abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116925195
Oi,

Iemand ervaring met Alphabet leasemaatschappij en chiptuning? Staan ze dat wel of niet toe als het door de dealer gedaan wordt?

Geen zin om het achter hun rug om te doen en voor ik ze bel wil ik even wat ervaringen hebben zodat ik eventueel wat sterker sta in de onderhandelingen :)

Groetjes,

Tsu
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 10:53:23 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_116932623
Dan hoop ik dat ze het toestaan. Iemand ervaring met Alphabet lease?
pi_116933446
Als je hem laat tunen met behoud van fabrieksgarantie dan is het geen probleem.
pi_116933513
Je kan ook een auto leasen met wat meer vermogen, maar dan ga je waarschijnlijk ook meer bijtelling betalen. Een ecohok leasen, genieten van een lagere bijtelling en dan chippen is gewoon een vorm van belastingontduiking of ook wel de boel besodemieteren genoemd. Al dan niet met goedkeuring van de leasemaatschappij.
pi_116935763
Belastingontduiking is enkel sprake van wanneer je daadwerkelijk meer gaat verbruiken. Dat is maar zeer de vraag natuurlijk. Een zwaardere motor heeft veel meer effect op prestaties en verbruik dan een iets andere afstelling van de auto.

En dan nog, #care.
pi_116935906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:14 schreef Tsurany het volgende:
Belastingontduiking is enkel sprake van wannee je daadwerkelijk meer gaat verbruiken. Dat is maar zeer de vraag natuurlijk. Een zwaardere motor heeft veel meer effect op prestaties en verbruik dan een iets andere afstelling van de auto.

En dan nog, #care.
Ja, zo'n auto gaat vast nog minder verbruiken en je zal er ook vast heel rustig mee gaan rijden. Wat mij betreft controleert de belastingdienst hier gewoon op en bij betrapping alsnog betalen voor de hogere bijtelling sinds begin van de lease.
pi_116936061
De vraag is in hoeverre hij meer gaat gebruiken. Wanneer ik hetzelfde snelheden wilt rijden zal hij niet meer gaan gebruiken. Hij heeft enkel zijn vermogen eerder waardoor je eerder kan opschakelen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 september 2012 @ 15:24:31 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116936176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:17 schreef Casos het volgende:

[..]

Ja, zo'n auto gaat vast nog minder verbruiken en je zal er ook vast heel rustig mee gaan rijden. Wat mij betreft controleert de belastingdienst hier gewoon op en bij betrapping alsnog betalen voor de hogere bijtelling sinds begin van de lease.
Dat laatste doen ze zeker.
Daarbij gaat de leasemaatschappij ook even een rekensommetje maken als je 'm chipt zonder hun medeweten...
Krijg je twee rekeningen welke je mag gaan betalen.
Als jij dat risico wil lopen ga gerust je gang. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_116936401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:21 schreef Tsurany het volgende:
De vraag is in hoeverre hij meer gaat gebruiken. Wanneer ik hetzelfde snelheden wilt rijden zal hij niet meer gaan gebruiken. Hij heeft enkel zijn vermogen eerder waardoor je eerder kan opschakelen.
_O- , sorry hoor, maar je laat hem niet chippen omdat je er zo rustig mee wil rijden. Je wil gewoon sneller en dat kost nu eenmaal meer brandstof = meer uitstoot = meer bijtelling.

En goed om te lezen dat daar ook op gecontroleerd wordt. Niets mis met zuinige auto's en lage of geen bijtelling, maar niet de boel gaan besodemieteren.
pi_116936450
Daarom dus niet chippen zonder medeweten. Keuren ze het niet goed dan laat ik het daarbij. Al verhalen gehoord van iemand die 10k mocht aftikken voor een nieuwe turbo en wat gedoe. Geen behoefte aan.
Ik vraag me sterk af of de belastingdienst echt gaat klagen dat hij meer Co2 uitstoot. Vooral omdat ik twijfel dat hij dat überhaupt gaat doen.

En ik chip niet omdat ik sneller wil, ik chip omdat ik in de lagere toeren meer vermogen wil. Al die 14% auto's hebben er last van dat ze in de lage toeren geen vermogen hebben waardoor je flink toeren moet maken om vooruit te komen. Ik wil een egaler vermogenbereik.

Maar dan nog, het risico van de belastingdienst loop ik wel, gezeik met de leasemaatschappij wil ik niet.
pi_116936480
Controleren ze daar daadwerkelijk op? Ik heb het echt nog nooit gezien.

Daarnaast, als ik andere banden onder mijn auto doe, of eens met 3 man in de auto zit, verbruik ik ook veel meer dan de opgegeven waarde. Die waarde is namelijk bepaald in een laboratorium en heeft echt geen zak te maken met de werkelijkheid.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 15:37:09 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_116936753
Klinkt echt alsof je een auto nodig hebt voor je werk, ja.

Of ben je coureur? :').
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 september 2012 @ 15:44:39 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116936974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:37 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom zou je niet een auto met een fatsoenlijke motor gaan leasen?
Hogere bijtelling vermoed ik zo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_116937030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:31 schreef _VoiD_ het volgende:
Controleren ze daar daadwerkelijk op? Ik heb het echt nog nooit gezien.

