Toegegeven, ik ken maar 4 nummers van Quadrophenia. Maar ik ga er heen met de instelling The Who te zien, en via hun de rest van de nummers van Quadrophenia te leren kennen, hoe raar het ook mogen klinken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:12 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Klopt. Maar voor de "casual CSI-fans" zaten er al behoorlijk veel obscure dingen in de set, zeker als je "Quadrophenia" niet goed kent. Ik bedoel, ik vind een nummer als "Is It In My Head?" echt schitterend, maar 70 procent van de mensen in de zaal had het volgens mij nog nooit gehoord. Om die mensen te plezieren, spelen ze na afloop nog even de allerbekendste tracks.
Ik vind het een beetje kortzichtig om te zeggen dat je alleen maar van een show geniet als je staat. Die (zittende) mensen genieten met elke vezel in hun lijf. Alleen hebben die helaas niet meer de energie om 3 uur lang te staan. Mijn vader is meegeweest, al 45 jaar Who-fan, maar die trekt het echt niet meer om 3 uur te staan. Heeft hij er minder van genoten? Absoluut niet!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Braddie het volgende:
Snap ook niet wat mensen moeten bij concerten als ze op de 2e ring gaan zitten, of ergens helemaal achter in de zaal in de ring... koop dan een DVD.
"My Generation" en "Anyway Anyhow Anywhere" hebben ze tijdens de vorige tours voortdurend gespeeld. "My Generation" wordt élke tour gespeeld, behalve - grappigerwijs - tijdens de twee "Quadrophenia'-tours (1996/1997 en de huidige).quote:Ik miste zelf My Generation en Anyway anyhow anywhere eigenlijk wel een beetje tijdens de "Toegift" Maar die spelen ze vast al een hele tijd niet meer. (Al kwam de 2e wel héel kort langs tijdens de muziek die ze afspeelde tijdens het wachten)
Prima instelling!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:15 schreef Braddie het volgende:
Maar ik ga er heen met de instelling The Who te zien, en via hun de rest van de nummers van Quadrophenia te leren kennen, hoe raar het ook mogen klinken.
Ja, misschien wat maf, om geld te betalen voor een concertkaartje terwijl je maar 7 nummers kent, maar het is fijn om zo muziek te leren kennen via een live ervaringquote:
Wat een gelul zeg. Hoe dan ook, ik zat 2e ring en ik heb genoten!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat zie je ook niet
Snap ook niet wat mensen moeten bij concerten als ze op de 2e ring gaan zitten, of ergens helemaal achter in de zaal in de ring... koop dan een DVD.
Nja, volgens mij krijg je dan niet heel veel mee van de ervaring...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg. Hoe dan ook, ik zat 2e ring en ik heb genoten!
Heb je niet gezien hoezeer iedereen uit zijn dak ging aan het einde? Wat is het probleem om dan nog ff 1 nummer te doen? Het gaat mij erom dat het alles geregiseerd was. Ik begrijp het wel, want het is een grote toer met veel organisatie enzo..... maar kom op zeg... iedereen in de zaal was echt dolenthousiast...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:10 schreef PimD het volgende:
En van die toegift, dat is natuurlijk gewoon onzin. Net wat iemand anders al zei, ze hebben bijna 2 uur en een kwartier gespeeld - wat wil je nog meer.
Heb je in de Ziggo-dome dan wel eens achterin op de 2e ring gezeten?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nja, volgens mij krijg je dan niet heel veel mee van de ervaring...
Ja, de lichtshow, en de sfeer van het publiek.. maar je ziet amper wat op het podium en moet het grotendeels volgen d.m.v. videobeelden aan het podium.
Er zat voor ons een man die had z`n verre kijker meegenomen
Nee, maar je zit zo ver weg..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je in de Ziggo-dome dan wel eens achterin op de 2e ring gezeten?
Treurig... leuk dat je ze wilt leren kennen, maar dat kan net zo goed via Wikipedia en wat youtube filmpjes... je hebt dus bij het concert niet meegekregen waar het om gaat... waarom ga je er dan naar toe?? Respectloos.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Toegegeven, ik ken maar 4 nummers van Quadrophenia.
Wel eerlijk dat je zelf zegt dat je niet weet hoe goed je het kunt zien op de 2e ring..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, maar je zit zo ver weg..
Wel eens in het Gelredome op de 2e ring gezeten, tijden Eric Clapton, niks van de show meegekregen
De toegiften zijn inderdaad strak gepland. Als je de setlists bekijkt, zie je dat af en toe You Better You Bet wordt afgewisseld met Behind Blue Eyes. Maar dat is het wel, qua variatie. Vind ik niet erg, het was een prachtig concert en we verlieten de zaal volledig voldaan en gelukkig.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je niet gezien hoezeer iedereen uit zijn dak ging aan het einde? Wat is het probleem om dan nog ff 1 nummer te doen? Het gaat mij erom dat het alles geregiseerd was. Ik begrijp het wel, want het is een grote toer met veel organisatie enzo..... maar kom op zeg... iedereen in de zaal was echt dolenthousiast...
O ja hoor! Heb genoten!!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:38 schreef Gert het volgende:
[..]
De toegiften zijn inderdaad strak gepland. Als je de setlists bekijkt, zie je dat af en toe You Better You Bet wordt afgewisseld met Behind Blue Eyes. Maar dat is het wel, qua variatie. Vind ik niet erg, het was een prachtig concert en we verlieten de zaal volledig voldaan en gelukkig.
Nee, ik vind het niet respectloos. Ik ga er heen om Roger en Pete te zien, en natuurlijk de nummers te zien/horen. Dat ik het verhaal er niet achter ken is mijn probleem toch?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Treurig... leuk dat je ze wilt leren kennen, maar dat kan net zo goed via Wikipedia en wat youtube filmpjes... je hebt dus bij het concert niet meegekregen waar het om gaat... waarom ga je er dan naar toe?? Respectloos.
Maar goed... er waren wel meer die niet wisten waar ze naar keken.... Naast me zat een soort student die alleen maar zat te gapen en vaag om zich heen... om vervolgens op een heel rustig moment ineens hard te gaan klappen
I know, maar als ik naar een optreden van david gilmour of roger waters ga, zit ik ook niet te wachten op een geforceerd spotlight momentje van jon carin, ondanks dat hij al ruim 20 jaar met beiden samenwerkt. Simon is geen The Who, net zo min Jon onderdeel is van Pink Floyd (of The Who ;-) ).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:57 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Simon is een prima aanvulling op de band, al sinds 1996! Prima aanvullend gitaarwerk en smaakvolle backing vocals. Plus een hartstikke sympathieke vent die de tijd neemt om na de optredens nog even met fans te kletsen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |