Misschien was TS net naar een arts of de apotheek.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:58 schreef nelisb het volgende:
Lastig. Wij horen maar een kant van het verhaal.
Maar ziek melden en niet thuis zijn vind ik niet kloppen.
Uit recente ervaring bij mezelf kan ik je verzekeren dat dat de reinste onzin is tegenwoordig, helaas.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
En je staat juridisch heel sterk want je zit ook in de OR. Volgens mij mogen ze je dan ook niet zomaar ontslaan.
Als iemand bij de OR zit dan geniet deze toch van speciale rechten? Ontslag kan dan toch niet zomaar? Volgens mij kan dit niet veranderd zijn, anders zou de baas de volledige OR kunnen ontbinden als hij of zij een keer tegengas krijgt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uit recente ervaring bij mezelf kan ik je verzekeren dat dat de reinste onzin is tegenwoordig, helaas.
Jouw functioneren als werknemer heeft niks te maken met het feit dat je in de OR zit. Als OR-lid zijnde geniet je niet langer om die reden ontslagbescherming. Het is nog niet zo heel lang dat ik weet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:05 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Als iemand bij de OR zit dan geniet deze toch van speciale rechten? Ontslag kan dan toch niet zomaar? Volgens mij kan dit niet veranderd zijn, anders zou de baas de volledige OR kunnen ontbinden als hij of zij een keer tegengas krijgt.
Kan je het toelichten of verwijzen waar ik meer info kan krijgen hierover?
??quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:58 schreef nelisb het volgende:
de insteek die je dan als verweer zou moeten kiezen is aan te tonen dat je niet disfunctioneert en dat het verwijt dat dat wel zo is gerelateerd is aan rancune wegens het OR werk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Vooral de laatste regel in dit stuk is interessant:
http://www.ontslag-krijgen.nl/ontslag-lid-OR.html
En hier:
http://www.ornet.nl/wetgeving/ontslagbescherming-or-lid-4264.html
Dus een werknemer mag niet ontslagen worden als zijn ontslag verband houdt met het OR-lidmaatschap.
Werkgever van TS heeft volgens mij niet nadrukkelijk aangegeven van werknemer af te willen DOOR zijn OR-lidmaatschap maar door vermeend disfunctioneren. Dan geniet je dus geen ontslagbescherming door je lidmaatschap, al ben je er al 100 jaar lid van.
Net alsof je voor elk wissewasje dan de arboarts zou moeten gaan bellen zoals jij het beschrijft.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Niet zomaar op eigen houtje zonder toestemming van de arboarts inderdaad.
Ik ben wel benieuwd waar TS was gisterochtend. Als dat bij de dokter was dan heeft ie daar het volste recht toe om de controleur te missen.
Als TS bij wijze van in de kroeg zat of andere ''leuke'' dingen aan het doen was, heb ik daar minder begrip voor.
Je kunt zoiets niet zomaar even op eigen houtje gaan beslissen.
Toen ik overspannen "thuis" zat was ik juist bijna nooit thuis, ik moest ontspannen en daarom heb ik in die tijd ook de halve Veluwe bekeken :-)quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar TS was gisterochtend. Als dat bij de dokter was dan heeft ie daar het volste recht toe om de controleur te missen.
Als TS bij wijze van in de kroeg zat of andere ''leuke'' dingen aan het doen was, heb ik daar minder begrip voor.
Ehmm... hond uitlaten, boodschappen doen of doktersbezoek. Om maar even enkele mogelijkheden te noemen. Allemaal dingen die moeten gebeuren, ziek of niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:58 schreef nelisb het volgende:
E.e.a. hangt natuurlijk van het ziektebeeld af. iemand die zich ziekmeld met een gebroken been is wat anders dan iemand die overspannen is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Volgens mij waren het CDA,D66 en VNO-NCW ook voor de versoepeling van het ontslagrecht.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou als ik jou was maar zo snel mogelijk een gouden handdruk zien af te dwingen.
Aangezien werkgevers straks mensen er nog makkelijker uit kunnen trappen.
(dank je vvd stemmers)
Dit. Een vriendin van me heeft in hetzelfde schuitje gezeten. Haar advocaat heeft onderhandeld met het bedrijf en dat scheelt je gewoon heel veel verloren energie. Die kun je goed gebruiken om je volgende baan te zoeken. Bovendien kreeg ze voldoende geld om de periode naar een volgende baan te overbruggen.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Enige tip die ik je kan geven: zoek juridische hulp! Echt doen hoor.
Niet zelf aan gaan modderen met dit soort zaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |