abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:58:27 #1
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_116808664
Hallo,

Gisteren werd mijn nieuwe wasmachine bezorgt, echter tot mijn grote verbazing zei de bezorger dat als ik de stroom snoer afknip om het te bevestigen aan de trekschakelaar, dan is mijn garantie verlopen. Dit zou ik zeer jammer vinden. Heb ik de wasmachine net gekocht, heeft ie nu al geen garantie meer.

Wat zijn mijn alternatieven?

- Kan ik de trekschakelaar omvormen tot een gewone stopcontact?
- Kan ik gewoon een stekkerdoos trekken naar de badkamer?
- Zijn er andere opties?

Graag wil ik meer informatie hierover van mensen die er meer verstand van hebben.

Alvast bedankt!
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:18:10 #2
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_116808857
Toen mijn wasmachine bezorgd werd, heeft de bezorger zelf de stekker er af geknipt en het aan de trekschakelaar verbonden. Was een Media Markt bezorger.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_116808866
Lijkt me alleen dat je geen garantie meer krijgt als jij de stekker afknipt en verkeerd aansluit op de trekschakelaar. Volgens mij doet heel nederland dit zo.

De reden dat de bezorger hem niet mag afknippen is dat hij geen electricien is, geen papieren heeft om dit te doen.

En anders schroef je de wasmachine open en vervang je de hele snoer/stekker door een losse 3 aderige draad. Hoef je niet te knippen, maar wel een voldoende dikke nemen.
.
pi_116809579
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:19 schreef Fer het volgende:
Lijkt me alleen dat je geen garantie meer krijgt als jij de stekker afknipt en verkeerd aansluit op de trekschakelaar. Volgens mij doet heel nederland dit zo.

De reden dat de bezorger hem niet mag afknippen is dat hij geen electricien is, geen papieren heeft om dit te doen.

En anders schroef je de wasmachine open en vervang je de hele snoer/stekker door een losse 3 aderige draad. Hoef je niet te knippen, maar wel een voldoende dikke nemen.
Kan me zo voorstellen dat bij de laatste optie je garantie zeker niet meer geldig is ;)
pi_116809954
Je kan die stekker toch bewaren en er weer opzetten indien nodig? Alsof zij de lengte van het snoer nameten ofzo.

Of je gebruik een verlengsnoer en knipt daar de stekker vanaf en sluit die aan op de trekschakelaar.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_116810079
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:28 schreef Me_Wesley het volgende:
Je kan die stekker toch bewaren en er weer opzetten indien nodig? Alsof zij de lengte van het snoer nameten ofzo.

Of je gebruik een verlengsnoer en knipt daar de stekker vanaf en sluit die aan op de trekschakelaar.
Zal niet meevallen om die stekker terug te zetten want die zit waarschijnlijk aangegoten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_116810707
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:28 schreef Me_Wesley het volgende:

Als ie in de badkamer komt, zal ik een verlengsnoer niet aanraden. De stekker erop zetten gaat niet meer, die is inderdaad gegeten. Daarom opperde ik om hem eraf te schroeven aan de machine zeide, dan kun je hem nog wel een keer terugplaatsen.

Maar TS heb je hem er al afgeknipt, je wasmand begint te stinken.
.
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:11:09 #8
367178 Daarnaast
pi_116810866
Sommige hier zeggen dat mijn garantie dan niet verloopt? Maar de bezorger zei van wel, dus hoe zit het nou?
pi_116811117
Je kan toch gewoon dat hele trekschakelaar-geval eenvoudig vervangen door een contactdoos?

Dat soort domme trekschakelaars ben ik echt alleen nog maar in NL tegengekomen en niet in normaal ontwikkelde landen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_116811337
Ik heb zelf een dubbel waterdicht buitenstopcontact aan de trekschakelaar gemonteerd met 3x 2,5 kwadraat snoer van 1,20m.

Kan het niet speciaal aanraden, aangezien, het stopcontact moeite heeft met het verwerken v/d stroom die de wasmachine vraagt. Een handwarme kabel is 1 ding; een langzaam verkolend stopcontact lijkt me niet de bedoeling.

Hoewel het nu al zo'n 10+ jaar goed gaat (wellicht eens een betere kwaliteit contactdoos vinden?), vind ik het een verre van ideale oplossing...

Dan heb ik meer vertrouwen in de suggestie die Fer aandraagt.
"If flesh could crawl, my skin would roll off from my bones and run away from here, as far from God as heaven is wide, as far from God as angels can fly"
pi_116820880
Zeker niet afknippen!

Ik heb het opgelost door stekker van wasmachine in zo'n verlengkabel te doen en dan de stekker van verlengkabel te knippen. Wel netjes die verlengkabel met de stekker enzo wegleggen dat daar weer geen water/vocht bij kan.

[ Bericht 4% gewijzigd door samara op 15-09-2012 18:16:25 (mosterd) ]
pi_116821373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:32 schreef brammus het volgende:
Ik heb zelf een dubbel waterdicht buitenstopcontact aan de trekschakelaar gemonteerd met 3x 2,5 kwadraat snoer van 1,20m.

Kan het niet speciaal aanraden, aangezien, het stopcontact moeite heeft met het verwerken v/d stroom die de wasmachine vraagt. Een handwarme kabel is 1 ding; een langzaam verkolend stopcontact lijkt me niet de bedoeling.

Hoewel het nu al zo'n 10+ jaar goed gaat (wellicht eens een betere kwaliteit contactdoos vinden?), vind ik het een verre van ideale oplossing...

Dan heb ik meer vertrouwen in de suggestie die Fer aandraagt.
goedkope wcd's zijn vaak maar voor 10ampere
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:35:25 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116821473
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:32 schreef densmee het volgende:

[..]

goedkope wcd's zijn vaak maar voor 10ampere
Onze wasmachine vraagt volgens mij ook maximaal 10 A.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:41:46 #14
367178 Daarnaast
pi_116821650
Ik heb gebeld met mediamarkt, die hebben verteld dat ik mijn garantie behoud als ik het afknip. Dus het is opgelost, slotje!
pi_116821877
Ja en staat dat ergens op papier? Ik zou er maar niet zo makkelijk vanuit gaan!
pi_116822410
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef Daarnaast het volgende:
Ik heb gebeld met mediamarkt, die hebben verteld dat ik mijn garantie behoud als ik het afknip. Dus het is opgelost, slotje!
Ik wilde inderdaad gewoon voorstellen dat je ging bellen met de winkel waar je het gekocht had, maar dat had je gelukkig zelf ook al bedacht :s)
You can trust me, trust nobody...
pi_116822531
Wacht, dus als ik ooit een wasmachine ga kopen, dan moet ik hem eerst deels slopen, voor ik hem kan gebruiken? Wat is dit?!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_116822730
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:09 schreef Rebubbled het volgende:
Wacht, dus als ik ooit een wasmachine ga kopen, dan moet ik hem eerst deels slopen, voor ik hem kan gebruiken? Wat is dit?!
Ligt eraan of je hem in een badkamer met trekschakelaar plaatst of ergens anders he.
'And I called your name,
pi_116822801
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ligt eraan of je hem in een badkamer met trekschakelaar plaatst of ergens anders he.
Intrigerend. Dus in de badkamer zitten andere stopcontacten dan in de rest van het huis?
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:20:22 #20
367178 Daarnaast
pi_116822908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:09 schreef Rebubbled het volgende:
In de badkamer heb je geen normale stopcontacten om veiligheidsredenen. In plaats daarvan heb je een lichtschakelaar, dus net als je soms voor verlichting hebt zeg maar. Ik vind het persoonlijk een grote onzin, omdat je dan je snoer moet doorsnijden. Ik snap niet waarom ze gewoon niet een afgedekte waterdichte normale stopcontact konden maken. Maar ja die kutten hebben nou eenmaal zo iets gedaan en ik had geen andere keus dan mijn wasmachine slopen. Wat een kutlijers eigenlijk die dat bedacht hebben. Ik ben er echt boos om.
pi_116823021
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:20 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

In de badkamer heb je geen normale stopcontacten om veiligheidsredenen. In plaats daarvan heb je een lichtschakelaar, dus net als je soms voor verlichting hebt zeg maar. Ik vind het persoonlijk een grote onzin, omdat je dan je snoer moet doorsnijden. Ik snap niet waarom ze gewoon niet een afgedekte waterdichte normale stopcontact konden maken. Maar ja die kutten hebben nou eenmaal zo iets gedaan en ik had geen andere keus dan mijn wasmachine slopen. Wat een kutlijers eigenlijk die dat bedacht hebben. Ik ben er echt boos om.
Ah! Ik heb wel stopcontacten in mijn badkamer. Eén voor mijn tandenborstel en één voor mijn boiler. Ik dacht dat iedereen dat had.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:30:32 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116823291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:20 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Wat een kutlijers eigenlijk die dat bedacht hebben. Ik ben er echt boos om.
Die "kutlijers" (sinds wanneer is "kut" iets waar je aan lijdt trouwens?) hebben nagedacht over je veiligheid zodat jij dat niet hoeft, omdat jij dat namelijk niet kunt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116823346
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah! Ik heb wel stopcontacten in mijn badkamer. Eén voor mijn tandenborstel en één voor mijn boiler. Ik dacht dat iedereen dat had.
Ik ook. Eentje per wastafel voor een scheerapparaat ofzo. En dan nog twee stuks voor de wasmachine en de wasdroger.

Enige nadeel hier in huis is dat elk fucking contactdoosje geaard is met die rare pinaarde, zodat je je stekker er maar op één manier kan insteken. Ik heb er al wel een aantal vervangen door dubbele randaarde-dozen, dat werkt net wat simpeler.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_116823888
Trekschakelaars zijn ook wel ouderwets, tegenwoordig heb je waterdichte stopcontacten. In huizen die na een bepaalde datum zijn gebouwd vind je ze dan ook niet meer.
'And I called your name,
pi_116830387
Doe niet moeilijk en maak er een verlengsnoer aan en deze knip je door en verbind je met de trekschakelaar. Maar het probleem is al opgelost zie ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')