oke duidelijk, ik heb dus echt een usb-stick nodig. Ik baal nogal want ik heb er dus een maar die kan ik niet vinden. En het is zonde om een nieuwe te halen aangezien de stick wel weer boven water moet komen. Ik ga wat proberen te lenen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:22 schreef HotSummerNight het volgende:
sommige laptops kunnen dat wel, maar dan moet de sd card native ondersteunt worden door je moederbord, over het algemeen is daar een driver voor nodig en gaat dat dus niet werken
booten vanaf een usb stick werkt prima, wss via optie 5
je zou het kunnen proberen... geen idee of het gaat werken, grote kans van welquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:25 schreef borbit het volgende:
[..]
oke duidelijk, ik heb dus echt een usb-stick nodig. Ik baal nogal want ik heb er dus een maar die kan ik niet vinden. En het is zonde om een nieuwe te halen aangezien de stick wel weer boven water moet komen. Ik ga wat proberen te lenen.
Mijn Android telefoon als usb massaopslag of iets gaat ook niet werken?
Denk het niet windows moet altijd driver installeren android usb opslag genaamdquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:27 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
je zou het kunnen proberen... geen idee of het gaat werken, grote kans van wel
Ik ga wel gewoon een stick proberen te regelen. Heb ik in ieder geval 1 ding uitgesloten zeg maar.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:29 schreef practics het volgende:
[..]
Denk het niet windows moet altijd driver installeren android usb opslag genaamd
Man loop ff naar een winkel, die dingen kosten 5 euro ofzoquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon een stick proberen te regelen. Heb ik in ieder geval 1 ding uitgesloten zeg maar.
dat is waar. Ik vraag me huisgenoten en anders ga ik wel even naar de computerwinkel. Het is trouwens een Atom processor moet ik daar nog iets rekening mee houden? Of kan ik gewoon een normale distro gebruiken?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Man loop ff naar een winkel, die dingen kosten 5 euro ofzo
Het scheelt trouwens wel als je een lekkere snelle hebt, dat installeert way sneller [/sherlock]
wat is het verschil tussen "USB HDD" en "USB FDD"?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:22 schreef HotSummerNight het volgende:
sommige laptops kunnen dat wel, maar dan moet de sd card native ondersteunt worden door je moederbord, over het algemeen is daar een driver voor nodig en gaat dat dus niet werken
booten vanaf een usb stick werkt prima, wss via optie 5
Wat KomtTijd zegtquote:
En dit is precies waarom Linux kut is en je beter gewoon een light-versie van XP of iets kan installeren.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef borbit het volgende:
Nu bezig linux mint te installeren krijg allen wifi niet aan de praat. op de een of andere manier kan ik alleen maar een wep wachtwoord opgeven. Zover ik weet heeft mijn wifi een wpa wachtwoord, dit is best wel gebruikelijk tegenwoordig. Beetje raar dat dit niet gewoon in het os zit?
En hoe installeer ik dat?
ik heb juist de ervaring dat Linux eerder drivers vindt dan Windows...quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
En dit is precies waarom Linux kut is en je beter gewoon een light-versie van XP of iets kan installeren.
Als het werkt heb je geluk, je komt alleen vroeg of laat toch wel altijd dit soort problemen tegen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:26 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ik heb juist de ervaring dat Linux eerder drivers vindt dan Windows...
denk dat die dus een driver kwestie is
op het werk werken we met Gentoo, maar als je weet wat voor hardware je hebt is er niks aan de hand.. Maar het is inderdaad lastiger als het niet werktquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als het werkt heb je geluk, je komt alleen vroeg of laat toch wel altijd dit soort problemen tegen.
Succes met compileren van een of ander vage .tar.gz met nog 200 dependanies.
Precies, dat drivergedoe met Windows is nog uit het XP-tijdperk. Vooral sinds 7 en nu met 8 hoef je eigenlijk helemaal niks zelf te doen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef aardbeientaart het volgende:
heb nog never nooit een driver moeten zoeken in windows 7 en met windows 8 al helemaal niet, ik snap de zin linux is stabieler ook niet...linux stabieler sinds wanneer ?
Bij jullie zal er dan ook wel hardware gekozen zijn die goed ondersteund wordt door Linux. Daarbij hebben jullie waarschijnlijk ook professionele systeembeheerders die hier goed mee om kunnen gaan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef remi1986 het volgende:
[..]
op het werk werken we met Gentoo, maar als je weet wat voor hardware je hebt is er niks aan de hand.. Maar het is inderdaad lastiger als het niet werkt
heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:33 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Precies, dat drivergedoe met Windows is nog uit het XP-tijdperk. Vooral sinds 7 en nu met 8 hoef je eigenlijk helemaal niks zelf te doen.
[..]
Bij jullie zal er dan ook wel hardware gekozen zijn die goed ondersteund wordt door Linux. Daarbij hebben jullie waarschijnlijk ook professionele systeembeheerders die hier goed mee om kunnen gaan.
Voor professioneel gebruik is Linux prima, maar voor thuisgebruik (en vooral voor op de laptop van een onwetend huisgenootje) is het bijzonder kut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |