Je bent gewoon veeleisend. Ik zou daar prima in kunnen leven. Je kunt altijd nog een rondje gaan lopen. Het is geen gevangenis.quote:Op zondag 16 september 2012 23:37 schreef brushaway het volgende:
Kunnen bewegen? Van een paar uur in een 6m2 kamer zitten wordt je gillend gek hoor.
Niets onder de 15 meter kun je heel lang zoeken in Amsterdam. Maar het is wel zo dat 6 voor 400 exceptioneel duur en klein isquote:Op zondag 16 september 2012 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat je spijt krijgt wanneer je zo'n kleine kamer neemt. Ik zou niets onder de 12 vierkante meter nemen en bij voorkeur niets onder de 15 vierkante meter, dan maar wat langer zoeken. Zelfs in Amsterdam lijkt 400 Euro mij wel heel erg duur voor 6 vierkante meter.
Ik zou er voor tekenenquote:Op zondag 16 september 2012 23:43 schreef eriksd het volgende:
Nouja, eigen slaapkamer en de rest gedeeld zo te zien. Dan valt het toch wel mee?
Inderdaad, zelfs in een gevangenis is de wettelijke minimum oppervlakte van een cel 10m²quote:Op zondag 16 september 2012 23:41 schreef Devv het volgende:
[..]
Je bent gewoon veeleisend. Ik zou daar prima in kunnen leven. Je kunt altijd nog een rondje gaan lopen. Het is geen gevangenis.
quote:Op zondag 16 september 2012 23:47 schreef thenxero het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs in een gevangenis is de wettelijke minimum oppervlakte van een cel 10m²
Jij zit misschien liever in de gevangenis. Ieder zijn ding zeg ik maar.quote:Op zondag 16 september 2012 23:47 schreef thenxero het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs in een gevangenis is de wettelijke minimum oppervlakte van een cel 10m²
Een kennis van me heeft ook drie jaar gewoond in een kamer van 7 m², heeft het prima overleefd hoorquote:Op zondag 16 september 2012 23:41 schreef Devv het volgende:
[..]
Je bent gewoon veeleisend. Ik zou daar prima in kunnen leven. Je kunt altijd nog een rondje gaan lopen. Het is geen gevangenis.
Idd, en laten we eerlijk zijn, het enige wat je daar doet is slapen en leren.quote:Op zondag 16 september 2012 23:41 schreef Devv het volgende:
[..]
Hoe heb je antikraak gevonden?quote:Op zondag 16 september 2012 23:57 schreef XIII. het volgende:
Is thuis (blijven) wonen geen optie? Spaar je die 400e op en fix je over een paar jaar een koophuis. Als je die huurprijs vergelijkt met een hypotheek is het namelijk echt bizar.
Ik heb een poos in Amsterdam West kunnen wonen (anderhalf jaar), 60 meter / drie kamer 'appartement' (flat dus). Antikraak. Maar nu ik weer terug ben ik de normale wereld sla ik mijzelf voor m'n kop ooit gedacht te hebben dat 300/400/500 voor een kamertje realistisch was. (Heb naast antikraak ook op kamers gezeten, 350 voor 10 meter). Bizar!
Nee, mijn kamer is 3x zo groot en een stuk goedkoper. Ook in een grote stad.quote:Op zondag 16 september 2012 23:53 schreef Devv het volgende:
[..]
Jij zit misschien liever in de gevangenis. Ieder zijn ding zeg ik maar.
Laat me raden. Het is niet Amsterdam of Utrecht?quote:Op maandag 17 september 2012 00:04 schreef thenxero het volgende:
[..]
Nee, mijn kamer is 3x zo groot en een stuk goedkoper. Ook in een grote stad.
Je wordt gewoon flink genaaid. De vraag is, laat je je naaien of niet.
Jawel, Utrechtquote:Op maandag 17 september 2012 00:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laat me raden. Het is niet Amsterdam of Utrecht?
In Parijs of Londen ben je meer kwijt.quote:
Maar daar heb je geen Artis en Mesut om de hoek.quote:Op maandag 17 september 2012 00:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In Parijs of Londen ben je meer kwijt.
G/W/E betaal je toch gewoon direct als huurder?quote:Op maandag 17 september 2012 00:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Veel verhuurders maken misbruik van het tekort aan aanbod en vragen teveel voor kamers (ik zie hier een mooie taak voor de overheid, universiteiten en scholen: zelf goede woonruimtes tegen breakeven regelen) maar je moet er wel rekening mee houden dat als je zelfstandig woont er naast de huur van inderdaad vaak 500 Euro of minder ook nog minstens 150-200 Euro aan vaste lasten zijn buiten de verzekeringen: gas, electriciteit, water, gemeentebelasting(en), kabel.
Dan noem je ook wereldsteden,quote:Op maandag 17 september 2012 00:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
In Parijs of Londen ben je meer kwijt.
Lang niet altijd toch? Vaak is het onderdeel van de huurprijs, eventueel met een afrekening aan het einde van het jaar naargelang het gebruik. Mijn punt was uiteraard dat je naar de totale kosten moet kijken, niet alleen naar de kale huurprijs. Volgens mij onderschatten veel studenten die overige kosten. Dat neemt niet weg dat de huurprijs voor kamers vaak te hoog is in Nederland omdat de aanbod-vraag-verhouding te scheef is.quote:G/W/E betaal je toch gewoon direct als huurder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |