abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116867333
Woon in een huurhuis op de 3e woonlaag.
Beneden is er een ISRA aansluiting die tot en met de 2e woonlaag gaat. Bij KPN vertelden ze dat dit nog maar net kon, dus doortrekken naar mijn woonlaag is onmogelijk.
Er is een telefoonaansluiting in mijn appartement aanwezig evenals tv aansluiting.
Welke mogelijkheid heb ik om alsnog op een relatief goedkope manier internet te krijgen?
pi_116868741
Verhuizen. :')
Jeroentje.
pi_116870751
Wat bedoel je precies met ISRA aansluiting?
pi_116870841
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:09 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Wat bedoel je precies met ISRA aansluiting?
Infra Structuur Rand Apparatuur. Oftewel het punt in de meterkast waar je telefoonlijn begint.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_116870944
Dat is ook mijn opvatting, maar TS denkt er anders over zo te lezen?
pi_116871463
http://helpdesk.kliksafe.nl/images/israpunt_new.jpg

Dit zijn ISRA-punten die voorkomen in woningen. Het kan zijn dat er zo 1 beneden zit. Dan zou ik kijken of je daar het modem kunt plaatsen en van daar een UTP kabel trekken naar je woning. (soms is die er al)

Maar is het niet zo dat jouw telefoonstopcontact (varkenssnuit) boven een aparte lijn is of was? Dan is dat namelijk je ISRA punt en kan je daar je lijn laten opleveren!
pi_116871767
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:20 schreef De_vorige_spreker het volgende:
http://helpdesk.kliksafe.nl/images/israpunt_new.jpg

Dit zijn ISRA-punten die voorkomen in woningen. Het kan zijn dat er zo 1 beneden zit. Dan zou ik kijken of je daar het modem kunt plaatsen en van daar een UTP kabel trekken naar je woning. (soms is die er al)

Maar is het niet zo dat jouw telefoonstopcontact (varkenssnuit) boven een aparte lijn is of was? Dan is dat namelijk je ISRA punt en kan je daar je lijn laten opleveren!
Dat ligt er maar net aan wat op dat adres is geleverd. Laat de TS eerst maar uitzoeken wat voor een aansluiting hij heeft, analoog, ISDN, zolang dat niet bekent is, is het voor ons gissen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_116872121
quote:
5s.gif Op zondag 16 september 2012 21:23 schreef Danbo het volgende:
...
Beneden is er een ISRA aansluiting die tot en met de 2e woonlaag gaat. Bij KPN vertelden ze dat dit nog maar net kon, dus doortrekken naar mijn woonlaag is onmogelijk...
Wat bedoel je hiermee Danbo? Het draadloos internet gaat tot en met de 2e woonlaag? En wat bedoel je met doortrekken?
pi_116886157
Toen ik bij de helpdesk werkt moest ik ook altijd zeggen dat de modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt moest staan voor werkend internet. Dat geld bij iedereen, hoe ver die ook van de centrale woont.
Toen ik zei dat dat dus geen hout snijdt want iemand die heel dicht bij de centrale woont moet dit doen, maar ook iemand dit 10 km van de centrale woont. In principe moet die persoon die dichtbij woont dus nog minimaal 10 km speling hebben in kabellengte..... Toen was men stil, geen antwoord en ik moest het er maar gewoon mee doen.
Ik heb bij mij ADSL, als ik mijn modem 10 m verder plaats van het ISRA punt of er dicht bij, is mijn internet even snel...

Kortom, het maakt echt geen ruk uit.

Als je een telefoonaansluiting hebt kan je ADSL aanvragen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_116887129
Nee, dat maakt inderdaad geen ruk uit, maar denk er wel om dat als je KPN in het vervolg belt voor een storing dat je altijd blijft beweren dat je modem bij je ISRA punt is aangesloten, anders blijven ze zeuren dat je dat eerst moet proberen. Ik heb wel vreemdere constructies gezien dan twee verdiepingen verder. Voor een telefoonlijn en dus ook een ADSL lijn moet dit echt geen enkel probleem zijn.
Don't let my username fool you...
  maandag 17 september 2012 @ 15:23:01 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116892075
Dat kan wel degelijk uitmaken. Zeker als de bekabeling ouder is dan kan het enkele megabits schelen.

Als je beschikt over een eigen tv aansluiting kan je ook internet via de tv-kabel nemen.
So we just called him Fred
  maandag 17 september 2012 @ 15:30:36 #12
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_116892412
Gewoon internet via de kabel, fuk kpn.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_116896024
Bij de KPN vertelden ze dat de kabels een te lange afstand moesten overbruggen om nog goede verbinding te kunnen maken met het internet en ik daarom deze niet kon gebruiken.
Nu heeft iedereen in dit huis individueel internet aangesloten, maar ik ben de enige die dus in de bovenste woonlaag woont en daar is niet voldoende bereik.
Er is ook geen kabel snap ook wel dat dat dan een goed alternatief was.
  maandag 17 september 2012 @ 19:06:57 #14
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_116900913
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:03 schreef Danbo het volgende:
Bij de KPN vertelden ze dat de kabels een te lange afstand moesten overbruggen om nog goede verbinding te kunnen maken met het internet en ik daarom deze niet kon gebruiken.
Nu heeft iedereen in dit huis individueel internet aangesloten, maar ik ben de enige die dus in de bovenste woonlaag woont en daar is niet voldoende bereik.
Er is ook geen kabel snap ook wel dat dat dan een goed alternatief was.
Dus je hebt helemaal geen ISRA punt voor jou appartement? (snap dat ISRA punt die tot de tweede woonlaag gaat niet helemaal)
In dat geval moet je eentje aanvragen, beneden laten monteren. Daar je modem/router aansluiten. vandaar UTP kabel naar boven trekken.

Niks aan de handjes.
zo goed..?
  maandag 17 september 2012 @ 19:09:38 #15
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_116901055
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
Toen ik bij de helpdesk werkt moest ik ook altijd zeggen dat de modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt moest staan voor werkend internet. Dat geld bij iedereen, hoe ver die ook van de centrale woont.
Toen ik zei dat dat dus geen hout snijdt want iemand die heel dicht bij de centrale woont moet dit doen, maar ook iemand dit 10 km van de centrale woont. In principe moet die persoon die dichtbij woont dus nog minimaal 10 km speling hebben in kabellengte..... Toen was men stil, geen antwoord en ik moest het er maar gewoon mee doen.
Ik heb bij mij ADSL, als ik mijn modem 10 m verder plaats van het ISRA punt of er dicht bij, is mijn internet even snel...

Kortom, het maakt echt geen ruk uit.

Als je een telefoonaansluiting hebt kan je ADSL aanvragen.
Werk je nog op de helpdesk??
Het gaat namelijk niet om de snelheid van je internet dat je modem/router dicht bij je ISRA punt moet zijn !
;)
Dacht je dat je databitjes moe werden als ze een lange afstand moeten afleggen en minder snel aankomen??
zo goed..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')