Daarnaast, als ik andere banden onder mijn auto doe, of eens met 3 man in de auto zit, verbruik ik ook veel meer dan de opgegeven waarde. Die waarde is namelijk bepaald in een laboratorium en heeft echt geen zak te maken met de werkelijkheid.
Dat is wat anders als op voorhand het vermogen op laten krikken van een auto waarvan je weet dat je hem niet moet kopen om snelheidsrecords neer te gaan zetten.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 15:47:08 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_116937064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hogere bijtelling vermoed ik zo.
Dat zou ik liever hebben dan het risico lopen dat de Belastingdienst je een fijne rekening gaat sturen.
pi_116937391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:37 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waarom zou je niet een auto met een fatsoenlijke motor gaan leasen?
Omdat ik dat simpelweg niet kan betalen :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:38 schreef Luigi het volgende:
Klinkt echt alsof je een auto nodig hebt voor je werk, ja.

Of ben je coureur? :').
Voor werk niet nodig inderdaad, voor prive en woon/werk rij ik wel graag in een motorisch fijnere auto als dat niet veel duurder is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:47 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat zou ik liever hebben dan het risico lopen dat de Belastingdienst je een fijne rekening gaat sturen.
Belastingdienst ben ik niet zo heel erg bang voor. Als ze al controleren moeten ze die auto op zo'n speciale manier testen dat zo'n test duurder is dan de bekeuring die er uit komt.

Wel typisch dat ik een vraag stel over chiptuning en mezelf direct moet verdedigen tegen beschuldigingen van belastingontduiking. Als je het antwoord op de vraag niet weet kan je het topic toch negeren? Of is er een soort drang naar jezelf bewijzen op het internet met al je regeltjes kennis?
pi_116939027
Leasemaatschappij gebeld en die geven aan dat niet de dealer maar de importeur garantie moet blijven bieden. Doet die dat niet houd het op en ga ik m niet laten tunen :)
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:41:29 #20
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_116939624
Koop en chip + flashbox, en ga zelf chippen?

Originele software gewoon lezen uit de auto, de chip op maat laten plaatsen bij een bedrijf, en lees de chip daarna zelf.

Iedere keer naar de dealer = originele chip erin, = geen gezeik.
Zo doe ik dat hier ook met de auto van mn vader, niet omdat sneller willen/kunnen rijden. Maar puur omdat paardentrailer. Met 90nm koppel meer rijd dat 10x beter als zonder.
Tadumtiedum.
pi_116939733
Dealer zal überhaupt wel z'n mond houden want die wilt m ook best chippen en de leasemaatschappij er buiten houden.
Heb echter geen zin in gedoe met zo'n chip die je er zelf weer tussen moet zetten.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 17:58:52 #22
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_116942976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:41 schreef Djurres het volgende:
Koop en chip + flashbox, en ga zelf chippen?

Originele software gewoon lezen uit de auto, de chip op maat laten plaatsen bij een bedrijf, en lees de chip daarna zelf.

Iedere keer naar de dealer = originele chip erin, = geen gezeik.
Zo doe ik dat hier ook met de auto van mn vader, niet omdat sneller willen/kunnen rijden. Maar puur omdat paardentrailer. Met 90nm koppel meer rijd dat 10x beter als zonder.
Klinkt als een goed plan :') Helemaal als je schade maakt door de chip
pi_117145203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:43 schreef Tsurany het volgende:
Dealer zal überhaupt wel z'n mond houden want die wilt m ook best chippen en de leasemaatschappij er buiten houden.
Heb echter geen zin in gedoe met zo'n chip die je er zelf weer tussen moet zetten.
Buiten de LM om blijft altijd een gok. Kan zijn dat het goed gaat en dat ze niks merken, maar dan zal je dus aan het einde van de leasetermijn ook de chiptuning moeten terugdraaien. Vergeet je dat te doen heb je alsnog een probleem.

Daarnaast heeft een LM natuurlijk veel van dergelijke auto's welke niet de chiptuning hebben. Blijkt dus dat jouw auto veel meer kosten heeft dan het gemiddelde van die auto's heb je kans dat ze wel een en ander gaan uitzoeken (en al helemaal als er ineens grote kosten gemaakt moeten worden).

Verder staat een LM chiptuning vrijwel altijd toe zolang de fabrieksgarantie behouden blijft, dus gewoon via het officiële kanaal doen en er is niks aan de hand (je leasetarief wordt alleen extra verhoogd vanwege de onderhoudsdekking en de opname van de tuning).

Belastingdienst zou ik me geen zorgen om maken, die controleren dat helemaal niet. Wellicht komt dat ooit nog, maar is nu niet aan de orde.
pi_117146755
Heb inmiddels contact gehad met de inporteur en bij chiptuning geven ze geen fabrieksgarantie. Enkel de dealer zal garantie geven en dat is niet genoeg voor Alphabet. Dan houd het helaas op :)
pi_117203462
Welk merk gaat het om dan? De meeste merken doen het wel met behoud van de fabrieksgarantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')