abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116883788
Per 1 april jl. is mijn contract niet verlengd ivm zwangerschap. Aan het eind van mn contract heb ik meerdere malen gevraagd hoe het ging met de eindafrekening (aangezien ik altijd moest zeuren dat mijn geld niet klopte als ik meer uren had gemaakt). Werd aangegeven dat eind april mijn loon over maart (is dat inderdaad normaal in de metaalindustrie? het loon een maand later betalen?) en mijn vak.geld betaald zou worden. Eind april ontving ik alleen mijn vakantiegeld. Navraag gedaan over mijn loon van maart. Dit zou eind maart betaald zijn.. Waar is dan mijn geld over februari?? Hierna nooit meer een reactie ontvangen.

Vervolgens een mail gestuurd naar de contactpersoon van het accountantskantoor waar mijn ex-werkgever mee werkt.. ook geen reactie!!

We zijn ondertussen 5 maand verder (!!!) en ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Het gaat om een bedrag tussen de 300 en 700 euro dus een advocaat inschakelen ga ik niet doen. We komen niet in aanmerking voor rechtsbijstand. Ik ken die gang van zaken na jaren voor een arbeidsrechtadvocaat te hebben gewerkt, maar ik weet niet wat ik daarnaast nog kan doen.

Iemand advies??
pi_116883883
Bellen?
pi_116883915
Stuur ze een aangetekende brief met daarin dat je ze ingebreke stelt, het bedrag dat ze je nog schuldig zijn en een redelijke termijn om het te betalen. Doen ze dat niet, dan zul je gerechtelijke stappen ondernemen.
Je kunt daarvoor naar het Juridisch Loket gaan bv.

Ik weet niet precies of je nog rente kunt krijgen over dat bedrag, maar dat is iets dat iemand anders hier wellicht weet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 17 september 2012 @ 11:36:09 #4
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_116883986
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:29 schreef hadloog het volgende:
Per 1 april jl. is mijn contract niet verlengd ivm zwangerschap.
Bijkomende vraag n.a.v. bovenstaande... is je contract niet verlengd omdat je zwanger bent?
En is je dat ook zo verteld?

Dát is onwettig en kun je aanvechten.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_116883995
even een beetje offtopic:
quote:
Per 1 april jl. is mijn contract niet verlengd ivm zwangerschap
De reden voor niet verlengen is je zwangerschap? dat mag toch helemaal niet?
pi_116884021
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Bijkomende vraag n.a.v. bovenstaande... is je contract niet verlengd omdat je zwanger bent?
En is je dat ook zo verteld?

Dát is onwettig en kun je aanvechten.
Oh, helemaal niet aan gedacht, maar het is idd onwettig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_116884071
Het loon een maand later betalen ken ik alleen van 0-urencontracten. Omdat je doorgeeft hoeveel je gewerkt hebt, dat moeten ze verwerken, en dan komt het dus eind volgende maand pas.
pi_116884117
Maar TS heeft als het geod is toch ook maandelijks loonstrookjes gekregen waarop staat hoeveel je gewerkt hebt en hoeveel je betaald krijgt.

Verder is het normaal in de metaal dat je gewoon aan het eind van de maand je loon krijgt van afgelopen maand, niet nog een maand later.

Dat TS het al over een bedrag tussen de 300 en 700 euro heeft, geeft voor mij aan dat niet alleen het bedrijf er een potje van gemaakt heeft qau administratie.
pi_116884163
Sowiesow je contract niet verlengen ivm zwangerschap mag volgens mij niet eens.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_116884235
Contract niet verlengen met als enige reden de zwangerschap is niet toegestaan, maar wat heb je daar nu nog aan? Dat had direct aangevochten moeten worden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_116884267
Contract niet verlengen mag toch met elke reden? Het contract liep gewoon af per 1 april, en is niet verlengd. Hiervoor heeft de werkgever geen reden nodig.
pi_116884282
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:42 schreef Chinless het volgende:
Sowiesow je contract niet verlengen ivm zwangerschap mag volgens mij niet eens.
De vraag is of de werkgever dit explectiet gezegd heeft of dat dit het vermoeden van TS is.

Veel werkgevers zeggen dan gewoon dat het contract niet verlengd wordt zonder opgave van reden.
  maandag 17 september 2012 @ 11:47:13 #13
238326 Worteltjestaart
pi_116884299
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:45 schreef Me_Wesley het volgende:
Contract niet verlengen met als enige reden de zwangerschap is niet toegestaan, maar wat heb je daar nu nog aan? Dat had direct aangevochten moeten worden.
Onzin.

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:46 schreef jroz het volgende:
Contract niet verlengen mag toch met elke reden? Het contract liep gewoon af per 1 april, en is niet verlengd. Hiervoor heeft de werkgever geen reden nodig.
Klopt.
Maar als de werkgever (vanuit zijn standpunt niet slim, maar goed) aangeeft dat die zwangerschap de enige reden is, kan dat wel tegen hem gebruikt worden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  maandag 17 september 2012 @ 11:47:47 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_116884314
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:36 schreef mschol het volgende:
even een beetje offtopic:
De reden voor niet verlengen is je zwangerschap? dat mag toch helemaal niet?
*kuch* http://www.intermediair.n(...)zijn-je-rechten.html
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_116884332
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:47 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Onzin.

