Ja, zo'n auto gaat vast nog minder verbruiken en je zal er ook vast heel rustig mee gaan rijden. Wat mij betreft controleert de belastingdienst hier gewoon op en bij betrapping alsnog betalen voor de hogere bijtelling sinds begin van de lease.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:14 schreef Tsurany het volgende:
Belastingontduiking is enkel sprake van wannee je daadwerkelijk meer gaat verbruiken. Dat is maar zeer de vraag natuurlijk. Een zwaardere motor heeft veel meer effect op prestaties en verbruik dan een iets andere afstelling van de auto.
En dan nog, #care.
Dat laatste doen ze zeker.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:17 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, zo'n auto gaat vast nog minder verbruiken en je zal er ook vast heel rustig mee gaan rijden. Wat mij betreft controleert de belastingdienst hier gewoon op en bij betrapping alsnog betalen voor de hogere bijtelling sinds begin van de lease.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:21 schreef Tsurany het volgende:
De vraag is in hoeverre hij meer gaat gebruiken. Wanneer ik hetzelfde snelheden wilt rijden zal hij niet meer gaan gebruiken. Hij heeft enkel zijn vermogen eerder waardoor je eerder kan opschakelen.
Hogere bijtelling vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:37 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom zou je niet een auto met een fatsoenlijke motor gaan leasen?
Dat is wat anders als op voorhand het vermogen op laten krikken van een auto waarvan je weet dat je hem niet moet kopen om snelheidsrecords neer te gaan zetten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:31 schreef _VoiD_ het volgende:
Controleren ze daar daadwerkelijk op? Ik heb het echt nog nooit gezien.
Daarnaast, als ik andere banden onder mijn auto doe, of eens met 3 man in de auto zit, verbruik ik ook veel meer dan de opgegeven waarde. Die waarde is namelijk bepaald in een laboratorium en heeft echt geen zak te maken met de werkelijkheid.
Dat zou ik liever hebben dan het risico lopen dat de Belastingdienst je een fijne rekening gaat sturen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hogere bijtelling vermoed ik zo.
Omdat ik dat simpelweg niet kan betalenquote:Op dinsdag 18 september 2012 15:37 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom zou je niet een auto met een fatsoenlijke motor gaan leasen?
Voor werk niet nodig inderdaad, voor prive en woon/werk rij ik wel graag in een motorisch fijnere auto als dat niet veel duurder is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:38 schreef Luigi het volgende:
Klinkt echt alsof je een auto nodig hebt voor je werk, ja.
Of ben je coureur?.
Belastingdienst ben ik niet zo heel erg bang voor. Als ze al controleren moeten ze die auto op zo'n speciale manier testen dat zo'n test duurder is dan de bekeuring die er uit komt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zou ik liever hebben dan het risico lopen dat de Belastingdienst je een fijne rekening gaat sturen.
Klinkt als een goed planquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:41 schreef Djurres het volgende:
Koop en chip + flashbox, en ga zelf chippen?
Originele software gewoon lezen uit de auto, de chip op maat laten plaatsen bij een bedrijf, en lees de chip daarna zelf.
Iedere keer naar de dealer = originele chip erin, = geen gezeik.
Zo doe ik dat hier ook met de auto van mn vader, niet omdat sneller willen/kunnen rijden. Maar puur omdat paardentrailer. Met 90nm koppel meer rijd dat 10x beter als zonder.
Buiten de LM om blijft altijd een gok. Kan zijn dat het goed gaat en dat ze niks merken, maar dan zal je dus aan het einde van de leasetermijn ook de chiptuning moeten terugdraaien. Vergeet je dat te doen heb je alsnog een probleem.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:43 schreef Tsurany het volgende:
Dealer zal überhaupt wel z'n mond houden want die wilt m ook best chippen en de leasemaatschappij er buiten houden.
Heb echter geen zin in gedoe met zo'n chip die je er zelf weer tussen moet zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |