Kan me zo voorstellen dat bij de laatste optie je garantie zeker niet meer geldig isquote:Op zaterdag 15 september 2012 10:19 schreef Fer het volgende:
Lijkt me alleen dat je geen garantie meer krijgt als jij de stekker afknipt en verkeerd aansluit op de trekschakelaar. Volgens mij doet heel nederland dit zo.
De reden dat de bezorger hem niet mag afknippen is dat hij geen electricien is, geen papieren heeft om dit te doen.
En anders schroef je de wasmachine open en vervang je de hele snoer/stekker door een losse 3 aderige draad. Hoef je niet te knippen, maar wel een voldoende dikke nemen.
Zal niet meevallen om die stekker terug te zetten want die zit waarschijnlijk aangegotenquote:Op zaterdag 15 september 2012 11:28 schreef Me_Wesley het volgende:
Je kan die stekker toch bewaren en er weer opzetten indien nodig? Alsof zij de lengte van het snoer nameten ofzo.
Of je gebruik een verlengsnoer en knipt daar de stekker vanaf en sluit die aan op de trekschakelaar.
Als ie in de badkamer komt, zal ik een verlengsnoer niet aanraden. De stekker erop zetten gaat niet meer, die is inderdaad gegeten. Daarom opperde ik om hem eraf te schroeven aan de machine zeide, dan kun je hem nog wel een keer terugplaatsen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:28 schreef Me_Wesley het volgende:
Je kan die stekker toch bewaren en er weer opzetten indien nodig? Alsof zij de lengte van het snoer nameten ofzo.
Of je gebruik een verlengsnoer en knipt daar de stekker vanaf en sluit die aan op de trekschakelaar.
goedkope wcd's zijn vaak maar voor 10amperequote:Op zaterdag 15 september 2012 12:32 schreef brammus het volgende:
Ik heb zelf een dubbel waterdicht buitenstopcontact aan de trekschakelaar gemonteerd met 3x 2,5 kwadraat snoer van 1,20m.
Kan het niet speciaal aanraden, aangezien, het stopcontact moeite heeft met het verwerken v/d stroom die de wasmachine vraagt. Een handwarme kabel is 1 ding; een langzaam verkolend stopcontact lijkt me niet de bedoeling.
Hoewel het nu al zo'n 10+ jaar goed gaat (wellicht eens een betere kwaliteit contactdoos vinden?), vind ik het een verre van ideale oplossing...
Dan heb ik meer vertrouwen in de suggestie die Fer aandraagt.
Onze wasmachine vraagt volgens mij ook maximaal 10 A.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:32 schreef densmee het volgende:
[..]
goedkope wcd's zijn vaak maar voor 10ampere
Ik wilde inderdaad gewoon voorstellen dat je ging bellen met de winkel waar je het gekocht had, maar dat had je gelukkig zelf ook al bedachtquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef Daarnaast het volgende:
Ik heb gebeld met mediamarkt, die hebben verteld dat ik mijn garantie behoud als ik het afknip. Dus het is opgelost, slotje!
Ligt eraan of je hem in een badkamer met trekschakelaar plaatst of ergens anders he.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:09 schreef Rebubbled het volgende:
Wacht, dus als ik ooit een wasmachine ga kopen, dan moet ik hem eerst deels slopen, voor ik hem kan gebruiken? Wat is dit?!
Intrigerend. Dus in de badkamer zitten andere stopcontacten dan in de rest van het huis?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ligt eraan of je hem in een badkamer met trekschakelaar plaatst of ergens anders he.
In de badkamer heb je geen normale stopcontacten om veiligheidsredenen. In plaats daarvan heb je een lichtschakelaar, dus net als je soms voor verlichting hebt zeg maar. Ik vind het persoonlijk een grote onzin, omdat je dan je snoer moet doorsnijden. Ik snap niet waarom ze gewoon niet een afgedekte waterdichte normale stopcontact konden maken. Maar ja die kutten hebben nou eenmaal zo iets gedaan en ik had geen andere keus dan mijn wasmachine slopen. Wat een kutlijers eigenlijk die dat bedacht hebben. Ik ben er echt boos om.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:09 schreef Rebubbled het volgende:
Wacht, dus als ik ooit een wasmachine ga kopen, dan moet ik hem eerst deels slopen, voor ik hem kan gebruiken? Wat is dit?!
Ah! Ik heb wel stopcontacten in mijn badkamer. Eén voor mijn tandenborstel en één voor mijn boiler. Ik dacht dat iedereen dat had.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:20 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
In de badkamer heb je geen normale stopcontacten om veiligheidsredenen. In plaats daarvan heb je een lichtschakelaar, dus net als je soms voor verlichting hebt zeg maar. Ik vind het persoonlijk een grote onzin, omdat je dan je snoer moet doorsnijden. Ik snap niet waarom ze gewoon niet een afgedekte waterdichte normale stopcontact konden maken. Maar ja die kutten hebben nou eenmaal zo iets gedaan en ik had geen andere keus dan mijn wasmachine slopen. Wat een kutlijers eigenlijk die dat bedacht hebben. Ik ben er echt boos om.
Die "kutlijers" (sinds wanneer is "kut" iets waar je aan lijdt trouwens?) hebben nagedacht over je veiligheid zodat jij dat niet hoeft, omdat jij dat namelijk niet kunt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:20 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Wat een kutlijers eigenlijk die dat bedacht hebben. Ik ben er echt boos om.
Ik ook. Eentje per wastafel voor een scheerapparaat ofzo. En dan nog twee stuks voor de wasmachine en de wasdroger.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ah! Ik heb wel stopcontacten in mijn badkamer. Eén voor mijn tandenborstel en één voor mijn boiler. Ik dacht dat iedereen dat had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |