abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116830366
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:11 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Toen ik wat jonger was een jaar of 14 had ik eens een paar ruiten eruit gegooid en ik werd uiteraard gepakt. Na 2 uurtjes politiebureau kon mijn vader mij op komen halen. Ik kwam er van af met een paar uurtjes sloten graven voor bureau halt.
Er is dan ook nogal een verschil tussen als kind een paar ruiten inknikkeren of een voorwerp naar iemand gooien die zwaar beveiligd is. Nog afgezien daarvan: als ze op het bureau (stel dat je wel meerderjarig was) hadden ontdekt dat je compleet de weg kwijt bent was je ook wel langer opgehouden.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:15:46 #22
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_116830386
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:11 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Toen ik wat jonger was een jaar of 14 had ik eens een paar ruiten eruit gegooid en ik werd uiteraard gepakt. Na 2 uurtjes politiebureau kon mijn vader mij op komen halen. Ik kwam er van af met een paar uurtjes sloten graven voor bureau halt.
Da's nog wat anders als moedwillig een zwaar stuk glas naar iemand toegooien.
pi_116831207
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er is dan ook nogal een verschil tussen als kind een paar ruiten inknikkeren of een voorwerp naar iemand gooien die zwaar beveiligd is. Nog afgezien daarvan: als ze op het bureau (stel dat je wel meerderjarig was) hadden ontdekt dat je compleet de weg kwijt bent was je ook wel langer opgehouden.
Dan nog is 2 jaar belachelijk veel, voor een waxinelichtjehouder te gooien naar een afgesloten koets en dan 2 jaar het gevang in moeten vind ik bewijs dat er wel degelijk zoiets bestaat als klasse justitie.
Ik snap ook niet hoe je dat moet gaan uitleggen als rechter zijnde want als je iemand neersteekt dan zit je ongeveer even lang.
Geloof mij nou maar als je een voorwerp naar een auto gooit dan kom je er vanaf met hoogstens een avondje politiebureau en mischien een aantal uren taakstraf.
pi_116831312
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:36 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dan nog is 2 jaar belachelijk veel, voor een waxinelichtjehouder te gooien naar een afgesloten koets en dan 2 jaar het gevang in moeten vind ik bewijs dat er wel degelijk zoiets bestaat als klasse justitie.
Hij zit niet enkel voor het gooien van dat ding twee jaar. Als jij, ik of een ander weldenkend mens zonder strafblad hetzelfde zou doen was er veel minder aan de hand geweest.
quote:
Ik snap ook niet hoe je dat moet gaan uitleggen als rechter zijnde want als je iemand neersteekt dan zit je ongeveer even lang.
Dat is niet waar.
quote:
Geloof mij nou maar als je een voorwerp naar een auto gooit dan kom je er vanaf met hoogstens een avondje politiebureau en mischien een aantal uren taakstraf.
Dat is al totaal anders als het een openbaar figuur is, zoals Rutte of een politieagent.
pi_116831510
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hij zit niet enkel voor het gooien van dat ding twee jaar. Als jij, ik of een ander weldenkend mens zonder strafblad hetzelfde zou doen was er veel minder aan de hand geweest.
Voor wat is hij dan nog meer gearresteerd? Want alleen een strafblad hebben is natuurlijk geen geldige reden om iemand voor 2 jaar vast te zetten voor zo`n onbenullig vergrijp.
quote:
[..]

Dat is niet waar.
Ik heb het "genoegen" gehad om kennis te maken met een paar mensen die iemand hadden neergestoken en het varieerde tussen de 1,5 tot 3 jaar wat de mensen hebben gekregen voor dat vergrijp.
quote:
[..]

Dat is al totaal anders als het een openbaar figuur is, zoals Rutte of een politieagent.
Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken, ik dacht dat we allemaal gelijk waren volgens de wet.
pi_116831761
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:44 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Voor wat is hij dan nog meer gearresteerd? Want alleen een strafblad hebben is natuurlijk geen geldige reden om iemand voor 2 jaar vast te zetten voor zo`n onbenullig vergrijp.
Of het in dit geval terecht is weet ik niet, maar recidive is natuurlijk een geldige reden voor strafverhoging. En ontoerekeningsvatbaarheid is zeker weten een reden om iemand langer vast te houden.
quote:
Ik heb het "genoegen" gehad om kennis te maken met een paar mensen die iemand hadden neergestoken en het varieerde tussen de 1,5 tot 3 jaar wat de mensen hebben gekregen voor dat vergrijp.
Niet dat ik aan je uitstekende bron wil twijfelen, maar ik geloof er niets van. Iemand neersteken is zware mishandeling (max 8 jaar) in het beste geval, en poging tot doodslag (max 10 jaar) of poging tot moord (max. 20 jaar) in het slechtste geval.
quote:
Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken, ik dacht dat we allemaal gelijk waren volgens de wet.
Nee hoor. Waar je dat idee vandaan haalt weet ik niet. Op belediging van een openbaar lichaam of ambtenaar in functie staat ook een hogere straf dan op het beledigen van je buurman (art 267 Sr). En voor het slaan van een agent krijg je ook altijd een hogere straf dan voor het slaan van iemand anders (art 304 Sr)
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:06:08 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116832266
Klassejustitie, iedereen is voor de wet gelijk, maar de koningin duidelijk niet, ze staat dan ook boven de wet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116832288
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Klassejustitie, iedereen is voor de wet gelijk, maar de koningin duidelijk niet, ze staat dan ook boven de wet.
Niet iedereen is voor de wet gelijk. Dat is al onzin. En de koning is ook niet gelijk, dat wordt ook nergens beweerd.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:08:42 #29
45206 Pietverdriet
pi_116832377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet iedereen is voor de wet gelijk. Dat is al onzin. En de koning is ook niet gelijk, dat wordt ook nergens beweerd.
In een rechtsstaat wel. Ergo, Nederland is geen rechtsstaat
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:09:22 #30
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_116832400
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In gelijke gevallen helder licht.
pi_116832439
quote:

[..]

En ook geen democratie.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:11:44 #32
45206 Pietverdriet
pi_116832484
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En ook geen democratie.
Nope, een bananenkoninkrijk
pi_116832551
quote:

[..]

Absolute gelijkheid van burgers is ook helemaal niet vereist voor een rechtsstaat.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:14:43 #34
45206 Pietverdriet
pi_116832594
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Absolute gelijkheid van burgers is ook helemaal niet vereist voor een rechtsstaat.
Ik heb het niet over absolute gelijkheid, malle jongen
pi_116832597
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, een bananenkoninkrijk
Nu moest ik zomaar hieraan denken :')

pi_116832610
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over absolute gelijkheid, malle jongen
Waar heb je het dan over.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:15:25 #37
45206 Pietverdriet
pi_116832611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nu moest ik zomaar hieraan denken :')

Een van disney's beste
pi_116832674
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Of het in dit geval terecht is weet ik niet, maar recidive is natuurlijk een geldige reden voor strafverhoging. En ontoerekeningsvatbaarheid is zeker weten een reden om iemand langer vast te houden.
Een gevangenis is geen instelling voor de mentaal zwakke mensen.
quote:
[..]

Niet dat ik aan je uitstekende bron wil twijfelen, maar ik geloof er niets van. Iemand neersteken is zware mishandeling (max 8 jaar) in het beste geval, en poging tot doodslag (max 10 jaar) of poging tot moord (max. 20 jaar) in het slechtste geval.
Dat zijn maximale straffen die je daar opnoemt en die worden zelden gegeven.
quote:
[..]

Nee hoor. Waar je dat idee vandaan haalt weet ik niet. Op belediging van een openbaar lichaam of ambtenaar in functie staat ook een hogere straf dan op het beledigen van je buurman (art 267 Sr). En voor het slaan van een agent krijg je ook altijd een hogere straf dan voor het slaan van iemand anders (art 304 Sr)
Dit vind ik helemaal bizar, een agent in functie kan ik nog begrijpen maar een figuur zoals de Koningin die eigenlijk niet eens op de troon hoort te zitten laat staan dat ze politiek macht heeft die is dus verheven boven het gepeupel geregeld door de wet. Ik krijg hier een beetje hetzelfde gevoel bij alsof we nog horigen zijn op het veld van de landheer.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:19:04 #39
45206 Pietverdriet
pi_116832726
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:17 schreef PKRChamp het volgende:

. Ik krijg hier een beetje hetzelfde gevoel bij alsof we nog horigen zijn op het veld van de landheer.
Ik ook
pi_116832820
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Een gevangenis is geen instelling voor de mentaal zwakke mensen.
Dat weet ik. Daarom is hij ook onderzocht in een centrum en vervolgens veroordeeld tot plaatsing in een kliniek. Het enige wat je kunt verwijten is dat hij onbehoorlijk lang in voorlopige hechtenis heeft gezeten.
quote:
Dat zijn maximale straffen die je daar opnoemt en die worden zelden gegeven.
No shit, sherlock. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik er geen reet van geloof dat de straffen gemiddeld op 25% tot 10% van de maximumstraf liggen.
quote:
Dit vind ik helemaal bizar, een agent in functie kan ik nog begrijpen maar een figuur zoals de Koningin die eigenlijk niet eens op de troon hoort te zitten laat staan dat ze politiek macht heeft die is dus verheven boven het gepeupel geregeld door de wet. Ik krijg hier een beetje hetzelfde gevoel bij alsof we nog horigen zijn op het veld van de landheer.
Ons land is zo geworden door onze geschiedenis. Maar toevallig weet ik dat je de hele overheid onzin vindt, dus deze discussie ga ik maar niet met je aan :') Een beetje nuance zou je niet misstaan, trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')