Klopt. Ik vind het album ook vooral tekstueel zo sterk. De demo's die Pete Townshend maakte voor het album zijn ook érg de moeite waard. De synthesizerpartijen en een aantal gitaarpartijen op de uitgebrachte versie van "Quadrophenia" komen rechtstreeks van zijn demo's af. Als je de demo-versie van de titeltrack beluistert, en je beluistert hetzelfde nummer daarna op de uitgebrachte CD, hoor je vrij weinig verschil - met uitzondering van de drums. Een uitstekend voorbeeld van de muzikale genialiteit van Townshend.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:07 schreef PimD het volgende:
Met als pluspunt dat Quadrophenia nauwelijks "fillers" heeft
Het verhaal gaat dat John Entwistle het basstukje uit My Generation aan Pete Townsend voordeed (met de bedoeling dat die het op gitaar zou spelen), maar dat Pete zoiets had van, ehhmmm, nou doe jij het zelf maar. 'k Weet niet of dat klopt, maar klinkt wel aannemelijk.quote:Op zondag 16 september 2012 17:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[ afbeelding ]
Door basgitarist John Entwistle werd de rol van de basgitaar radicaal veranderd.
Dat lijkt me een oh god not that shit again-blik.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..] Kijk ook even zijn gezichtsuitdrukking op 2'48![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:15 schreef Philosocles het volgende:
Ik herinnerde me van vroegâh alleen het refreintje, nu eens helemaal geluisterd, en het blijkt in het echt nog een stuk mooier dan in m'n herinnering.
Bij deze:quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:04 schreef PimD het volgende:
Iedere keer als dit topic is gekicked hoop ik dat er een Nederlandse datum is voor Quadrophenia
Geen idee of het snel uitverkocht zal zijn... misschien iemand voor de zekerheid vragen om voor jou te reserveren?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:14 schreef Peter88Online het volgende:
Zou dat snel uitverkocht zijn? Ik wil er ook best heen, maar moet tijdens de vvk werken.
Daar staat slechts dat je in de presale alleen rang 1-zitplaatsen kunt bestellen. Waarbj een fanclublidmaatschap à ¤ 45 verplicht is. Ik sla even over.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Zijn het trouwens alleen maar zitplaatsen? Dat zie ik hier, dat zou toch wel jammer zijn
Dat was ook wat ik zag... ik hoop dat er toch staplaatsen zijn, maar ik ben bang dat ze het vol gaan gooien met stoelen idd. Nou ja, we zien het morgen wel, hopelijk kan ik wat goede kaarten te pakken krijgenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:29 schreef Gert het volgende:
-edit- ik zie nu het overzicht van álle prijzen, dus ook los van dat fanclubgedoe, en daar staan inderdaad alleen zitplaatsen bij! Zouden ze het complete sta-veld met stoelen vol gaan gooien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |