Is dit een manier van aandacht vragen van jou?quote:
Het is een beetje alsof er een verdieping boven je aan het stofzuigen is. Niet heel luid dus, maar wel irritant. Als je voor die ventilator staat, is het uiteraard wat harder dan binnen.quote:Op zondag 16 september 2012 04:28 schreef Messina het volgende:
Als je buiten voor de winkel gaat staan, hoe luid is het geluid dan?
Fluisterniveau, stofzuigerniveau?
Er zijn gewoon wettelijke regels betreft het aantal decibel dat 's nachts gemaakt mag worden... Pas als het boven de wettelijke norm is kun je actie ondernemen
Ken jij de eigenaar? Nee.quote:Op zondag 16 september 2012 11:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou of de eigenaar met een pistool bedreigen of zo snel mogelijk naar het Europese gerechtshof gaan.
Ofwel: stel je niet zo aan met je domme aannames dat de eigenaar niks zou willen doen. Ga even met hem praten, leg het uit en neem aan de hand van zijn reactie vervolgstappen indien nodig.
We lijken wel een stel debielen in NL af en toe, te beroerd om even wat te vragen.
Dit dus. Misschien is er wel een simpele oplossing zoals de ventilator wat verplaatsen oid. Altijd die aannames maar weer.quote:Op zondag 16 september 2012 11:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou of de eigenaar met een pistool bedreigen of zo snel mogelijk naar het Europese gerechtshof gaan.
Ofwel: stel je niet zo aan met je domme aannames dat de eigenaar niks zou willen doen. Ga even met hem praten, leg het uit en neem aan de hand van zijn reactie vervolgstappen indien nodig.
We lijken wel een stel debielen in NL af en toe, te beroerd om even wat te vragen.
Dan is dat niet hard genoeg, fluisteren zit rond de 30 decibelquote:Op zondag 16 september 2012 14:15 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof er een verdieping boven je aan het stofzuigen is. Niet heel luid dus, maar wel irritant. Als je voor die ventilator staat, is het uiteraard wat harder dan binnen.
Qua volume is het niet hardAls iemand in je oor fluistert hoor je dat harder.
idd.. Irritant? Ja. Maar vermoedelijk wel binnen de normen. Als het 's nachts stil is valt elk geluidje op, en als je t eenmaal hoort blijf je er (ongemerkt) op letten. Zelfde als een mug, 1x gehoord en je denkt m telkens weer te horen.quote:Op zondag 16 september 2012 14:32 schreef Messina het volgende:
[..]
Dan is dat niet hard genoeg, fluisteren zit rond de 30 decibel
Maar ik kan me voorstellen dat als je er eenmaal op let, je er helemaal gestoord van wordt.
Jullie nemen maar gelijk aan dat ik naar de Gemeente wil stappen. Ik wil eerst weten wat er allemaal mogelijk is. Daarna kan ik altijd nog naar de beste man stappen of naar de gemeente. Als ik bij voorbaat al weet dat er weinig mogelijk is, heeft het toch al geen zin om te gaan klagen.quote:Op zondag 16 september 2012 15:14 schreef Caithlinn het volgende:
Ga gewoon eerst met die winkelier praten... Voor hetzelfde geld vindt de beste man het heel vervelend en gaat hij samen met je kijken naar een oplossing. Ik zou het kinderachtig vinden als je gelijk naar de gemeente stapt terwijl je hem niet eerst de kans geeft om het zelf op te lossen. Een beetje slimme ondernemer houdt t liefst zijn buren te vriend, sociale controle enzo
Jij doet aannames, en nogal kneuzige ook.quote:Op zondag 16 september 2012 14:18 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ken jij de eigenaar? Nee.
Dat ie niets zou willen doen is een aanname, gebaseerd op het feit dat ie zelf weinig anders kan doen dan een dure monteur ernaar laten kijken. Inclusief voorrijkosten, inclusief uurloon. Terwijl ie er zelf geen last van heeft. Ik verwacht in ieder geval niet dat ie er even dik 100+ euro tegenaan gooit als kleine ondernemer omdat iemand klaagt over zn ventilator. Ik weet ook niet of er iets aan gedaan kan worden, of dat dat geluid gewoon bij zo'n ventilator hoort?
Dat ding is er anderhalf jaar geleden ongeveer geplaatst. Dan zou ik vanaf het begin al gebrekkig hebben gewerkt?quote:Op zondag 16 september 2012 17:35 schreef Tinkepink het volgende:
Een dergelijk geluid kan ook wijzen op een gebrekkige werking van het apparaat met mogelijk hogere energie kosten.
Wat nou soft gelul? Als ik weet dat ik er niets tegen kan doen, omdat het binnen de toleranties valt van wat wettelijk mag, wat heeft klagen dan voor zin? Die eigenaar gaat echt niet die installatie laten nakijken omdat er een iemand last van heeft.quote:Op zondag 16 september 2012 17:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jij doet aannames, en nogal kneuzige ook.
Met je softe gelul van je mogelijkheden bekijken. Je mogelijkheid is naar de eigenaar gaan en even praten. We leven niet in Amerika hoor waar je de buurman aan kan klagen omdat zijn ruften stinken.
Wederom doe JIJ aannames. Maar ondertussen mag ik van jou geen aannames doen?quote:Op zondag 16 september 2012 17:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Je bent gewoon een contactgestoord mietje. Niet meer, niet minder.
En natuurlijk een internetheld. Met internetheldenmensenkennis.
Dan vrees ik dat er niet veel aan te doen is. TENZIJ die man een koelcel op zijn terrein heeft staan die daar helemaal niet mag staan volgens het bestemmingsplan van de gemeente.quote:Op zondag 16 september 2012 14:15 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof er een verdieping boven je aan het stofzuigen is. Niet heel luid dus, maar wel irritant. Als je voor die ventilator staat, is het uiteraard wat harder dan binnen.
Qua volume is het niet hardAls iemand in je oor fluistert hoor je dat harder.
Herkenbaar wel. We hadden hier vroeger om de hoek een slagerij en die had ook allemaal koel-apparatuur in kasten buiten het gebouw staan. Dus dan had je al een motor die je constant hoorde en één die de hele tijd aan en uit sloeg. Geen idee waar die het voor nodig had, want het was zo groot dat het nog eens de halve straat achter de slagerij in beslag nam. Maar blijkbaar iets van ruimtegebrek binnen ofzo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |