abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116903927
Even een vraagje.

Door een lekkende afvoerpijp in onze flat hebben wij flinke schade gekregen, tapijt en behang (een gedeelte van de muur is weggebroken om bij de pijp te komen) moeten vervangen worden.

De woningbouwvereniging sturen ons door naar de inboedelverzekering maar die gaan niet alle schade vergoeden. Is de woningbouwvereniging ook aansprakelijk voor evt schade die niet vergoed gaat worden ?

Tapijt en behang waren niet nieuw maar waren nog lang niet aan vervanging toe.
pi_116904279
Verzekering dekt bij dit soort schade toch gewoon het herstel? Ik heb nog nooit gehoord van de dagwaarde van tapijt en behang.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116904490
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:04 schreef DroogDok het volgende:
Verzekering dekt bij dit soort schade toch gewoon het herstel? Ik heb nog nooit gehoord van de dagwaarde van tapijt en behang.
Nee ik vond dat ook vreemd toen ik belde, maar daar begonnen ze wel over. Ik heb nu het schadeformulier opgestuurd naar de verzekering maar vrees dat ik niet alles krijg.

Ze wilden ook weten uit welk jaar het tapijt kwam en anders foto's van het goede stuk. Erg raar.
pi_116905650
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee ik vond dat ook vreemd toen ik belde, maar daar begonnen ze wel over. Ik heb nu het schadeformulier opgestuurd naar de verzekering maar vrees dat ik niet alles krijg.

Ze wilden ook weten uit welk jaar het tapijt kwam en anders foto's van het goede stuk. Erg raar.
Ja inderdaad, waar ben je verzekerd?

Ik heb mijn inboedel verzekering bij Interpolis, die hebben de nieuwwaarde van een zonnenscherm met stormschade vergoed dat 20 jaar oud was. Bij een waterschade ook de kosten voor herstel van de tegels en keuken, de repareren van de waterleiding werd dan weer niet vergoed.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116905895
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja inderdaad, waar ben je verzekerd?

Ik heb mijn inboedel verzekering bij Interpolis, die hebben de nieuwwaarde van een zonnenscherm met stormschade vergoed dat 20 jaar oud was. Bij een waterschade ook de kosten voor herstel van de tegels en keuken, de repareren van de waterleiding werd dan weer niet vergoed.
bij Nationale Nederlanden.

Maar ik heb nog geen officieel antwoord gehad, dus wie weet wordt wel alles vergoed. Maar ik vond die vraag wel raar aan de telefoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')