Dan moet ik dat album zeker gaan checken! Tommy vind ik al geweldig...quote:Op zondag 16 september 2012 17:30 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ja, maar veel beter dan "Tommy", in mijn ogen.
Ziet er goed uit!quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:42 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Deze dagen komen een aantal leuke Who-items uit:
De DVD "Live In Texas '75" bijvoorbeeld. Al een aantal jaren op bootleg uit, maar nu dan officieel uitgegeven. Een knallend Who-concert in de originele bezetting, dus met John Entwistle en Keith Moon op volle oorlogssterkte. Super-concert!
Die live cd zat toch ook al in de Live at Leeds superduper box van een paar jaar terug? Dus die gaan ze nu nog eens los uitbrengen... :/quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:42 schreef Baba-O-Riley het volgende:
De live-CD "Live At Hull". The Who maakte op 14 en 15 februari 1970 opnames voor een live-plaat. De opnames van 14 februari werden uitgebracht als "Live At Leeds". De tapes van de 15e lagen jarenlang stof te happen, omdat men dacht dat de basgitaar niet goed opgenomen was. Toen ze de tapes een paar jaar geleden eens hélemaal gingen beluisteren, kwamen ze er achter dat het alleen bij de eerste 5 nummers was. Ze hebben een beetje geknipt en geplakt en nu komt dus ook dit concert officieel uit. Net zo woest rockend als "Leeds". De "My Generation"-medley is wederom weergaloos!
Klopt! Met alle respect, maar niet iedereen heeft het geld om zo'n duur bakbeest te kopen. Ik heb 'm destijds niet gekocht, dus ik vind dit wel een prettig alternatief. Ik heb overigens wél die superdeluxe uitgave van "Quadrophenia".quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:14 schreef RonB79 het volgende:
Die live cd zat toch ook al in de Live at Leeds superduper box van een paar jaar terug? Dus die gaan ze nu nog eens los uitbrengen... :/
Van beide albums is wel al een "Deluxe Edition" verschenen. Op die van "Who's Next" staan een rammel extra tracks plus een live-concert (Young Vic Londen, 1971). Op die van "Tommy" staan een aantal "outtakes", onuitgebrachte nummers en studiogeklets. Hier had ik graag meer van gehoord, van The Who die aan het werk is met "Tommy".quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:46 schreef PimD het volgende:
Dat ze maar een deluxe box van Who's Next en/of Tommy uitbrengen
Bestel "Live At Hull" (de dag ná Leeds opgenomen; komt volgende week uit) er ook maar bij danquote:Op zondag 11 november 2012 16:28 schreef Gewas het volgende:
Ik ben weer into The Who. Vandaag Who's Next geluisterd, en de bonustracks die er (op mijn versie) op staan zijn toch ook best lekker. Ook nog Live at Leeds besteld. Wat ik daarvan gehoord heb klonk super!
Dit wist ik helemaal niet. Die wil ik ook hebben als ie uitkomt.quote:Op zondag 11 november 2012 17:41 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Bestel "Live At Hull" (de dag ná Leeds opgenomen; komt volgende week uit) er ook maar bij dan![]()
Deze muziek klinkt inderdaad het best als je hem hard zet.quote:Op maandag 12 november 2012 16:20 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zet 'm maar lekker hard!
Of deze, "Heaven & Hell" van Hull. Die drums!![]()
Als jij het zegt geloof ik dat meteen!quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ook een steengoed album, wat mij betreft het beste van The Who. Iedereen speelt op de top van zijn kunnen, de muziek is prachtig en de teksten gaan diep.
De hoofdpersoon in het verhaal, Jimmy, is dubbel-schizofreen. Hij heeft vier persoonlijkheden. Voor elke persoonlijkheid staat een lid van The Who. De romanticus (John Entwistle), de gek (Keith Moon), de stoere vent die niet kan dansen (Roger Daltrey) en de hypocriet (Pete Townshend). Een van de nummers die uiteindelijk niet op "Quadrophenia" is beland, "Four Faces" gaf dit heel duidelijk weer.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:51 schreef Gewas het volgende:
Dat verhaal in het boekje heb ik al even snel doorgelezen. Gaat ook over schizofrenie dus. Laat ik daar nou juist veel vanaf weten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |