet worden. Dat zullen veel mensen niet kunnen, en dan heeft de bank net zo goed een probleem.

Bij een euribor hypotheek kun je de opslag rustig verhogen aangezien de rente zo laag is. Als die mensen een 1%-stijging niet aankunnen dan hebben ze al helemaal het verkeerde product afgesloten.
pi_116937132
Feit is dat zowel hier als in amerika ze de regels kunnen veranderen wanneer ze maar willen.

Het gebeurt ook bij andere zaken, helaas.
Corrupte honden.
  dinsdag 18 september 2012 @ 15:57:56 #10
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_116937515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Feit is dat zowel hier als in amerika ze de regels kunnen veranderen wanneer ze maar willen.

Het gebeurt ook bij andere zaken, helaas.
Corrupte honden.
Alleen als de klant daar voor tekent. Bij de klanten waar 'vaste opslag' in de offerte stond heeft de rechter de verhoging teruggedraaid.
pi_116943078
Gisteravond (dinsdag) de uitzending van Tegenlicht gezien? Zoniet alsnog even zien op uitzending gemist en je krijgt een eyeopener.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_116949686
Dat de EU en de NL regering defacto de concurrentie op de Nederlandse hypotheekmarkt hebben uitgeschakeld? En dat de Rabo vervolgens hetzelfde heeft gedaan als elke semi-monopolist heeft gedaan sinds het uitvinden van de ruilhandel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')