[..]

Klopt.
Maar als de werkgever (vanuit zijn standpunt niet slim, maar goed) aangeeft dat die zwangerschap de enige reden is, kan dat wel tegen hem gebruikt worden.
Artikel erbij: http://www.salarisnet.nl/(...)-en-zwangerschap.htm

Dom van die werkgever dus, om aan te geven dat het is omdat ze zwanger is.
  maandag 17 september 2012 @ 11:53:31 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_116884490
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:29 schreef hadloog het volgende:
Het gaat om een bedrag tussen de 300 en 700 euro dus een advocaat inschakelen ga ik niet doen.
Helaas kan je dit niet anders afdwingen.
censuur :O
pi_116884606
quote:
Ik heb meer vertrouwen in de pagina van rijksoverheid dan deze website.
'And I called your name,
  maandag 17 september 2012 @ 11:58:31 #18
116015 SicSicSics
pi_116884631
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 11:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik denk ook dat het 'gewoon' beëindigen is in deze. Niet beëindigen met als reden (schriftelijk) zwangerschap.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_116884686
quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 11:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het 'gewoon' beëindigen is in deze. Niet beëindigen met als reden (schriftelijk) zwangerschap.
Kan, maar zo staat het niet in de OP.
'And I called your name,
  maandag 17 september 2012 @ 12:00:38 #20
238326 Worteltjestaart
pi_116884693
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 11:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Mwah, intermediar kun je als het over eenvoudig arbeidsrecht gaat wel redelijk vertrouwen.

Maar jíj beweert wel pertinente onwaarheden, nl. dat je nu het niet verlengen niet meer zou kunnen aanvechten... dan kan je beter de Intermediair vertrouwen dan jouw post (zonder bronvermelding).

quote:
6s.gif Op maandag 17 september 2012 11:58 schreef SicSicSics het volgende:
Dat lijkt mij ook, juist omdat de werkgever geen reden hóeft op te geven, en zich met elke reden problemen op de hals kan halen. Maar als de werkgever wél aangaf dat het niet verlengen is vanwége de zwangerschap, is het een ander verhaal.
  maandag 17 september 2012 @ 12:00:59 #21
116015 SicSicSics
pi_116884701
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 12:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Kan, maar zo staat het niet in de OP.
Ik doelde op het artikel! ;)
Fine, fuck you then!
pi_116884867
Volgens mij is het nergens gebruikelijk dat je pas een maand later geld krijgt van een maand eerder.

Maar het is idd heel belangrijk hoe het gebracht is ten opzichte van het niet verlengen van je contract.
Heb je zwart op wit dat ze het niet wilde verlengen vanwege je zwangerschap?

Want dan krijgt de hele boel nog zeker een juridisch staartje waar je wel financieel wat aan hebt.

Edit : 300 tot 700 lijkt niet veel.
Maar iedere dag dat hij niet betaald en jij kan aantonen er recht op te hebben komt er 50% wettelijke rente bij. (corrigeer me als ik er naast zit qua % of hoe lang het duurt voordat het in werking treed)
  maandag 17 september 2012 @ 12:13:26 #23
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_116885065
Er wordt door TS gesproken over het niet verlengen van een contract. Hier is niets fout aan.
Een tijdelijk contract eindigt namelijk van rechtswege op een vastgestelde datum. De werkgever is niet verplicht te verlengen en ook niet verplicht om aan te geven waarom. Doet de werkgever dit wel, dan is dit nog geen reden om het niet-verlengen aan te vechten.

V.w.b. het geld mag men tot een kwartaal na de gewerkte maand uitbetalen bij maandloon (http://www.rijksoverheid.(...)/arbeidsovereenkomst)
pi_116885166
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:13 schreef FF het volgende:
Er wordt door TS gesproken over het niet verlengen van een contract. Hier is niets fout aan.
Een tijdelijk contract eindigt namelijk van rechtswege op een vastgestelde datum. De werkgever is niet verplicht te verlengen en ook niet verplicht om aan te geven waarom. Doet de werkgever dit wel, dan is dit nog geen reden om het niet-verlengen aan te vechten.

V.w.b. het geld mag men tot een kwartaal na de gewerkte maand uitbetalen bij maandloon (http://www.rijksoverheid.(...)/arbeidsovereenkomst)
Wel als de werkgever aangeeft dat het contract niet verlengd wordt wegens de zwangerschap.
'And I called your name,
  maandag 17 september 2012 @ 12:17:57 #25
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_116885218
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 12:16 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wel als de werkgever aangeeft dat het contract niet verlengd wordt wegens de zwangerschap.
Nee hoor. Het eindigt gewoon.
Als vervolgens gevraagd wordt waarom het niet verlengd wordt, mag de werkgever dat gewoon zeggen.
UWV maakt er vervolgens ook geen probleem van en je krijgt gewoon je zwangerschapsuitkering en daarna je WW. Alleen moet je wel goed opletten met moment van aanmelden voor je WW. Ze lopen wel eens moeilijk te doen omdat je 16 weken geen WW hebt genoten en je moet ze dan overtuigen dat je vrijgesteld was/bent van sollicitatieplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')