Bij 1 baan betaal je inderdaad veel belasting, maar dat (of een deel, afhankelijk van je totaalinkomen over 2012) krijg je weer terug bij je belastingaangifte volgend jaarquote:Op zondag 16 september 2012 12:37 schreef kossikvassik2 het volgende:
Beste fokkers, momenteel volg ik 2 vakken op de VAVO en heb ik dus veel vrije tijd.
Daarom werk ik door de week 14 uur... ik kan bij deze werkgever echter geen werk in het weekend doen en heb dus besloten om voor de zaterdag/zondag een ander klein bijbaantje te nemen.
Ik ben 18 jaar en inwonend. Moet ik doordat ik 2 bijbaantjes krijg extra belasting betalen of zal dit meevallen?
Ow okquote:Op zondag 16 september 2012 12:41 schreef nosmo_king het volgende:
meer inkomen = meer belasting betalen, of je nu 1 of 2 baantjes hebt.....
het inkomen wordt gewoon bij elkaar opgeteld bij je aangifte, en beide werkgevers dragen belasting af over het salaris wat je daar verdient.
Echter 1 van de 2 kan maar gebruik maken van de vrijstellingen die er zijn in belastingland, waardoor je bij de ander veel meer belasting lijkt te betalenquote:Op zondag 16 september 2012 12:41 schreef nosmo_king het volgende:
en beide werkgevers dragen belasting af over het salaris wat je daar verdient.
dat is waar,komt bij de aangifte wel weer goed als je teveel(of te weinig) hebt betaald.quote:Op zondag 16 september 2012 12:43 schreef frederik het volgende:
[..]
Echter 1 van de 2 kan maar gebruik maken van de vrijstellingen die er zijn in belastingland, waardoor je bij de ander veel meer belasting lijkt te betalen
owquote:Op zondag 16 september 2012 12:43 schreef frederik het volgende:
[..]
Echter 1 van de 2 kan maar gebruik maken van de vrijstellingen die er zijn in belastingland, waardoor je bij de ander veel meer belasting lijkt te betalen
Vrijstellingen? Waar kan ik die vinden?quote:Op zondag 16 september 2012 12:43 schreef frederik het volgende:
[..]
Je bent 18 jaar, geef bij je ene baantje aan dat je gebruik wilt maken van de heffingskorting (waar je het meest verdient is gebruikelijk om dit te doen) Bij het andere baantje betaal je belasting die je in April weer terug kunt vragen, dan krijg je die belasting weer terug inclusief rentequote:Op zondag 16 september 2012 12:37 schreef kossikvassik2 het volgende:
Beste fokkers, momenteel volg ik 2 vakken op de VAVO en heb ik dus veel vrije tijd.
Daarom werk ik door de week 14 uur... ik kan bij deze werkgever echter geen werk in het weekend doen en heb dus besloten om voor de zaterdag/zondag een ander klein bijbaantje te nemen.
Ik ben 18 jaar en inwonend. Moet ik doordat ik 2 bijbaantjes krijg extra belasting betalen of zal dit meevallen?
Hierquote:Op maandag 17 september 2012 15:19 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Vrijstellingen? Waar kan ik die vinden?
Want dan wil ik dat baantje hebben: geen belasting betalen is beter voor mijn portemonnee.
Je krijgt alleen belasting terug als er teveel loonheffing is ingehouden. Het kan best zijn dat je met twee baantjes nog moet bijbetalen.quote:Op maandag 17 september 2012 18:39 schreef jostie1990 het volgende:
[..]
Je bent 18 jaar, geef bij je ene baantje aan dat je gebruik wilt maken van de heffingskorting (waar je het meest verdient is gebruikelijk om dit te doen) Bij het andere baantje betaal je belasting die je in April weer terug kunt vragen, dan krijg je die belasting weer terug inclusief rente
Ik zie er geen baantje tussen staan dat is vrijgesteld van loonheffing,...quote:
Ow, zoek je dat? De poster had het over 'de vrijstellingen die er zijn in belastingland'quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik zie er geen baantje tussen staan dat is vrijgesteld van loonheffing,...
Ik vroeg toch naar een baantje?quote:Op dinsdag 18 september 2012 06:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ow, zoek je dat? De poster had het over 'de vrijstellingen die er zijn in belastingland'
Vrijwilligerswerk als CliniClown!quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik zie er geen baantje tussen staan dat is vrijgesteld van loonheffing,...
Ben ik helaas niet leuk genoeg voor.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk als CliniClown!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |