En daarnaast, voor ¤70 gooi je niet je tank vol. Kan TS niet beter gaan fietsen als hij zo weinig kilometers maakt. Ik denk toch minimaal aan ¤150 per maand aan benzine (40km enkeltje en dan elke dag is toch niet zo gek???)quote:Op zondag 16 september 2012 11:53 schreef Innisdemon het volgende:
3. Benzinekosten zullen nog verder stijgen tijdens je lease-termijn
Een leaseauto voor 462 is al erg moeilijk. Daarnaast een paar opmerkingen. Voor woonwerk kilometers mag je 19 ct/km declareren waardoor je een deel van je leasebudget netto kunt maken ipv bruto.quote:Op zondag 16 september 2012 11:53 schreef Mallet het volgende:
Het feit dat je een leasebudget hebt van EUR 462 wil toch niet zeggen dat je dat helemaal moet gebruiken?
of zeg ik nou iets doms?
1/1a: Ruwe schattingen, ik heb zelf nog nooit een auto gehad, maar heb wat research gedaan op internet en deze bedragen heb ik overgenomen van andere mensen.quote:Op zondag 16 september 2012 11:53 schreef Innisdemon het volgende:
1. Hoe kom je op die 60 eu voor reparaties?
1a. Hoe kom je op dat afschrijvingsgetal?
2. Voor die 100 euro meer, rijd je wel in een nieuwe auto
3. Benzinekosten zullen nog verder stijgen tijdens je lease-termijn
Hoe kom je hieraan?quote:Op zondag 16 september 2012 11:46 schreef Viincenttt het volgende:
De kosten van een leaseauto zijn dus:
¤462 bruto naar netto: ongeveer ¤270
Bijtelling: ¤95
Totaal:¤365
Bijtelling is toch niet hetzelfde als een eigen bijdrage?quote:Op zondag 16 september 2012 12:44 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Hoe kom je hieraan?
Als je in de 42% belastingschijf valt:
462 bruto:
voor belastingen is dat 462-95=367 (eigen bijdrage mag je aftrekken)
je betaalt dus netto 367 * 1,071 * 0,42 = 165,10 (1,071 = zvw premie, 0,42=belastingtarief)
165,10 + 95=260,10 totaal
Als je in de 52%belastingschijf valt:
voor belastingen is dat 462-95=367 (eigen bijdrage mag je aftrekken)
je betaalt dus netto 367 * 052 = 180,84 ( 0,52=belastingtarief, geen zvw premie meer)
180,84 + 95=272,10 totaal
Sterker nog: bijtelling en leasebudget worden onterecht door elkaar gehaald.quote:Op zondag 16 september 2012 12:58 schreef Viincenttt het volgende:
[..]
Bijtelling is toch niet hetzelfde als een eigen bijdrage?
Nee, als je de mobiliteitsvergoeding laat uitkeren als bruto loon, krijg je geen km vergoeding. Je krijgt immers al ongeveer ~¤270 voor reiskosten van de werkgever.quote:Op zondag 16 september 2012 13:24 schreef wootahH het volgende:
als je rond die 13000km komt zou ik voor de leaseauto gaan. rij je prive maar +/-3000 per jaar dan zou ik zelf een auto kopen.
je krijgt nog wel km vergoeding voor naar werk/reis? anders zeker -> leaseauto
Je werkgever is zich wel bewust van het feit dat er gewoon een normale factuur komt voor alle reizen die je hebt gemaakt met de NS Business Kaart? Je boekt dus eigenlijk gewoon voor elke dag een retourtje. Wellicht kun je beter met hem in gesprek treden over een royalere treinabbo dan een leaseauto constructie?quote:Op zondag 16 september 2012 13:38 schreef Viincenttt het volgende:
[..]
Nee, als je de mobiliteitsvergoeding laat uitkeren als bruto loon, krijg je geen km vergoeding. Je krijgt immers al ongeveer ~¤270 voor reiskosten van de werkgever.
Ik ga trouwens niet met de auto naar mijn werk, aangezien daar geen betaalbare parkeerplekken zijn (vlakbij een groot centraal station). Ik zou gewoon de trein nemen, daarom is die NS business card een groot voordeel voor mij als ik een auto zou leasen. Ik zou de auto eigenlijk alleen prive gebruiken en in het zeldzame geval dat ik naar een klant moet (bijna nooit).
Ja, daar zijn ze zich van bewust. Echter is het een zeer korte treinreis aangezien ik dichtbij mijn werk woon. Een retourtje kost ¤3,60 per dag.quote:Op zondag 16 september 2012 13:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je werkgever is zich wel bewust van het feit dat er gewoon een normale factuur komt voor alle reizen die je hebt gemaakt met de NS Business Kaart? Je boekt dus eigenlijk gewoon voor elke dag een retourtje. Wellicht kun je beter met hem in gesprek treden over een royalere treinabbo dan een leaseauto constructie?
quote:Op zondag 16 september 2012 13:12 schreef Viincenttt het volgende:
Ik mag er jaarlijks 13000 prive kilometers mee maken (waar ik nooit aan ga komen)
Laat het bedrag lekker uitkeren en neem dat trein abbonement, is denk ik een stuk gunstiger voor jou.quote:Op zondag 16 september 2012 13:38 schreef Viincenttt het volgende:
[..]Ik ga trouwens niet met de auto naar mijn werk,[..]
Dit inderdaad, als je die auto praktisch niet gebruikt lijkt het me ook niet zinvol om er dan een aan te schaffen of te leasen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:26 schreef Verduveltje het volgende:
Sorry maar heb je uberhaubt een auto nodig?
[..]
[..]
Laat het bedrag lekker uitkeren en neem dat trein abbonement, is denk ik een stuk gunstiger voor jou.
Een auto die weinig gebruikt wordt (wat als ik het zo lees gaat gebeuren als je zelf een auto neemt) is per kilometer gerekend erg duur waardoor het al snel gunstiger is om een paar keer per jaar voor 100 euro een weekend een auto te huren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |